Nejste přihlášen/a.
Čau, čtu článek pumpy přejdou na benzín E10 a že to není dobrý pro starý auta a motorky. Auto mě netíží to mám novější to bude ok. I když to asi žádná hitparáda taky nebude.
Ale motorky máme doma dvě obě starý. Virago 535 z 1997 a BMW F650 taky myslím 1997. U nás bohužel v naší malý prdelce jedině 95tka což předpokládám že potom bude ta E10 a Verva 100. Nechci aby mi ta E10 zasrala karburátory u obou.
Tudíž pomůže aditivovat VIFem ta E10 nebo to stejně při delším stání bude zasírat? Nebo rovnou tankovat tu 100vku? Cenově výjde 100vka dráž v přepočtu ale jde mi hlavně o to at se nemusím prcat s karburátorama..
Jak moc bude vadit autu když třeba v červnu natankuju tu E10 a až v září dojezdím? Přes léto jezdím 90% motorku takže auto stojí až na občasný cesty většinou jenom krátký na nákup. Dík
Asi skončím u Vervy 100. Při aktivním ježdění at už autem nebo moto asi budu tankovat i tu E10 ale jak příjde čas odstavení tak asi přejdu na 100.. ještě uvidím
VIF pomůže, ty sr. z biosložek slušně rozpouští a funguje i jako stabilizátor benzínu. 100 oktany ostatně jsou aditivovaný právě vifkem. Ne všechny 100 jsou bez biosložek a ne vždy je biosložka líh.
Čepro mívá 95 bez biosložek, i ten normální (ne vždy) a s vifkem to udělá stejnou službu jako Verva..
Další věc jak si ŘJ poradí s lihem, některý auta v pohodě jiný víc žerou.
Pak těsnění a plasty v palivový soustavě, tam je problém ale spíš až s vyšším obsahem lihu, s 10% budou mít problém asi jen pravěký auta..
1. Bio-příměs se již dává, ale v menším procentu.
2. Jsou dva problémy:
- rozleptávání hadiček a jiných plastových segmentů (těsnění) zejména u starých vozidel (asi 15 let a více)
- zanášení palivové cesty. Proto dávám aditivum VIF (v prémiových palivech je obsaženo, ale vyjde dráž - mám přepočteno na litr). V mém případě jsem odstranil zhášení motoru při teplém startu (efektivnější čištění motoru, svíček, sond, palivové cesty a podobně). Napřed jsem dávkoval dle návodu, po odstranění (během 5 nádrží) dávkuji na 50% asi 4 rokem.
Z moto z roku 97 bych si vůbec problém nedělal. Jezdil jsem v autu rv1996 naE85, pak stálo cca 3 roky v kopřivách. Po dopnění nabité bateriese starým etanolem a špetkou benzínu standartního N95 pak chytlo a vrželu téměř normálně ( téměř proto, že byl výfuk včetně katalizátoru pryč a potřeboval jsem auto dostat jen do provzní polohy skrze výměnu kol (hydrocitroen) Hadičky,čerpadlo ...vše OK nioc nenaleptané...Spíš u auta nebo moto dorv+- 1990 bych se možná obával
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.