Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Motor zere olej i vodu

Od: tajnynick odpovědí: 8 změna:
Audi a4 b6 2.5tdi 120kw, Pri studenem motoru zere motor cca okolo 0.5l na cca 25km, a cesta zpatky pri zahratem to si vzalo min jak 0.2l oleje, a chladici kapaliny pri dojeti tam a zpet ubylo z rysky Max na rysku Min. A oleje zespodu nikde netece a voda taky ne, cim to muze byt?
doplněno 18.12.23 15:18: Jeste pri nizkych otackach cca od 1500 do 1800 je citit takovy skubani motoru A to pri nejake vetsi zatezi

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Těsnění pod hlavou. Případně motor na odpis. Kouří auto? Jaký kouř jde z výfuku?

tajnynick

Nekouri auto, vcera pri studenem startu lehce fakt jen lehce bile z vyfuku, ani naznak modreho koure, pri jizde a pri dojeti na misto taky nijak.

 

ridic

0x

Taková spotřeba oleje by se musela viditelně projevit dýmem z výfuku nebo louží pod autem.

Jak měříte olej a chladící kapalinu?

Po vypnutí motoru je olej v hlavě motoru a na jiných místech a je třeba počkat až steče do vany a teprve potom měřit.

I chladící kapalina může teplem roztáhnout hadice a pod. a může se zdát, že jí ubylo. Úbytky je třeba kontrolovat při porovnání za stejných podmínek při vypnutém motoru. Jaký je rozdíl množství mezi ryskami Max a Min nevím, tak je to jen teoretická úvaha.

tajnynick

Meril jsem ho po dojeti a i chvili pockal, a ubytek byl nadmerny, Meril jsem aj pred jizdou a i po a stejne, A aby si hadice od chl. kapaliny "vzaly" Rysku po Rysku to nevim jestli tomu tak je

Měřit je nejlepší před startem nikoliv po dojetí, olej steče cca za30 minut (názory mechošů se liší -jeden že stačí 10 min. druhý min půl hoďky třetí až za hodinu...) proto raději ontroluji před nastartováním a má 100% jistotu že je všehos dost (přiměřeně) JInak, tvrdí se, že rozdíl mezi minimem a maximem je litr oleje.

tajnynick

Taky jsem takhle meril, pred i po, pak jsem zastavil koukl se, a pak jsem ss podival aj za pul hodiny, a proste ubytek je porad veliky, jasny ze bych neresil takovy ubytek co si "vezme" motor, to bych neresil ale jelikoz sd jedna o skoro pul litr tady na par km tak to resim, aj jsem to dolil jak by melo byt a zase zmizel, ale nevim kudyma to unika
asd1

Olej z 99% do vany steče za minutu, pak už doteče jen pár kapek. Kdo nevěří at si hodí do grafu čas a hladinu oleje na měrce.

Tazatel má celkem jasno - v lepším případě těsnění hlavy v hodším ruplá hlava nebo blok, + případně další závady (olej jde přes turbo voda jen těsněním apod. Pokud má motor kompresi a správný poměr palivo/ vzduch, tak to klidně spálí bez modrýho čoudu. Bílej čoud = voda (může to být i moc nafty/ málo vzduchu, ale to nebude tenhle případ). Kterej válec žere vodu jde zjistit endoskopem - ten co žere vodu je čistý bez karbonů. Ovšem u toho hrozí zalomení svíce při vyndavání, takže rovnou hlavu dolu a uvidí se. U starý ohnilý káry to je obvykle totálka, nasypeš prachy do motoru a za rok shnije kastle...

tajnynick

ted uz mi to dava cely smysl

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]