Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaký je postup vytvoření dokladů na moto Jawa?

Od: mefloun76 odpovědí: 14 změna:

Dobrý den

Ve stodole jsem našel po prarodičích starou Jawu 50. Dle dostupných informací byly papíry a pojištění zrušeno před dvaceti lety, SPZ nebyla odevzdána. Od té doby stojí.

Vše jsem rozpohyboval, provedl amatérskou opravu a oživení, jsem v procesu finálního skládání zpět dohromady, ale nikde jsem se nedozvěděl jaký je vlastně postup "legalizace" stroje do provozu. Čísla rámu i motoru sedí, z pozůstalosti je vše originální (některé části jsou zbastlené, nesedí dle rv.1975, stroj byl ještě předtím kupován z druhé ruky a v tomhle ohledu je historie neznámá).

Není to výstavní kousek, ale také žádná týraná vražda. Chtěl bych vyzkoušet jízdu, seznámit se se strojem a poté přesedlat na něco silnějšího (ideálně opět ČZ/Jawa) a motorku prodat.

Předpokládám že musím motorku odvézt na evidenční kontrolu, ale slyšel jsem že to lze i přes komisaře veteránklubu.
Starou SPZ bych rád zachoval, ale tuším že to nejspíše nepůjde, je-li již vyřazená (a správně bych jí ani mít neměl).
Tak jak to tedy je?

Díky za odpovědi.

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


6x

Tak jak to tedy je?

Je to tak, že pokud je motorka skutečně již vyřazená z evidence, nemáte prakticky šanci jí znova přihlásit. Poptejte se ale na evidenčním úřadě, protože jestli má číslo, vyřazená být možná nemusí. V tom případě ale budete mít značný dluh za povinné ručení a možná by bylo lepší zapomenout, že ten stroj vůbec existuje.

 

jirib

3x
Sehnat jiné doklady...
Pokuď je to zrušené,tak nic.
Prodat až to poskládáte bez papírů...

 

paveldvorak

3x

zajímavé rady, a co přihlásit to přes vesmír? Znáš tu písničku od Tublatanky? Skúsime to cez vesmír?

na bílé značky jedině pdovodem, naklonovaním moto na živé papíry, do RHSV v pohodě

na bílé značky oficiálně dle zákoan jen ajko jednotlivá výroba a následné schválení ( původní scvháení zaniklo)...je nutné splnit EURO 5 a namontovat ABS, to nedáš

 

gg*

0x
Tohle asi jedině přes ten veterán klub. Ale tam podrobnosti neznám. Minimálně je tam ale potřeba splňovat podmínku nějaké veteránské hodnoty a originality. Když to bude na první pohled paskvil, tak to asi neprojde.

 


0x
Snad to jde s pomocí meziprodeje třeba do Polska. A pak "prodat"zpět do ČR. Ale u Pincka to asi nestojí za to, leda byste to měl blízko a měl tam známé.
Tady si to zkuste pročíst, ale je to děsná směska názorů. asi jako tady.
veteranforum.cz/...

 


0x
Úplně ze všeho nejlepší bude, když zjistíte, podle výrobního čísla a snad nějakých dokladů od stroje..pokud rodina má, zda je to skutečně zrušené..trvale odhlášené- na úřadě. Kdo a jak dospěl k tomu, že to je zrušené-odhlášené? Co k tomu krom čísla máte? To, že je na tom SPZ fyzicky, ještě přece neznamená, že to má živé doklady..To platilo naposledy před cca 20léty.Někdo to mohl zrušit,aniž by SPZ odevzdal..Byly doby,kdy to šlo..
doplněno 13.11.23 18:35: Pokud to bylo skutečně trvale vyřazeno z evidence vozidel, tak to lze přihlásit na veteránské doklady..Ovšem musí to splňovat technické i optické parametry
doplněno 13.11.23 18:47: Na evidenční kontrole bez techničáku-ů budete zbytečně..K čemu by byla nutná evidenční kontrola,když je dle vašich informací zrušené? Máte málo informací a navíc jen "mišmaš" informací..bohužel

