Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Startování u přechodu pro chodce

Od: fram odpovědí: 9 změna:

Vrtá mi delší dobu poměrně velice hlavou, že hodně automobilů poté, když pouští na přechodu chodce, startuje. Tedy když se posléze rozjíždí. To přináší nějakou výhodu? Úsporu? Jsou tak vozy konstruované? Nemyslím, že by přednost-dávajícím autům normálně "chcípl" motor, jako se dělo kdysi dávno (třeba zastudena).?

Díky.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

k2

6x

System start/stop. Par let povinny system u novych osobnich aut. Diskuzi o jeho vyhodach a nevyhodach, konstrukcnich uskalich a s tim souvisejicich problemech je plny internet.

 


6x

"To přináší nějakou výhodu? Úsporu?"

Nepřináší, spíš naopak. Je to demagogie evropských "ekoteroristů". Úspora paliva je diskutabilní, ryhlejší opotřebení auta a s tím spojená nutnost výroby dalšího je naopak bez diskuse.

Navíc to při větším městském provozu na křižovatkách docela zdržuje.

 


4x

To jsou ti řidiči, kteří opoměli toto ,,eko´´ ku/vítko vypnout hned po nastartování, jak většina z nás činí

Taky občas zapomínám...

Tak stane se, ale musím říct, že co jsem vyfasoval Doblo, tak jen minimálně - na rozdíl od Pažouta, kde se člověk musel proklikat několika úrovněmi středového displeje, u Fiata je to krásně jednoduchý a přístupný tlačítko přímo u rádia. Jen škoda, že to nevypne i to ,,inteligentní´´ nabíjení.

 

 


3x
Tento systém start-stop už musí být dost starý. Vždyt u něm psal už Neruda: "Kdo chvíli stál, již stojí opodál.."

 

fram

Aha, start - stop. Takže chodcem postižení řidiči nestartují, jenom sešlápnou spojku...? OK, jasné, Ď.

U VW/Škoda/Audi/Seat (jeden koncern automobilů) stačí dotek na spojku a už je opět nastartováno. Startér je na tento systém konstruován s lepšími uhlíky a uložením rotoru. Baterka také má buď zesílené desky EFB a nebo je přímo se skelným rounem co by separátorem AGM.

Zavedeno hlavně k vůli emisním limitům.

Přínos to nemá žádný. Více se opotřebovává auto i když chladící kapalinu stále honí elektrické čerpadlo, aby přehřátý motor start-stop automaticky nechcípl a nezastavil oběh chlazení (pumpa na čerpání chladící kapaliny je mechanická od rozvodů motoru, proto je tam i elektrická an pomoc)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]