Nejste přihlášen/a.
Zdravim,
mam motorizaci 1.4 16v 59 kW a uplne stale nevim, jak funguje maly a velky chladici okruh. Jde o to, ze auto se zahriva pomerne rychle na 90, nicmene z tahleho kopce brzdenim motorem (ne na neutral) teplota klesne od 5-10 stupnu a pak na rovince, nebo do kopce se postupne do par stovek metru vraci na 90. Nedela to jen v zime, ale i pri +10 stupnich. Z logickyho hlediska mi osobne to prijde v poradku, ale jsou 2 tabory lidi. Vadny termostat vs. vlastnost nekterych aut.
Take me zajima, jestli obe hadice do chladice musi byt studene, nez motor dosahne provozni teploty. Vypozoroval jsem, ze uz cirka pri 60-70 stupnich zacina byt vlazna vrchni hadice a ta spodni je az do dosazeni 90 stupnu stale studena. Po jizde je ta vrchni horka a ta spodni trochu mene horka. Nicmene jsem si taktez vsiml, ze po brzdeni motorem z tahleho kopce je ta spodni hadice vlazna, coz me osobne taky dava smysl. Naporem vzduchu se voda ochladi. Po par minutach ani ne na neutralu, je zase tepla.
Ma cenu to resit, kdyz auto topi normalne na muj vkus rekl bych, zahreje se na provozku i pri par stupnich nad nulou do 5 km? Je mozny, ze tento motor je specificky v tom, ze je umisteno jinde cidlo chladici kapaliny, nez u vetsiny aut? Vsichni vime, ze u koncernu stale ukazovani rucicky na 90, neni realita. Diky vsem za nazory..
Většinou malý okruh je zapnutý stále. Motor honí vodu do topení a zpět k sobě a tak pořád dokola.
Termostat je jen kohout, který tento malý okruh připne do velkýho a horkou vodu prožene chladičem na čumáku. Až se díky tomu voda vymění a ochladí, tak termostat to ochladí taky a velký okruh zavře a honí si pouze zase malej okruh.
Na těchto motorech jsou termostaty několikacestné a tak je většinou na vině jeho závada nebo z druhovýroby nějaká ojebávka a nefunguje jak má.
Takže sehnat OE díl a vyměnit.
Z kopce motor vpodstatě neběží. Pokud máš kvalt, tak nespaluje žádné palivo. V chodu pohyb pístů je jen od kol ze silnice. Takže i neprodukuje žádné teplo a topení v kabině ten malý okruh taky dokáže ochladit, jak se nasává studený venkovní vzduch.
A starej termostat netěsní na 100%. Vždy nějaká horká voda z malého okruhu ujde přes netěsný talířek termostatu do velkého okruhu a tam na chladiči vodu ochladí.
Termostat pro motor BUD
032121111BM
K vůli ceně to skoro nikdo nemění. Pak podobně takto zlobí.
Chapu no, ono original je zlodejina a druhovyroba je takova ruska ruleta. Nicmene ja nasel toto:
Zrejme to budu bedlive sledovat, pockam na nejake mrazy a dle toho budu jednat. Take jsem zjistil, ze cidlo chladici kapaliny je umisteno primo u termostatu, coz mi prijde taky dost zvlastni. Dle toho usuzuji, ze je to spis vlastnost, ze to nedrzi primo na 90, nez vada... Ale uvidime..
Zlodějna je když už tak ta druhovýroba, která nevydrží tolik let provozu jako OE díl.
A nebo past na de*ily, kteří vybírají součástky od nejlevnější?
...
Zloděj je ten, kdo krade. Né ten u kterého žebrák nemůže nakoupit, protože na díl nemá.
glyx... Pro spokojenost zákazníků.
Stejně tak palivoměr nelítá sem a tam při průjezdu zatáčkou jako U Š120 nebo Starého předface Favorita.
Víc jak 20 let jsou auta jinde (nejen koncern VW). Čím jezdíte?
Zajímavej styl. Favorit 94 měl palivoměr na 4 sloupky a s elektronikou na zadku s operačním zesilovačem. Tedy tlumil elektronicky jako později všechny Felicie (ale ty to měli na té centrální desce vše hozené, Favorit samostatně součástí budíku).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.