Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fabia 1.4MPi čidlo teploty - chcípne při startu

Od: andrea* odpovědí: 18 změna:
Dobrý den,
mám škodu Fabia 1.4 MPI a mám problém, který se nestává pravidelně a vždy jednou za čas, ale v poslední době častěji. Nastartuje, ale "ztrácí" otáčky a chcipne. Musím nastartovat 2x, někdy 3x. Mechanik mi vyměnil čidlo teploty chladící kapaliny, cca před rokem, jiný mechanik mi měnil opět čidlo teploty cca před 3 týdny. Všimla jsem si, že teploměr se opět nehýbe a ručička je stále dole. Je možné, že to nové čidlo je zas v háji? Popřípadě nemáte někdo tušení,kde by mohl být problém? Už jsem zkusila 3 mechaniky a problém se stále vrací s přestávkami cca rok a půl. Diagnostika ukázala pouze to čidlo. Zatím jsem nakonec vždy nastartovala a odjela, ale nechci riskovat, že už mi třeba jednou auto nenaskočí. A ještě bych tedy doplnila, že auto má novou STK z letošního září. Moc děkuji za jakoukoliv radu.

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

To jsou nějací d*bily. Čidlo se nemění jen tak naslepo. A zrovna čidlo teploty se dá krásně proměřit i multimetrem za 200kč. Při určité teplotě má nějaký odpor.

U 1.4MPi je ten menší konektor na řídící jednotce svazek motoru s čidly. Má dost velkej ohyb kabeláže a mohou tam být prasklé, proklepané vodiče. Nejčastěji je proklepe ten husí černý krk chráničky kabelů. Zvláště u starších ročníků 99-2001.


doplněno 11.12.23 15:15:

Další věc je, že ten mechanik mohl na čidle ulomit konektor a ten teď vyskakuje. Konektor se dá vyponovat a ze svazku věměnit. Svazek se nestříhá. Jen se odpreparují piny z vadného těla konektoru.

Taky možnost závady.

andrea*

Oni to právě oba mechanici měnili, protože jim to ukázala diagnostika. Ale nechápu, že by se 2x nové číslo hned zničilo?
bery*
Ono asi někdy může být přerušený i třeba jen při nějaký teplotě, nebo prehnily drat k němu, případně zoxidovaný konektor.

Sígnál toho čidla, což je odpor, který se mění v závislosti na teplotě je propojen s řídící jednotkou motoru.

Je propojen právě tou kabeláží přes konektory.

Není div, že i u kabeláže může dojít a dochází k poškození.

Je to i v dílenské příručce. Pokud je čidlo OK, tak se měří vedení.

Když ti praskne hadice u napouštění WC, tak ti instalatér taky 2x vymění celej záchod i s porcelánem? Jo? A pak příjde autoelektrikáž a vymění jen tu přívodní hadici .

Tak asi tak.

bery... může být vadná i ECU, ale to se nestává. Šance je tak 5%

...

asd1

Problém může být v kabeláži jak píše gumid, v tom případě ti měnili čidlo který bylo v pořádku (a který jde samostatně proměřit), Ukazuje na to i to, že se to objevuje náhodně a čím dál častěji.. Vyměň mechanika!

Gumid, to přirovnání k instalatérovi a hajzlu sedí jak prdel na hrnec (a přesně takový lamy v autoservisech jsou, resp. v tom kde jí to "opravovali")

andrea*

Já už právě vyměnila mechanika 3x,proroze mi vždy něco opravili a problém byl pořád, už nevím kde hledat šikovný lidi. A ten konektor asi ulomeny nebude, protože to čidlo se měnilo 2x různými mechaniky nezávisle na sobě a v časovém rozestupu asi rok.. No tak mu to asi soupnu znova at se koukne na tu kabeláž

Andreo, nehledej mechaniky, ale hledej autoelektrikáře.

Nějakej borec co umí přezouvat pneumatiky taky nerozumí převodovce.

asd1

To čidlo jde proměřit, je třeba znát hodnoty při jaké teplotě má mít jaký odpor, nebo se diagnostikou podívat jakou teplotu ukazuje a jestli sedí se skutečnou...

