Nejste přihlášen/a.
Ahoj, budu mít takový netradiční dotaz. Jak auto na podzim měsíc stálo, tak přirezl váleček od kulisy a řadička se blbě vracela do neutrálu. Je to častý problém u AR 147/GT. Nakonec jsem promazával sám, ale trvalo mi to asi 5 hodin :D
Od minulýho čtvrtka jsem s autem nikde nebyl a ani se mi to v tomhle bordelu nechce projíždět jen tak, tak jsem si říkal, že by nebylo špatný jít do auta, zařadit tam nějaký rychlosti..aby to zas nějak nezatuhlo. Předpokládám, že když mám vypnutej motor tak nemusím při řazení držet vymáčklou spojku nebo jo? Radši třeba každý den, nebo obden tam nasednu, hodím tam nějaký kvalty a půjdu, než to zase celý rozebírat s tím přístupem co tam je a v tomhle počasí.
Taky jsem kkt a nechal jsem od čtvrtka zataženou ručku, vůbec nevím proč, stojím na rovince. Povolit šla hezky ale v těch extrémních mrazech nevěřím, že by nezůstala viset. Myslíte, že až pojedu v pátek pro léky, tak to při nejhorším utrhnu nějak? :D Mám zkušenosti takový, že když je kolem nuly a zůstala mi viset ručka, tak pomaličku tomu dát na zpátečku, luplo v tom a bylo to v poho.
V převodovce do sebe zapadají ozubená soukolí. Pokud motor pohání kola na asfaltu, tak zuby v převodovce do sebe tlačí jedním směrem do boků dejme tomu lichých stran. Pokud naopak kola pohání motor třeba při jízdě z kopce nebo bržděním motorem, tak kola zubů převodovky do sebe tlačí opačnou stranou dejme tomu sudou.
Ten tlak je tak vysoký (řenos sil momentu), že by pákou nešlo kola jen tak rozpojit a navíc by hrozilo pasknutí zubu, jak by se během rozpojování dotýkal jen maličkou plochou.
Stejně tak zařadit do rozdílně roztočených zubů je nemožné bez poškození zubů.
Proto se používá spojka, která pohon rychle rozpojí a převodovka se od kol točí jne setrvačností velmi volně bez tlaků. V tento moment jde zuby řadit a rozdílné točky zabrzdí synchrony.
...
Tedy už asi chápeš, že můžeš kvedlat bez spojky na stojícím autě a motoru naprosto vpohodě.
Jen se může stát, že se zuby potkají a nezapadnou. Narazí do sebe, ale nic se neděje. Většinou mají náběžné hrany a pootočí se. Akorát pohnou klikou motoru nebo někde vůlema řeba u poloos. Proto je lepší řadit se spojkou, aby se i při potkaných zubech měl možnost jednou stranou převod protočit volně.
Ale pokud ti jdou všechny kvalty volně při stání na místě, tak už jsou pootočené správně a klidně si kvrdlej
No ne,u který převodovky se přesouvají kola se šikmým ozubením.Pokud vím tak šikmé ozubení je vždy v trvalém záběru.
Samo že je, ale jak to chceš vysvětlit laikovi, že se jen zamykají kola synchronů a tím se přepínají kola ve stálém záběru (volí převody).
Neřaďte "nasucho" bez spojky. Může se stát, že vám půjdou zub na zub a nezařadíte. S vyšlápnutou spojkou by to mohlo jít (uvolníte převodovku a umožníte malý pohyb), ale jistota to není.
PS: Kupte si pořádné auto Já u mého Logana II zatáhnu při zaparování ruční brzdu a když ji někdy i po třech týdnech teď v zimě povolím, normálně odbrzdí a odjedu
Nic se nestane, klidně můžete řadit i bez spojky, když vozidlo stojí a neběží. Jsou i tací, co to umějí za jízdy.
Milane, nevidím v tom problém. Taky jsem dojížděl několik km bez spojky. Na křižovatce přes startér!
Pavle, ale jednou jsem se tady zmínil, že to občas dělám, když jsem líný mačkat spojku. To jsem to schytal, jak ničím auto...
Neničíš, když víš, při kterých otáčkách to máš srovnat a zařadit. A vyřadit je ještě jednodužší. Stačí najít moment, kdy zuby na sebe netlačí ani tam a ani zpět. Páka vyletí sama i prstem.
Gumidku, ale já to vím, jen ti, co mne osočovali asi nikdy neřídili starej náklaďák, kterýmu odešla spojka 200km od garáže.
Gumidek, a teď si představte kluk, který má 65-70kg, je mu 19-20 let, výška 168cm. Nežli si obalil svaly, tak málem brečel..
K tomu mu zapřáhli dva težké 10 tunové vleky. Někdy 1x Mig 17
Hezké čtení. Jsen si vzpomněl, jak mi volal kolega, že s toledem zůstal viset v UH. Uletěl mu fofrklacek, ulomil ho a jestli prý má volat odtahovku. Jel jsem tam, na domečku na převodovce mu zařadil trojku a poslal ho do Přerova do servisu. Hleděl na mě, jako na kouzelníka... A zjistil, že dýzl jde bez potíží rozjet i na trojku... Taxíkář...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.