Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Samo vybíjení autobaterie

Od: aleskoziorek odpovědí: 6 změna:

Dobrý den.

Potřeboval bych poradít ohledně vybíjení autobaterie. Mám Volvo xc90 Neustále se potýkám s tím,že z baterie neustále ubývá napětí. Mám ve voze voltmetr podle kterého se orientují. Baterie je nová a když ji nabijí, voltmetr ukáže 12,3 V Když příjdu k autu po dvou dnech tak ukazuje 11,8 Další dva ,tři dny 11,4 . Byl jsem několikrát u několiká autoeletrikářů a každy mi naměřil v klidu po uzamčení vozidla ubytek 0,05-0,08 V Tak že to je úpně zanedbatelné,tudiš v pořádku. Někteří mě ujištovali,že z každé baterie dochází k úbytku napětí,ikdyž se nepoužívá. Jiní mě zase přesvědčují,že když je baterie v pořádku, musí napětí vydržet i několík měsícu relativně stejné.

Může se třebá stát,že když je auto odstavené,tak třeba až po několiká hodinách se např. oživí počitačová jednotka a začné odebírát proud? A nebo něco podobného?

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1

4x

Změř klidový odběr auta, měl by být max. pár desítek mA. Pokud je větší, tak odpojuj jednotlivý okruhy a tim zjistíš který to sosá. Často rádio.

A vyměň autoelektrikáře, neměří se úbytek napětí ale proud.

Nabitá po odstátí bez zátěže by měla mít 12,5, pokud tam máš 12,3 tak tam odběr bude a ne malý... 11,4 je už vybitá, takže buď je opravdu velký odběr nebo je baterka v háji.

 

kmet

1x

Nemá se dlouho startovat. Netvrdim, že je to tenhle případ, ale při startovacím proudu se autobaterie uvnitř zahřívá, teplota se hromadí na deskách a když se startuje dlouho v kuse, nestihne se předávat elektrolytu. Tohle má za násladek, že se desky s houbovitým olovem doslova kroutí a šupinky olova klesají ke dnu, některé se cestou zachytí a způsobují zvýšené samovybíjení. Když úsady dosahnou spodní hrany desek, je konečná, stejně jako tvrdý zkrat delší dobu, kdy se desky uplně pokroutí a dotknou sebe.

Mezi deskama jsou separátory. Zmíněný jev se možná udál u baterek před 40ceti lety.

 

krokodlak

0x

Když odejdete od auta, odpojte jednotlivé okruhy (ne všechny) a zjistěte tak v kterých okruzích je problém. Pokud problém zmizí logickou cestou budete vědět, který obvod jste vypnul. Musíte si poznamenat který den jste vypnul a kdy zapnul ty či ony obvody a pojistky.

 


0x
Neco ti žere baterii počítam budeš mít klidovej odběr aspon 100mA měl bys mít cca 30mA ideálně 20mA
Je třeba hledat co zústáva pod odstavení vozu pod proudem a tkzv neusne muže to bejt kde co autoradio muže ti zústavat v kufru svítit světlo nebo i domontovanej bufik umí v klidu baštit víc než má

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]