Nejste přihlášen/a.
Trochu drahý může být ten litr benzínu (rail = riziko zadření čerpadla + zničení i vstřiků
Navíc benzín nezvýší cetanový číslo, jen posune filtrovatelnost nafty víc do mínusu. Než benzín, tak za lepší považuju petrolej, ovšem použitelný to je jen do pravěkých motorů kde neni čerpadlo citlivý na zadírání a jen pro lepší filtrovatelnost nafty, ne pro zlepšení hoření nafty a odstranění usazenin v palivový soustavě a karbonů z válce/ vejfuku/ turba/ egr ventilu...
VIF stojí piksla dvě stovky (u pumpy víc), stačí půl deci na 50 litrů, vyšší dávka má smysl jen pro načatý vstřiky a pokus oddálit jejich smrt. = ta piksla vydrží dlouho a zaplatí se na spotřebě, o prodloužení životnosti všeho na palivovým systému, spalovacím prostoru a vejfuku nemluvě). Pozor samotný aditivum v mrazu tuhne, je třeba mít ho v teple a nalít tekutý do teplý nafty (u pumpy v podzemní nádrži má ca +8°C což je OK, panák do hrdla a dotankovat). Vyšší dávka neuškodí ale pro běžné použití to nemá význam.
Ano 2x žhavit pomůže, nebo i víckrát. K tomu baterka v dobrém stavu a plně nabitá, dobrý stav i elektroinstalace (ukostření motoru, ohnilý napojení kabelu u kontaktu baterie - přechodové odpory = větší pokles napětí v zátěži, pak startér motorem točí pomaleji atd.)
Jenyku vojenské motory Tatra (T912 v P-V3S, T928 v Tatře 148 a 815 a T930 v Tatře 813) byly na rodzíl motorů v osobních autech vícepalivové.
Jj vždy tam muselo být nějaké m,nožství nafty nebo motorového oleje. Jinak toto se asi nikde mimo továrních zkoušek nedělo , tedy jistě ne u útvarů ČSLA nebo AČR. Jinak zapomněl jsem v první reakci napsat , že toto ví asi každý muž co byl voják ZVS-řidič. Matně tuším že OT62 (PV6 "půlka tankového) PTS10 ( tankový, s těmi jsem měl co do činění) vícepalivové neměly.
Nestartuje. dokud jsem měl XP 2,0HDi90 tak v mrazech po zhasnutí ko žhavení na první otočku v létě ihned. Včera (cca-10) synovo (svůj sporák-LPG, jsem měl v servisu ) 1,6-16V HDi 90 taky hned po zhasnutí kontrolky na první dobrou, po třítýdenním stání. Předtím dávno tomu , XUD9 (1,9d) s fouklým těsnění pod hlavou dle mrazu 2-5 žhavení a pak teprve start.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.