Nejste přihlášen/a.
Ozubená kola skutečně něco vydrží, toho bych se nebál. Celkově není čeho se bát, cítit sice bývá spojka, ale pokud vše funguje, není co řešit, maximálně se to časem ozve
Jak píše vernon. Ozubená kola jsou ve spojení neustále. Jen se přepínají na hřídeli takovým převlečným kroužkem přes synchrony do záběrů. Jsou tam náběžné zuby viz. video.
Tlakem při posunu pákou při dořazení se synchron na kuželu zabrzdí, získá stejnou rychlost jako kolo na kterém leží ten synchron a převod se dořazením zamkne. Zařadí.
Úlomky kovu ze zubů v převodovce končí na magnetu uvnitř převodovky. Nijak nevadí dalšímu používání. Akorát se snížila životnost.
Na tom zlatém synchronu jsou ostré vodicí zoubky, aby se zakryly se zoubky kola rychlosti, která synchron an sobě nese.
Může se při velkém opotřebení stávat, že nepůjde jakoby dořadit. Zuby si na finál posunovací segment nevystředí, aby se přes ně přetáhl (ten válcový prsten co je jakoby oblíkne ). Proto mají zuby takovou jakoby stříšku či šipku. Když se omelou, tak mají čtvercovou hranu (příjdou o tu vodící špičku).
To je jediné snížení životnosti při takovém nedořazení a roztočení zubů a hoblování špiček.
Jako na tom videu viz princip synchronizace.
Ale jsou to odolné materiály a za jedno zahrčení se vpostatě nic neděje.
Nauč se cítit v ruce, že rychlost nezapadla zcela. Pak nebudeš mít tendenci do toho ještě pustit spojkou pohon motoru a počítat zuby.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.