Kabeláž .- např. přechoďák v konektoru, když konektor vytáhne a zasune, tak se přechoďák otěrem sníží a chvíli to zase funguje normálně. Stačí vytahnout a podívat se na piny jestli nejsou zelený, očistit, přihnout a stříknout kontaktolem (nestříkat na těsnicí gumu, tu kontaktol naleptává), zkontrolovat dráty jestli nehnijou a nejsou polámaný... To můžeš i sama.

Najít dobrého mechanika je jehla v kupce sena, moje zkušenost je taková že drtivá většina jsou lamy který neumí najít skutečnou příčinu závady a mění díly naslepo.. A když se párkrát trefí tak je okolí považuje za dobrý...

asd1... zkontrolovat dráty = rozbalit celej svazek. Ta chránička to proklepe klidně i v ohybu někde uprostřed trasy.

Hodnoty čidla z dílenské... ukaž mechanikovi. Má tam i piny v konektoru ECU co kam vede.

andrea*

Super moc děkuju za to schéma, ukážu mu to. Je fakt, že víc se mi to stává při vlhku, v létě když bylo sucho tak byl klid. Tak že by to možná byly ty kabely? A občas mi přijde, že přestane topit i topení, ale to jsem četla, že by mělo mít spojitost s tím čidlem..

Hlavně se to projeví, když je venku pár stupňů nad nulou a méně. Motor na start blbě namíchá poměr paliva. Proto hned zdechne. V mrazu totiž díky čidlu teploty zvedne dávku paliva, aby motor šel nastartovat. Bez čidla tam dá dávku, jako v létě, kdy je teplo a není důvod tam cpát více paliva na start.

Pokud ti netopí topení, tak je většinou problém termostatu. Na hadicích je termostatický kohout, které zavře vodu do chladiče na čumáku auta. Motor se díky tomu ohřeje a nepouští ohřátou vodu na ochlazení do předu na chladič, ale tu horkou vodu točí jen do tvého topení a zpět do motoru. Díky tomu topíš.

Na chladič musí jít horká voda, až překročí 90˚C. Pokud na něj jde hned i při 20˚C, tak se motor nikdy neohřeje na provozní teplotu a z odpadního tepla třeba 50˚C topení prostě nezatopí vlahým vzduchem.

Termostat je tam, kde je to čidlo teploty o kterém se bavíme.

Pokud měnili čidlo a sáhli by do díry po čidle v termostatu prstem, tak by i pohledem viděli, že je tělo uvnitř rozpadlé a termostat nefunguje.

O to víc by sis měla dávat pozor na takové pseudoopraváře.

11.12.23 16:14

Termostat

11.12.23 16:15

Princip


 

A ještě konektor a popis pinů na ECU.

Čidlo vede do toho máleho a pozor,a by se na konektor koukal ze správné strany. Už jsem se setkal i s tím, že je to popis pinů na ECU a né na koenktoru (zrcadlově otočené), takže se na konektor musí dívat ze strany drátů, ale podle barev drátů si najde, které je čidlo teploty, pokud není úplnej trouba.

elektrika
Zrovna tam nekde ve zlabu hnijou ty kabely tak neni problem se svazkama?
Byly na to i svolavaci akce, tak pred 19 lety asi Znam jednoho diagnostika, byl na vydlakovo kanale a ma svuj vlastni youtube kanal. Zalezi odkud jsi.
To je pravda ze neni opravar jako opravar. Auroelektrika je spicificky obor.

Elektrika ve žlabu je jen propojení a napájení ECU motoru se zbytkem auta.

Pokud ECU hlásí pamět závad čidlo teploty, tak je to trasa drátů malý konektor ECU a čidlo. A to žlabem nejde. Jde svojím motorovým svazkem a jinudy.

Kdyby vyhnil žlab jak píšeš, tak BSG, Budíci, airbagy, Gateway... řvou v paměti závad vadnou komunikaci s ECU motoru. A ECU motoru nepůjde diagnostikou spojit a nebo si nebude pamatovat závady nebo nepůjde nastartovat, atd... podle přerušení vodičů.

elektrika... se koukni na vložené foto. U toho malého konektoru mají ty starší 1.4ky ohyb káblů jak pra*e.

Těm novějším 1.4MPi třeba AQW a AZF jde stejně jako u 16v BKY z malého konektoru svazek káblů bokem, aby se nenamáhal. Modernizace vývoje.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]