Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vliv vlastních dírek pro odvod kondenzátu na STK/emise

Od: dekuji® odpovědí: 11 změna:
Dobrý den.
Octavia 1,6 MPI v zimě cáká vodu z konce výfuku. Navrtám-li v nejnižších bodech středního a zadního tlumiče cca 4mm dírky pro odvod kondenzátu, bude to mít fatální dopad na měření emisí? Při měření patrně poznají, že je někde přisáván vzduch. Máte někdo s tímto osobní zkušenost? Chtěl bych samozřejmě prodloužit o něco životnost výfuku. Jen ji nechci zkrátit do prvního měření emisí. Díky za jakékoliv příspěvky.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

riva

2x

Našrouboval bych tam šroubky. Mně výfuk netěsnil ve spoji a prošel jsem pro mírnou netěsnost, ale nespoléhal bych na to.

 


2x

Na X1 1,8I 16V jsem (jeden tlumič) vrtnul 4mm vrtákem v nejnižším místě. Emisemi auto procházelo=vyhovovalo ,bylo ve všech hodnotách uprostřed. Jinak výfuk (pro někoho polský šmejd) přežil auto , před sešrotováním po asi 6 letech od montáže byl ve velkmi diobré kondici , koroze jen na sváru z katem!Ještě se prodal za skoro stejný peníz za jaký byl na aukru koupen. Jinak díky vytékání kondenzátu z tlumiče-ů podstatně prodlouží životnost. Není problém na emise do dírky zašroubovat nějaký šroub patřičného rozměru a tím to utěsnit a poté pak odšroubit!

Na jiném loni na podzim výfuk zvenčí jako nový a za půl roku prohnilý zevnitř!, dán nový a po asi 14 dnech provozu jsem jej navrtal a vyteklo snad půl litru kondenzátu ! U tohoho je to horší nebot je na LPG.

bery*
Taky jezdim na lpg a taky jsem nedávno navrtal oba tlumiče, voda tamtudy kape fest. Akorát mě nemile překvapilo, jak je to slyšet, hlavně pokud tamtudy ta voda zrovna prská.

Tak u mne se nic nezměnilo, vlastně s novým navrtaným tlumičem a novou trubkou vše ztichlo. Díky celkovému utěsnění soustavy.

 


1x

Zdravím

Když jsem v roce 2010 koupil novou dvojkovou fábii 1,4 63Kw tak jsem navrtal do zadního tlumiče dírku 1,5 mm .Pravidelně ji čistím,odkapává z ní kondenzát,na STK (emisích )nikdy nebyl problém,minulý týden mi měnili uhnilou spojku mezi prvním a druhým dílem s tím že střední a zadní tlumič je v pořádku-po 13,5 letech...Myslím,že 4mm dírka je už moc velká.

Dle mých zkušeností je 4mm akorát!

 


1x

Jak už zde bylo zmíněno, nic nevrtat, je to zbytečné. Výfuku to v jeho degradaci nijak nepomůže. Když se technik na STK špatně vyspí, tak vás může i vyhodit.

osobní zkušenost? Pokud ne tak neradte!

Vrtat ty dírky je skoro nutnost..2mm je optimální, ale dvojku se mi povedlo skoro pokaždé zlomit..Čtyřka už je dost velká,ale dejme tomu..V nejhorším se tam dá dát před ME šroubek Anebo hliníkový nýtek..Ten byste musel ale pak odvrtat.

 


0x
Ja bych tam asi nic nevrtal ten vejfuk stejně schnije a náká navrtaná díra tomu stejně nepomúže
A na emisich dokaže udělat problém i malá netěsnost výfukové soustavy
Vono uz normalně protáhnout 1.6 mpi emisema je docela problém tak bych tomu dírama do vejfuku fakt nepomáhal

 


0x

Dírka v tlumiči by měla být vzdálena asi 1,5 m od lambdy, aby to nemělo vliv na emise. Dělám to ode dycky a nikdy s tím nebyl na STK problém

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]