Nejste přihlášen/a.
Mám naftové auto, každý den najedu 20km, 10 do práce a 10km zpět. Jak můžu co nejvíc šetřit dieselový motor? Stihne se za 10 km zahřát? A je lepší po jíždě (těch 10 km) nechat minutu dvě ještě běžet motor než ho zhasnu nebo ho můžu zhasnout hned když je to jen 10 km?
Minutu, dve se nechava dochladit turbo kdyz letis palbu po dalnici 150 a turbo se toci jako blazen. Dojedes na benzinu, turbo rozpalene a kdyz zdechnes motor, olej co v nem zustane se prepali a karbonuje. Proto se nechava dochladit. Taky mu nedela dobre kdyz se skoro rozhavene okamzite zastavi. Dochazi k deformaci turbiny. Takze pokud to do te prace solichas a nejedes celou dobu do kopce na 3 tisice otacek, nemusis dochlazovat.
Péče? dejte do paliva VIF, jak tu někdo psal měňte olej dle norem stanovených výrobcem a 1x ročně , při tak "dlouhé cestě mu nešlapte na krk! U mého starého 2,0HDi90 budík už ukazopval provozní dle teplotu už po dvou kilometrech ,ale olej asi byl ještě studený soudím dle budíku na současném benálovém-voda provozní, olej dost pod!
mám teď nějakou dobu půjčené služební auto...naftu.. 1,6 75kw... jezdím asi 25km..do práce...a pak dál..ale minimum je těch 25 tam a 25 zpátky...auto je na dnešní dobu holobyt...asi po 20km mám teprve v autě těplo...motor se sice zahřeje podle ukazate někde po 15min...u benzínu mam 8min na parkovišti...ale prostě když dojedu tak je v autě teplo :D ...spíš nechápu jak je možný, že na takovou vzdálenost nemám žádný upozornění na "PDF" filter...to je na něj docela málo...to jezdím okresky
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.