Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Teče olej

Od: nikimich* odpovědí: 17 změna:

Dobrý den,

měla bych dotaz. Včera jsem si kontrolovala olej a zjistila jsem, že během necelýtří měsíců tam nemám skoro ani kapku. Podle slov známých mi bylo řečeno, že bude třeba koupit nové těsnění. Chci se zeptat jestli s tímto máte zkušenost (mám Fiat Punto rok výroby 1999) a na kkolik přibližně takové těsnění výjde. A bylo by třeba možné jezdit s autem i bez opravy nebo výměny těsnění. Zajimavé totiž je, že jsem nikde nezaregistrovala loužičky nebo skvrny po oleji?

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

erikch*

2x

ono je těsnění a těsnění-počínaje tím nejlevnějším(víko ventilů) přes těsnění hlavy motoru(od 1000,- výš) až třeba po simerinky kliky atd.-ty sice nestojí rance,ale dávají se(musí) zevnitř motoru,takže jenom za práci dáte x tisíc(podle toho,kdo to bude dělat-jenže zrovna simerinky se musí opatrně a nemůže to dělat kde kdo-jinak to zas poteče)...Takže určitě! hned dolít olej(měla byste mít někde na hadici apod.pověšený štítek s typem oleje(a údaj o km do výměny)-ten tam dolijte a pak někde v okolí domluvit s mechanikem s kladnými referencemi z vašeho okolí na prohlídce...Ideálně ještě před návštěvou servisu někde v traktorárně apod(např.garáže ČSAD) omýt motor-i zespodu,wapkou s teplou vodou-aby bylo vidět odkud olej uniká...

nikimich*

Vypadá to na víko vetilu... to by snad nemuselo být tak nákladné a náročné?

erikch*

a podle čeho tak usuzujete? tím nechci nějak rýpat(zní to cynicky,ale fakt to není záměr),ale koukala jste na to detailně a "omaštěná" je už od shora hlava motoru...? Pokud ano(může,a bývá) těsnění víka někde "seklé" a tím olej(čerpadlo ho tlakuje-a vcelku dost,takže stačí fakt i drobná prasklinka v těsnění) jakoby teče-prostě po tom hliníku bude vidět "černá mastnota"...Tohle teoreticky zvládnete i sama,není to nic složitého-podle motoru(nevím co tam máte) je bud pod sáním,nebo i přímo cca.8 šroubků ventilového víka a pod tím hned to těsnění-až ho budete případně kupovat-jedině a pouze značku Viktor Reinz(bude třeba o 50,- dražší,ale je to v těsněních motorů špička)...

nikimich*

Známý mi to zvedl na zvedáku a říkal že to teče pod tím těsněním takže by se to mělo vyměnit jako první. Já sama se v tom moc nevyznám a hlavně jsem zmatená z toho, že jsem nikde neviděla žádné skvrny.

erikch*

jestli to "teče"(spíš líná) na zadní straně nad výfukem,tak ani žádný skvrny neuvidíte-při stání auta není tlak a při jízdě to rozpálený výfuk(svody) spálí...Akorát po dojezdu byste trošku cítila smrádeček...

nikimich*

No jako ono to po dojezdu opravdu smrdí to máte pravdu. Jestli by to bylo tak jak říkáte je tedy závada v tom víku ventilu?

 

 

hoummy*

0x

Dobrý večer,

možná vám olej neteče , jestli vám tam chybí olej, tak si jej tam dolijte. Kupte si nějaký 4taktní olej a je to. Do 150 Kč stojí litr. Klidně jezděte bez opravy.

Klidně jezděte bez opravy.

Co to je za ptákovinu? Pokud olej kamsi mizí, je oprava nevyhnutelná! Když to budete řešit neustálým doléváním oleje (interval se bude pravděpodobně zkracovat), dřív, nebo později zadřete motor. Nehledě na to, že i po těch 150 Kč/l se to dost prodraží. A pokud olej neteče z motoru ven, znamená to, že teče kam nemá dovnitř (pístní kroužky), což je ještě nebezpečnější.

Magdon-souhlas ,ale osobně bych olej dolil ,motor umyl a jezdil a hlídal kde teče a samozřejmě hlídat i hladinu oilu!

nikimich*

Takže oprava je prostě samozřejmost. Je asi pravděpodobné, že to teče ale je i možné že by ten olej ubýval nějakým řirozeným procesem například spalováním? Asi by to ale nebylo v takové míře že?

cobrak*

Nějak nechápu Hoummy...Jako, že má zase paní počkat, až se ji ztratí a zase koupit další?


Kupte si nějaký 4taktní olej...
Třeba M6A. Teda v případě, že chcete motor totálně oddělat.
doplněno 05.11.12 19:34:

Proboha, ne abyste mě teď brala vážně. Tenhle olej tam v žádném případě nelejte!

To Magdon : Můžete mi, prosím, vysvětlit, jakým způsobem totálně oddělá olej M6A olej starého Punta?

doplněno 05.11.12 20:33:

Pardon, překlep - myslel jsem pochopitelně jak oddělá motor starého Punta?

Myslím, že ani starý Punta není na neaditivovaný M6A dost starý. A pokud byste ho tam nalil, už nikdy byste nesměl použít nic jiného. Tenhle olej se lil do motorů v době, kdy se musel měnit po 5000 km.

k2

Ja bych to nevidel tak tragicky. Jelikoz auto sezere (nebo vytece, to je v tomto pripade jedno) za necele 3 mesice temer vsechen olej, tak interval vymeny a usazeniny, ktere navic taky tak rychle nevzniknou, je to posledni, co by me trapilo...

Víte Magdone, to, co jste napsal, je poměrně rozšířený mýtus. To není z mé hlavy, ale díky své profesi jsem se několikrát účastnil přednášek ing. Černého, mj i na téma mazivářské mýty. Koneckonců většinu přednášek i publikoval, takže není problém si to přečíst.

autopress.cz/...

Prostě a stručně řečeno - at do motoru nalejete cokoliv, co se je motorový olej (tedy ne hydrauliku, či teplonosný a pod.) tak motoru neublížíte. Sám jsem si to v praxi ověřil, když jsem jezdil s Astrou, která žrala olej víc, než Wartburg. Proč tam lít ,,syntetiku´´ za drahý peníz, když tam stejně vydrží chvilinku, než to motor sežere. Takže jsem tam lil napřed olej z Lídlu za 80 Kč a ve finále i ten zmiňovaný M6A. A co se stalo? Nic. Tedy ne že by motor už olej nežral, to samozřejmě olej nevyřešil, ale nestalo se nic ani po dalším provozu. Dnes po dalších dvou letech je Astra po výbrusu a jezdí na nějaký 10W40 - ani přesně nevím, co do toho lejou, už mám jiné auto, ale Astra jezdí stále dál.

doplněno 06.11.12 19:50:

To diesel : No, auto z r. 99 mě už tolik mladé nepřijde. Ta Astra, o které jsem psal, je z roku 05 a já jsem s ní najezdil 140tkm, přičemž minimálně 100tkm jsem najezdil na oleje, kde byla hlavním kriteriem cena. Dnes má už přes 300 tkm a jezdí dál.

To Promon-napůl s Vámi souhlasím,ale přece jen to Punto je ještě docela mladé a navíc skoro určitě má hydraulická zdvihátka ventilů,které by právě ten tmiňovaný M6A zničil.Ještě bych si tak dovedl představil nalít tam M6ADS,ale i ten spíše jen v nouzi.

doplněno 06.11.12 19:07:

To Magdon-olej M6A již odsahuje aditiva,ale neobsahuje další složky ,které mladší motory potřebují!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]