Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

PTC topení na zimu do auta

Od: mixna® odpovědí: 27 změna:

Dobrý večer "chytráci"

Poradil by prosím někdo jestli by šlo tohle topení dát do auta:
solareconomic.cz/...

A o co mi jde .. potřeboval bych to jen k tomu, aby to přes noc trochu topilo a připojil jsem to na nějaký solár panel - ostrovní řešení. Situace je taková, že mám dílnu na pozemku a na střechu bych dal solár panel a tímhle bych to chtěl temperovat, buď připojím na kabel a nebo solárem nabít baterii a tu na noc dát do auta, aby tohle napájela. Příp. nějaký časovač a třeba v 6 ráno to nechat zapnout aby to hodinku / dvě zatopilo.

Jsem mimoň, nebo je to možné? Nezávislé topení benzin/nafta znám a nechci. Moc děkuji za radu.

 

 

27 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


6x

Takže z jiné strany; topení 300W bude temperovat objekt jakž tak při venkovních teplotách +8 až 10 st. C, při nižších to nepoznáte, že topení jelo (berte údaje s rezervou, neznáme m2 (m3) vytápěných prostor, materiál a tlouštku zdiva, atd.,atd.). A dále 300W z 12V baterie, třeba 64Ah, plně funkční, bude za dvě hodiny vybita (napětí 12V, příkon 300W, odběr 25A, 2hod., tedy 48Ah). Běžná současná autobaterie po pár cyklech nabití - vybití "klekne"... Jedině " trakční" baterie...Ale čím v zimě nabít? Z FVE těžko, jedině v létě při dostatečném "osvícení"...a nebo mít místo jednoho fotovoltaického panelu třeba deset, aby baterii aspoň některý den trochu nabily... To raději " topidlo" na pevná paliva...


vytápěný prostor je volvo v70 .. ne ten objekt .. takže max tak 5 m3

Omluva, to auto mi nějak vypadlo z otázky... ale technické údaje platí (i když bude menší vyhřívaný prostor..)

Nonek má pravdu, s něčím podobným jsem před pár lety experimentoval. Pokud jsem to nechal běžet a vypl motor, po hodině baterka KO.

 


2x

lepší řešení bude přístřešek nad auto - za mne dostatečné - vše ostatní podobného charakteru bude jen riziko zahoření nebo vyhozené peníze


doplněno 10.11.23 21:15:

rozumím - pak bych doporučil tak maximálně za pár stovek vyhřívaný podprdelník a zapnout po nastartování-pokud Volvo nemá vyhřívaná sedadla...

Ta energie prostě musí odněkud jít a vytápění samotného auta něčím externím je nebezpečné, napojení na aku v autě zase nereálné... Asi proto jsou do aut ta nezávislá topení montována...


No ale pristresek mi nezatopi

 

vladimir2

2x

Dobrý den, nepíšete zda je k dospozici elektřina 230V?

Pokud ano tak se zkuste podívat na: Renkforce tepelný/...

Používáme to už roky ve dvou autech. Ovládáme to chytrou zásuvkou tapo P110, nebo dříve digitální spínací zásuvkou.

Zkušenost je taková že za půl hodiny provozu spolehlivě rozmrazí kabinu vozu za jakýchkoli venkovních podmínek.

Vlada

jok
Když byli fakt zimy tak jsem dal do kabiny fén a také to pomohlo před odjezdem ...
jm
S prominutím je to drahá blbost. To už by stačilo dát ohřevnou kostku za pár set. Do 5 minut musí být teplo

 

hogh

2x
Je to nesmysl, nezávisle topeni je možnost, anebo temperovana garáž…
Anebo auto nastartovat 8 minut před odjezdem a zapnout i elektro vyhřívání auta, spotřeba bude cca 0,1 litru paliva za těch 7-8 minut.
Diesly mívají i PTC elektrické ohřívání topeni v nízkých teplotách … má to i fabia1
hogh
Takže vlastně ty diesely mají to, co uvádíte v prvním odkazu, ten PC článek.
K startu PTC stačí venkovní teplota tuším pod 5°C a studený motor, zaplý větrák, nastartovat auto a přepnout do polohy teplo.
Protože diesely mají méně odpadního tepla, tak to dost pomůže k topení při nastartovaném motoru.
Tady se o tom píše dieselpower.cz/...

 


2x

Výkonem 300 W se nedá nic vytopit. To jsou vyhozené peníze. Topení v autě má 3 - 4 kW. Pro rozmrazení a předehřátí se mi osvědčil dvoukilowattový teplovzdušný ventilátor za 200 Kč.

 


Dekuju za napady a nasmerovani .. promyslim .. vyzkousim .. diky .. pekny vecer

 


Tak podávám hlášení:
Pořídil jsem ten:
Renkforce tepelný ventilátor 230 V
Vyzkoušeno na prodlužce z garage a super (manuálně zapnuto).

