Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Koroze dveří, nesplněné garanční prohlídky, Citroen C4

Od: vikos® odpovědí: 11 změna:

Ahoj,

cca 2 roky zpátky jsem kupoval C4. V době koupě vypadal v poodě, bez známek koroze. Nicméně cca půl roku na to se začaly objevovat puchýře na dveřích. Koukl jsem do papírů k autu a zjistil, že je tam 7letá záruka na korozi, tak jsem si řekl OK, vyreklamujem. Ale původní majitel nechodil na pravidelné servisní prohlídky a i já si toho všiml prakticky až když jsem hledal informace k záruce a tak mi prodejce řekl, že mám smůlu, protože nebyly splněny garanční podmínky (beru, moje blbost, že jsem si to prvně nezkontroloval a beru i to, že jde o jedno z rizik nákupu ojetin).

Nicméně nedávno jsem na jednom foru k C4 našel info, že toto řešilo i x jiných lidí a v servisech jim rovnou měnili dveře s tím, že jde o výrobní vadu daného modelu ( citroeny.cz/...

A zde má otázka - v případě, že by se dveře opravovali, tak bych odmítnutí ještě pochopil - při garanční prohlídce by zjistili začínající korozi a hned ji opravili a zabránili číření. Ale, pokud se rovnou dveře měnily, tak to na mě působí tak, že se firma jen snaží ušetřit na opravě a hodit to na záruční podmínky, byt by rozdíl mezi současnou a dřívější "opravou"nebyl fakticky rozdíl - prostě kus za kus, žádné broušení, tmelení a lakování.

Chtěl bych to znovu s výrobcem otevřít, ale rád bych se opřel o nějaký zákon, předpis nebo něco, co by pomohlo argumentaci. Nevíte, jaký zákon a paragraf by toto mohl řešit? Neřešil jste něco podobného náhodou někdo také?

Popřípadě, je někde nějaká evidence výrobních vad? Koukal jsem na svolávačky, ale tento problém tam nebyl. A at už zákon, který bych zvládlna to rozumně napasovat nebo jiné stránky s evidencí jsem nenašel.

Pokud mě budete odkazovat na právníky, tak s nimi v krajním případě počítám

Pokud mi bude chtít někdo v nějaké podobě napsat, že jsem vůl a měl jsem to ověřit hned na začátku, tak to už vím

*Jinak na výše uvedené forum jsem také psal, ale tím, že je xlet staré, tak už tam nebyla reakce.

*A ještě jedna poznámka - nechci to úplně řešit opravou, protože dle informace servisu, by výměna 4 dveří vyšla na cca 100t a to opravdu dávat do starého auta nechci. Tak chci udělat maximum pro reklamaci a pokud by to neklaplo, tak to prostě doklepu a auto půjde do světa nebo do šrotu. A já si pořídím jiné.

Děkuji

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

kmet

2x

Jestli má záruka na prorezavění v podmínkách povinnost návštěvy předepsaných prohlídek, obávám se, že přes to vlak nepojede.


Trochu se toho bojím :-/ Ale nechci se úplně vzdát. Na to, jak se mi to auto v době uvedení nelíbilo, tak s odsupem času se mi líbit i začalo a rád bych, kdyby ještě pár let posloužilo

 


1x

Záruka nad rámec té zákonné je čistě na prodejci, to znamená, že si jí může podmínit čím bude chtít a většina prodejců (nejen aut) s tím dokáží kouzlit všelijak. Třeba že inkasování za dražší garanční prohlídky mu "zaplatí" tyto případné reklamace.


No, to by také mohlo tu neochotu opravy vysvětlovat

 


0x
Nevidim duvod aby nekdo psal, ze sis nezkontroloval neco na zacatku.
Naivkove jsou ti, co ani nedaji zkusebni jizdu.
Treba by to prehlidnul i mechanik

Ja take ne a velka cest vetsine, ktera to nedela. Ale registroval jsem v x odpovedich ruzne narazky na tazatele, tak jsem to radej zminil, kdyby se tu nejaky rypavy exot objevil

 


0x

Zajímavé C4 rv 2004 a téměř žádná stopa koroze a již vůbec ne dveří, njn to jsou ty nová auta -max200kkm a 3-5 roků a zrušit a nové!. Co jsem tak vyčetl zejména u jiných značek, tak neuznali záruku na korozi není, ale až na celkové proreznutí. Jinak citroeny. cz jsou opravdu mrtvé , tedy téměř . Drtivá většina citroenářů chodí na citroen-club.cz případně pak dle vozu na xsaraclub (ten už asi taky skomírá) nebo c5.club


Děkuji za tipy na fóra. Zkusím se tam kouknout. No, u C4 Cactuse v první verzi to podle různých článků byla právě nějaká výrobní vada - špatně utěsněné nebo ošetřené plechy a pak ten spodek na všech začal uhnívat

 

007cz

0x
Servis s uznáním záruční opravy nemá nic společného, jen se řídí pokyny výrobce. Jsou případy kdy je provedena oprava, výměna třeba i po skončení záruční doby, a naopak některé jsou podmíněné splněním garančních prohlídek. Musíte se informovat v autorizovaném servisu.
asd1

Hlavní rozdíl je nebezpečná výrobní/ konstrukční vada kdy následuje stahovačka a bezplatná oprava bez ohledu na záruku, a je vada která nebezpečná není a bez platné záruky nazdar.

U těch dveří jde o prodlouženou záruku, tam může mít výrobce podmínky jaké chce. U záruky na proreznutí jde o proreznutí zevnitř ven tj. plech skrz, nějaké pupínky na laku do toho nespadají, to je zase záruka na lak. Takže v reálu jen med kolem huby a návnada na hejly aby si kvůli "supr záruce na proreznutí" pořídili zrovna tohle auto. MMch. podmínka prodloužené záruky jsou garančky, když si člověk spočítá o kolik to prodraží servis a kolik aut tu záruku opravdu využije, tak podle mě jsou to na 99,9% zbytečně vyhozené peníze, halvní vady se projeví v zákonné záruce a ty další snadno spadnou do běžného opotřebení.. Další věc prodloužená záruka může být pouze pro prvního majitele = pokud to pošle dál tak druháý majitel má smůlu i když by si garančky platil (záleží na znění podmínek prodloužené záruky)

Shrnuto zvenku oprav barvu aby to dál nerezlo (fajnšmekr to dá celý lakýrovi za 5k), zevnitř vystříkej voskem a jezdi. Nebo lepší dveře z vrakáče.

007cz
Skoro ve všem nemáš pravdu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]