Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Tlumiče na odchodu

Od: vojta odpovědí: 7 změna:

Ahoj všem,

mám takto mokré oba zadní tlumiče. Mechanik před měsícem zkoušel takový ten klasický test, kdy auto rozhoupal a houpat se přestalo. Při přejezdu nerovností nějaké dohupování necítím. Nicméně poslední týden slyším zavrzání při přejezdu retardéru, většího prahu apod.

To, že jsou tlumiče na odchodu, je jasné a měnit je mám v plánu. Mechanik mi ale radil vyměnit je až na jaře s tím, že zatím nejsou úplně KO. Do té doby odjedu odhadem 5000 km. 1-2x týdně bohužel jezdím 5km tam+zpět po blbé cestě, která nejde objet.

Otázka je, zda to opravdu ještě třeba ty 4 měsíce vydrží?


 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x
Hele jednoduše pokud ti zatim auto sedí v zatáčkách a neodskakuje a ze zadu to nebouchá tak je jen na tobě kdy se rozhodneš to vyměnit
To že tečou a jejich funkce uz neni nejlepší je bez debat ale nač stahovat kalhoty když brok je ještě daleko

 

glyx

0x

Z fotky je vidět, že teče. Jak dlouho ještě vydrží se z fotky nepozná.

vojta

Existuje způsob, jak to poznat? vyjma zmíněného houpacího testu

Ano.Provádět tento houpací test před anebo po každé jízdě Ještě můžete zajet někam na test tlumičů..Ale za cenu toho testu máte skoro jeden tlumič nový

 

asd1

0x

Dobrý tlumič pokud stlačíš kufr dolu a pustíš, tak vyjede nahoru, sjede do provozní polohy a stojí. Pokud se dohoupává tak je vadný.

Podobně když za jízdy najedeš na hrb, tak nesmíš cítit "druhý kopnutí", a pokud se za hrbem zadek dohoupává několikrát tak je tlumič už jen okrasa. Občas vidim auta který za každým hrbem 5x skočí nahoru - dolu, jak opička na gumičce To pak skvěle sedí v zatáčkách na našich krásně rovných silnicích

Přesně stav zjistíš na zkušební stolici kdy mašina kopne kolo nahoru a měří zpětnou sílu tj. útlum. Ale jak tu padlo za test dáš tolik co za jeden tlumič..

Tečou, takže jdou do hajzlu a za chvíli budou bez oleje... Kvalitní tlumič vydrží 100 kkm+, tak čekat až chcípne úplně je otázka jestli to má smysl.. Zadní bývá na dvou šroubech = výměna jednoduchá, pokud to jde povolit... a po další zimě to půjde hůř

Nový bych dal Sachs nebo KYB.

 


0x
Bral bych to podle toho, jestli houpou oba cca stejně. Na druhou stranu, když pak jeden vyteče úplně, jezdí se s tím dost blbě a může se vám to trefit do Vánoc, nebo do výletu na hory a budete na opravu čekat v nejméně vhodnou dobu. Výměna tlumičů není moc náročná, ani drahá.
A to vrzání memusí být jen tlumič, ale přeba problém s konzolí tlumiče, nebo pružina.
Tlumič jako takový nevrže..Pokud by vrzal, tak je dávno po smrti a to by pán poznal ihned..Vržou obvykle silentbloky

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]