Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Teplota katalyzátoru

Od: bery* odpovědí: 3 změna:

Tak mě napadlo, co ji vlastně v autě měří? Nedávno jsem tady diskutoval ohledně stavu readiness u 1,6/75 avu a vzpomněl jsem si, že se mi při snaze o ruční nastavení ně místě nedařilo dosáhnout 400°C. Napadá mě správně jako jediná možnost, jak jednotka teplotu nepřímo "měří", měření doběru proudu ptc ohřevu zadní lambdy? Tím pádem neorigo lambda může tohle měření klidně zmást a údaj neodpovídá realitě? (i když ten kat je s největší pravděpodobností opravdu po smrti).

A pak další související - když jsem nedávno ze zvědavosti kouknul na readiness u jednolambdový fabie 1,4/44, nebyly tam úspěšný asi 3 testy, mezi nima i katalyzátor - jak sakra může jednotka věštit jeho stav, když za ním nic k měření nemá? Nebo to znamená jenom, že tam ta možnost zjištění jeho stavu jednoduše není? (klon VCDS 12.12)

 

 

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Motory AZE a AME jsou Euro2. Neumí readiness. A teplotu katu budou mít tuším -32˚C

Neumí udělat test katu. Chybí jim druhá lambda.

A první lambda je obyčejná 4 drátová jako u Felicie.

AZF 44kW už má obě lambdy a oba katy. Euro4

...

U toho AVU... Ano, teplota spalin ovlivňuje odpor topného tělíska a z toho se získává teplota katu.

bery*
Takze u tý fabie readiness jenom ukazují bludy a chyba není na mém přijímači A u AVU, respektive obecně všude, v jakým rozmezi by se ta teplota katu měla pohybovat? A dá se z ní odvodit jeho stav, třeba že nízká teplota=nefunguje? Jde mi o to, jestli ho nevybouchat, pokud je zbytecnej a akorat v nem trochu rachta.

AZF mě ho na zvýšeném volnoběhu rozehřeje na 400 - 410˚C

Po jízdě na dálnici tam mám i cca 500˚C.

Záleží, jak dobře spaluje motor. Zda nejde moc uhlovodíků do katu (HCčka). S bohatou směsí nebo vadným pálením svíček se ti kat klidně rozhycuje do červena, že svítí.

Potom ovšem shoří a přestane fungovat.

Dokud reaguje, tak je OK. Pokud neplní emise a reaguje, tak je jen zanesený olejnatými a jinými úsadami z nefunkčního motoru a lze ho vyčistit (aktivní povlak kovů je přikrytý bordelem a nemůže reagovat). Ale jak na něm shoří platina a jiné kovy, tak nefunguje a vyčištění nemá smysl. Bez těch oxidačních kovů nebude fungovat (jak nejsou kovy platiny a iridia, tak nemá co reagovat. čistá keramika je stejně k prdu jako prázdná keramika)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]