Nejste přihlášen/a.
Dotaz přímo směřuje na odpověď odpojený drátek, respektive konektor s dvěma drátky poblíž baterie, což má za následek, že si auto myslí, že je baterie vybitá a je nutné ji nabíjet, tedy nezhasinat motor. Což se nemá dělat, protože to sebou nese i další elektricky úsporné kroky ze strany auta a proto to neni výhodné. Ale na odpověď je potřeba se na konektor podívat, jestli je to odpojené, nebo ne, zatím je to Schrodingerova kočka.
Při startu klesá napětí, když se z baterky odebírá velký proud pro startér. Pokud je baterka stará, tak ten pokles napětí je větší. To už vadí start-stop systému, aby začal fungovat, proto se deaktivoval.
Jestli kleslo napětí tak, že už to nuluje hodiny, tak není na co čekat. Baterku dát novou AGM či EFB a hlavně správně nakodovat, aby systém opět efektivně dobíjel.
Třeba bezzátěžovým testerem, měřením proudu při vybíjení známím zdrojem nebo orientačně zátěžovým odporovým testerem, který ukáže kam pokleslo napětí.
Bezzátěžový tester není voltmetr.
Ukáže ti zbytkovej proud, kterej umí ještě baterka dodat.
Jmenovitej může bej EN 700A, ale naměříš třeba jen 290A.
Takovej tester je třeba CTEK nebo Exide. Nebo to umí i Konwei z číny.
A AGM v klidovém stavu nesmí padnout pod 12,9V pokud by měla být 100% nabitá.
Ale volty zde nemají valnou výpovědní hodnotu, protože pokud funguje inteligentní dobíjení, tak auto cíleně baterku vybíjí do nízkých hodnot a až pak nabíjí třeba při brždění z kopce, atd... Takže tvoje měření třeba vyšlo na moment, kdy baterku auto zrovna vybilo.
Spíš udělal dobře, protože odpojením inteligentního dobíjení docílil toho, že baterka se normálně stále dobíjela jako u starých aut. Pokud by inteligentní dobíjení ponechal, tak se mohlo stát, že někomu dal auto na předváděcí jízdu, ten ho vybil na 11,9V a kdyby mu takto zájemce o vůz auto zase na place odstavil na měsíc a pak jsi přišel ty jako druhý zájemce, tak by jsi už nemusel nastartovat nebo by jsis tu abterku kupoval rovnou sám.
Prodejce to před tebou jen zapojil zpět, aby jsi asi neměl "blbé kecy", že ti to hlásí nefunkční start-stop a další systémy na infotaimentu.
Ale obecně dlouhodobé stání vozu se startstopem a absolutní nezájem o stav baterky znamená, že si novej majitel stejně baterku brzo koupí. Ale to už budeš hrdým majitelem Pola .
Né každý bazar má 300 nabíječek pro svá auta a stará se o baterky. To nedělá nikdo.
A baterka je spotřební věc stejně jako pneumatiky.
Takže to fakt neřeš a spíš si kup nějakou kvalitní batwrku sám. Třeba Exide. Hlavně nekupuj Bosch a Vartu. Firma už má 3. majitele v pořadí a kvalita je čím dál mizernější. To ti říkám jako člověk z oboru aut. Jen doporučení.
...
A aby auto vědělo o stavu baterky, tak měří i protékající proud pomocí sondy na mínusovém pólu svorky. Tuto sondu mechanik opět připojil.
Mohe chyba.
vcera jsem zajel do autobazaru na prohlidku auta skrze odkup. Vse bylo na aute v poradku. Po prohlidce si technik ale vsiml, ze se nevypina motor (start/stop) ... nahoda? Videl jsem, ze sahl na neco na baterce..
Tak tam asi jen sáhl a skontroloval, zda to je připojené či odpojené. A pokud to bylo připojené a stejně start-stop nefungoval, tak je na vině baterka co brzo umře.
Takže baterku nabít nabíječkou a pak nechat kontrolovat technika na odkup. Taky je možné, že ti řekne, že to nefunguje proto a proto a že se musí vyměnit kupa věcí a stáhne ti cenu o 20 000kč. A ty mu můžeš říct, že vše funguje a jen stačí koupit baterku za 3000kč.
Ale za předpokladu, že to tak je, protože jako laik nevíš, co opravdu funguje a co nefunguje, když nemáš diagnostiku.
Nevím jestli to tu zaznělo, ale pokud nabíjíte nabíječkou a baterie je připojená v autě. Je doporučeno připojit plus z nabíječky na plus pol baterie a mínus na kostřící bod, nikoli na mínus pol baterie. Jednotka by potom neměla informaci o tom, že byla dodána nějaká energie a powermanagement auta je nějakou dobu "zmatený".
Jinak je to cele nějaké divné, vadnou baterii by měla jednotka oznámit "Baterie vybitá, nabijte jízdou". Taky si nejsem jist, jestli to čidlo na mínus polu měří i protékající proud (jak tady někdo napsal), mám za to, že stav baterie jednotka ohaduje jen podle napětí. Navíc snad hlídá i teplotu baterie. Rád se ale nechám poučit.
Taky je třeba v případě výměny baterie přes diagnostiku přizpůsobit číslo, výrobce a technologii (EFB/AGM). Pokud to ještě nikdo nezmínil.
Na mínusové svorce je něco jako bočník ampérmetru a snímačem by měl být tuším HALL snímač.
Ale ruku do ohně za to nedám. Možná se snímá indukčně (taky asi jak kdo z automobilek)
Před časem jsem tady zmiňoval moji domněnku, že podle mě je naopak baterku v autě s řízeným dobíjením teoreticky vhodnější nabíjet u mínusovýho pólu napřímo, ne přes měřící bočník. Když auto skrz ten bočník zaznamená dodání určitý kapacity do baterky, tak o tý kapacitě ví a podle mě ji při nejbližší jízdě zase využije - vybije, takže nabíjení bylo v podstatě zbytečný (snad kromě částečný desulfatace a vybalancování článků). Naopak, pokud o dobitý kapacitě neví, tak by mohlo dobíjet tak, jako by baterka předtím externě dobitá nebyla. Přebití napětím z altíku nehrozí.Taková je moje teorie. Ale jediná moje zkušenost s tímhle systémem je, když otci auto s 5-6letou původní AGM baterkou, ježděný jen na dlouhý trasy, začátkem minulý zimy po nočním ochlazení dvakrát nenastartovalo, stačilo právě ten snímač odpojit a s trvalým dobíjením na 14V baterka vydržela celou zimu, než ji po roce v servisu vyměnili právě po zjištění odpojenýho čidla. Auto ani nehlásilo žádnou chybu (MB E, W212).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.