Nejste přihlášen/a.
ahoj všem potřebuji radu od zkušených...budu měnit prední brzdič na Berlingu 1997 a tím pádem i tu brzdovou hadičku, jen mám obavu zda uvolním matici od brzdové trubky do brzdové hadičky, která je pod podběhem (za tlumičem) aby šla povolit, bude to asi zarezlý, něčím nastříkat nebo jiný postup aby to bylo ok a nemusel menit celou brzdovou trubku pokud to nějak nepůjde uvolnit? Jde mi o to abych nestrhl hranu prevlecné matice nebo ten drzák hadičky... diky za rady...
je na to nějaký spešl klíč? Mám jen normální klíče obyč, mám radeji koupit klíč prstencový? Neví někdo velikost klíče na tu matici at nemusím ted sundavat kolo? Berlingo 1997.
Existuje ockovy klic prorizly (aby sel navlest na trubku/hadici) - opira se vetsi "plochou" nez normalni otevreny. Pokud to neni uplna shnilotina, tak to musi jit i klasickym "otevrenym" klicem.
Oficiální název zní klíč na převlečné matice. spoj pčistit ocelovým neb mosaznám kartáčem, prostříkat nějakým vzlínavým mazivem. Na 405 se mi osvědčilo nejprve jakoby utáhnout a pak teprve povolit. Toto dokonce na vícero šroubech funguje!
Jinak na staré šrouby na podvozku (měnil jsem si na jednom autě listové příčné pero) jsem použil směs nafty, benzínu brzdovky a oleje, injekční stříkačkou jsem den předem prostříknul a druhý den šli jako po másle , až na jednu matici, kterou jsem přehlédnul- tu jsem ukroutil.
Hadice bude mít šestihran s koncovkou zajištěnou segerovkou o praporek plechu na podběhu. Trubka v tom bude volně s převlečnou (protáčející) se maticí.
Co můžeš poškodit je právě ta převlečná matice na trubce.
Na hadici je to jedno. Dáváš novou a tu si přidržíš jen otevřeným klíčem.
Převlečnou na trubce musíš povolit a utahovat pouze holendrovým klíčem. Většinou je to 10/11
Musí být šestihraný. 12tihraný to do*ebe.
Ten spoj není ničím jištěn jen je v tom plechu-držáku nasunutý a spojem trubky a hadice to drží pak pospolu, alespoň to taky bylo na 106-saxána, na 405-tuším i BX (to už je hoooodně dlouho co jsem ho měl) ,Xantie.
Používám robustní klíč, jak ukazuje pan Gumidek. S ním a s olejem jsem to vždy zvládnul.
Tak jsem se šel podívat, odvzdušňovák je 9mm, trubička 10mm.
Skoro jistě to 10mm není bude to spíš 11 nebo na 12mm klíč! Pdvzdušňovací na 106 byly jeden na 7mm, druhý na 8 a dva na 9mm klíč.hadička tuším 11mm nebo 12mm ( neměl jsem tak místo všeho nechat a jít koupit, tak jsem to vyřezal z očkového!
ale možnost že to bude jinak je. Tuhle jsme debatila a zjistili jsem že třeba alitk na 406 a Xantii byli od několika různých výrobců -Valeo, Mitsubischi ...
Gunmidku přesně!
Martine není to spešl klíč je to jen obyčejný klíč ,ale na rozdíl od obyčejného otevřeného je tam téměř 100% jistoto že nezežvejká hrany, lze vyrobit smaodomo z očkového klíče tém že se rozřízne aby šel nasadit přžes trubičku na matici!
Tak jasně že pevnost pak půjde dolů . zrovna na tentzo spoj to nebude zrovna to pravé ořechové. Jen jsem nastínil možnost.
očkoplochý klíče jsou většinou 12tihrany a i když udělá probrus flexou drážku, tak je ten klíč vpodstatě nepoužitelný. 12tihran má malou plošku na opření a ožvejká to, jak píšu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.