Teď ještě řeším, jak spínat tu zásuvku, když mi tam nedosáhne z baráku wifi?
Nemáte někdo zkušenost s tímto bezdrátem, nebo něčím podobným? Mám to od domu tak 35-40m.
Časovač tam dávat nechci, vyjíždím ráno různě. Wifinu budu rozšiřovat na zahradu tak za 5 let, spolu s novou elektrikou, takže tet to nechci řešit.
conrad.cz/...

jirib
Když tam máš elektriku,tak kde je problém...
Buď dva klienty po drátech 230V nebo wifi přijímač s parabolou na až 4km...

Já jsem elektrikář asi jako krasobruslař .. aby bylo jasný
To jako leze po 220 nejakej signal aby se to zapnulo? a nevadi tomu ze je tam nejakej jistic po ceste?

Pokud je i garáž na jedné fázi, jak dům (jde to i upravit, pokud by nebyl), pak třeba toto, stačí vybrat. I když jste dobrý krasobluslař...

Už sice máte nakoupeno, ale dnes jsem narazil na excelentní topidlo, větší blbost jsem už dávno nepotkal...
iumpod.com/...
xt
A kde mas jistic pro tu garaz? Ja na baraku - takze si zapnu proud do 30m vzdalene garaze na baraku
Pokud to neumis, tak spinanou zasuvku vytahni co nejvyse smerem na tvou wifinu na primou viditelnost (AP za oknem), na 40 m primou viditelnost pres okno by mohla mit zasuvka signal
xt
Reinkforce 1400W za 1400?
A je vam znamo, ze kladicky 1000/2000 Watt ventilator koupite od brezna v Tesco ve vyprodeji (75%) i pod 200,- Kc? Pravda, je trochu vetsi a silnejsi :x
Jinak existuji topidla, 1000/1300/2300Watt a ventilator ma to i dalkovy ovladac IR a WiFi tuya. Ted jsem to kupoval za 1399,- najdes na heurece: CH9099 - ale to je klasicky konvektor 69cm…
nonek - to je úplný zázrak Kelišová. 15 nabíjení z USB a teplo na celý měsíc. No nekup to. A nejen v autě, klidně i doma...
Nejhorší je, že se vždy najde někdo, kdo podobnou ptákovinu koupí.
bery*
A nejhorší je, že nikdo se pak ani nikde nepochlubi, jak je blbej a naletěl Si to snad taky budu muset objednat, ani bych to nezkoušel použít, ale abych to ze zvědavosti kuchnul Nebo ne, jednou na to určitě narazim někde v elektroodpadu
gh
Třeba to má vytápět jenom tu na fotce bundu
Ps: když si naleješ 1,5 l horký vody do termofóru (to jest za cenu 0,15 kWh), a daš si to pod peřinu, tak to taky vydrží teply až do rána… mam v chate pres noc 12°C uplne v pohode. Myslim ze kvuli plicim je v pohode i 6°c
We will see )

 

 


0x

Většina aut má PTC topení už v základu. Hlavně nafty.

Po nastartovnání sepnou relé a pomáhají lépe a rychleji vytopit kabinu i když je motor studený a má studenou chladící kapalinu, které ještě vůbec výměník topení neohřívá.

PTC topení je pak nejčastěji nad či pod výměníkem chladící kapaliny radiátoru v topení.

drive2.ru/...

Bude to funkční, pokud vyřešíš tu velkou spotřebu proudu z baterky.

xt
A jak to zapne, když musí mít nastartováno, s puštěný větrák
A tohle laik nezbastlí, a ještě dálkový ovládání?
Jak bys to chtěl udělat? Navíc to má max 400-500Watt (pojistka 40A)?
spise bych do auta doporucil vyhrivany potah na sedadlo (origibalni v aute mi odesel), koupil jsem ten potah za cca 75,- v Tescu na jare ve vyprodeji.
Diesel s PTC zacne ted topit do 3 minut / 3 km pravda ze az bude -10°C tak to trva dele
bery*
Mě by zajímalo, jestli se to origo koncernový PTC někomu povedlo implantovat do jedničkový oktávky. Pokusně jsem to dal dopředu ke kabinovymu filtru a bylo to logicky naprd, asi se vzduch zase ochlazoval při průtoku skrz studenej radiátor topení, znát to sice bylo, ale minimálně

To PTC jak leží na radiátoru, tak nahřívá i ten radiátor vody. Možná tak i motoru pomůže se dřív ohřát a pak motor hřeje topením. O1 u TDi to dělala žhavícíma svíčkama do domku v okruhu průtoku vody.

O1 má topení zastaralé. Už jen ty klapky s molitanem jsou děs

dieselpower.cz/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]