 


0x

Skúste zájst na váš príslušný úrad s vašími dokumentami poprípadne značkou. možno je len dočasne odhlásena. Skutočný stav vám povedia len tam.


doplněno 14.11.23 13:28:

Toto bolo vo všeobecnosti,pretože neviem aké ste mali postupy,máte iné zákony. U nás ak ste mali napríklad traktor a ten ste odhlásili,tak ak ho ešte vlastníte a máte dokumenty o odhlásení,poprípadne starý technický,tak je možnost ho znovu prihlásit po absolvovaní STK. Pokiaľ tými dokladmi nedisponujete,tak prihlásenie je skoro nemožne.

A proč na úřad? SPZ se u malých moto nevydávali na DI , ale při koupi nové si každý musel číslo "namalovat" na cedulku namontovnou na pístech z výroby (měl jsem PF-73-34)-toto až někdy do doby kdy registrace MV přešla z policie -DI- na oběcní úřady -odbor dopravy-evidence MV- se začaly vydávat "státem" vyrábění tabulky. taže je jasné proč značka na pístu zůstala!

PS v roce 1999 jsem auto ještě přihlašoval na poilicii=DI ale o cca rok později, výměnu karoserie již na evidenci vozidel na OÚ

Do rozpadu ČSSR jsme měli doklady a podmíky atd stejné.Jinak když je jednou auto vyřazené z provozu dnes je to zánik vozidla tak jej do provozu na stejných dokladech nedostanete jedině pokud splní podmínky tak na veteránská čísla. od jisté doby anito ne nebot je NUTNÝ protokol o ekolikvidaci. Zde vypadá, že to bylo ještě v době kdy se jen na úřadu vyřadilo nebo oněco později kdy stačilo čestné prohlášení,ale ipak již s pův doklady NEŠLO legálně zpět dát do provozu! navíc pokud zaniklo z moci úřední /kdy byl zrušen polopřevod/ tak doklady sice bez záznamu zůstali ,ale na úřadu by je při okusu zpětně přihlásit nepřihlásili a zrušili (zapsali di nich zánik) !

paveldvorak

povinná ekolikvidace všech motorových vozidel vychází z EU legislativy, kterou musela ČR převzít...s naším vstupem do EU v roce 2004 byla vložena do našeho zákona...včetně ustanovenéí, že vozidlo které bylo trvale vyřazeno ztrácí technickou způsobilost k provozu na pozemních komunikacích...tady nejde o technický stav vozidla ale o správní - zákonné povolení k provozu na poz. komunikacích...

mefloun76

Motorka je bez dokladů, pouze s SPZ která odevzdaná nebyla (ačkoliv měla být).

Jde mi tedy o vytvoření dokladů, pokud něco takového existuje, a dle odpovědí hádám že jedině přes atest historického vozidla. Správně, nebo se pletu?

paveldvorak

 


0x

Jedna možnost tady je, ale musel by jste se s termínem vyřazení motorky trefit do období 1.7.2001 - 30.4.2004. Dále je potřeba originál TP bez ustřiženého rohu. Stačí úspěšně absolvovat STK, moto pojistit a na úřadě požádat o znovuzaevidování. Vystaví nový TP, dají novou značku a můžete jezdit.

V tomto období neexistoval depozit, takže cokoli bylo v tomto období odhášeno, neztratilo technickou způsobilost. Mám to osobně ověřeno. Sám jsem takto přihlásil zpátky traktor po dědovi. Ještě budu přihlašovat moto ČZ 125, ale prozatím bych s ní neprošel STK.

paveldvorak

samozřejmě depozit v této době existoval, jako dočasné vyřazení ...

k úspěšnému zaevidování je také nutné doložit přechod vlastnického práva - o tom rozhoduje soud, jde o dědictví

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]