1,6 74 kw FYDB když začal žrát olej tak jsem lil nejlevnější 5W40 a VIF do benzínu. Bral 0,5L/1kkm Generalkovat to ekonomicky nemá smysl,jak začne žrát nesnesitelné tak vyměnit motor.. Bral jsem total quartz 9000. Dobrý je i helix hx7
007cz
Co je na opravě neekonomického? Neznám ceny dílů ale udělat hlavu a prekroužkovat mi přijde smysluplnější, možná i levnější než tam cpát bůhvíjaký motor.
asd1
Obvyklý výsledek je dáš nejmin dvacku a žere to furt.. vyzkouselo to už hodně lidí.
No ona by ta spotřeba po opravě částečně klesla ale stejně se to ekonomicky nevyplatí.
007cz
Těsnění hlavy válců cca..1000kč Sada gufer ventilů cca...600kč Sada pístních kroužku cca...1000kč Opravdu se to navyplatí? Různých motorů s tímto problémem jsem dělal x nikdy se nestalo aby problém přetrvával, moje osobní zkušenost.
Taalla na motoru z vrakace necháš staré rozvody o kterých nic nevíš nebo necháš na svém motoru své, které znáš? Práce, sehnat motor, dovést ho, přestrojit, namontovat, to se všechno udělá samo a zadarmo, za ten čas mám sundanou hlavu, vanu, prekroužkováno a složeno. Gumidku, na nějaké 1,6 si troufnou použít staré šrouby,filtry atd necháš na motoru z vraku staré? Ale budiž. Šrouby, těsnění+ 1500kč.
Dávat jinej motor z vrakecu o kterém nic nevym je kardinální blbost A když si vemeš všechna pro a proti stejně zjistíš že je lepší opravit ten stávající
@dabel... né všechny vrakáče fungují formou skladu z pochybnou minulostí dílů. Jsou i vrakáče, kde stav dílu jde odhadnou podle stavu vraku (bouračka, km na budíkách, stav interiéru, karbon/čistota pod víkem ventilů). Ovšem není to 100%.
asd1
Za 3k možná tak když díly stopis na dílně a umíš to sám. Zavolej si někam do ciziho servisu že chceš prekrouzkovat motor a vymenit gufera ventilu,schválně jakou ti řeknou predbeznou cenu (kterou pak obvykle ještě navýší protože "neco") A nakonec zjistíš že to žere furt protože válce jsou šišky. Takže bere sice min o ty gufera, ale stejně musíš furt dolivat. Musel bys vyměnit celý polomotor. Rozvody nestojí desítku ale materiál do 2k.tady můžeš nechat původní,jen je seridis na vackach = řemenice kliky se nepovoluje. Potřebuješ přípravky,buď koupit nebo vyrobit (trn na kliku,pravítko na vacky,bazmek na pridrzeni vackovyho kola). = drahy voser s nejistý vysledkem X při kazdym tankování dolit půl litru oleje. 5w40 a 10w40 to bere ca stejne-5w je řidší za studena,za tepla jsou ca stejný. Bazar motor nemusíš něco ocesanyho z kůlny,dost aut má shnilou kastli nebo zboreny zezadu a motor jede. Doprava do 1k prepravcem. Riziko stejný jako koupě jetyho auta,taky stačí/ je treba umět vybrat..
007cz
Asd, kdo něco stopí na dílně? Opatrně, nevidíš si do úst. Když něco neumíš ještě neznamená, že to nejde.
asd1
No dobrá, nestopíš ale koupíš z eshopu. I tak se to trojky těžko vejdeš i když to osekáš na minimum.
+ kruhy.. Neni to komplet, určitě přípravky na rozvody, na nasazení kruhů, momentový klíč, - bez toho to nesložíš nebo vyloženě na prasáka. Kruhy přehodíš jak, že by vana dolu a nový šály? Takže + silikon na těsnění vany, taky těsnění ventildeklu, doprava. Ne do trojky se nevejdeš ani omylem a něco musíš sebrat z dílny. Třeba nářadí. Fakt že to nešlohneš jen využiješ zadarmo.. Cizímu určitě půjčíte taky...
Kdyby tazatel uměl a měl vybavení tak se tady neptá..
Schválně, kolik by účtoval servis kde děláš? Běžná cena jen za sundání a nasazení hlavy je desítka. Nechat překroužkovat tipuju dvacku nejmíň, a to v laciným servise kde to bude dělat lama..
A hlavně, tohle zkoušelo už dost lidí a po překroužkování to žralo furt = byly to vyhozený prachy. Tohle neni TSI kde to bylo kruhama ale válce šišky.
Když to bude žrát litr na 1kkm tak to prodraží provoz o ca 0,15,- Kč/km
007cz
Tak schválně, na složení podobného motoru plus demontáž a montáž do vozu mám tabulkově 8 hod. Vynásob si běžnou hodinovkou. Stihnout se to dá ale musíš ten motor znát. Každý mechanik to musí zvládnou za dvě směny i když tem motor bude vidět poprvé. Stejný čas stráví nástrojenim a výměnou motoru z vrakače, pokud bude všechno pasovat s nejistým výsledkem.
007cz
O trojce jsem nikdy, nikde nepsal...
asd1
22.10.23 14:02 jsi psal 2600,- Nepiš o 8 hodinách hodinovky, ale nadhoď cenu jakou byste vyúčtovali. Těsnění hlavy za pětikilo asi nebude...Rozvody uděláš tak za dvě hodiny x á 800,-, materiál je za 1500,-, takže za 3100,- můžu přijet kdy? Asi ne viď
007cz
Baj voko si nachystej desítku, materiál si můžeš dovézt svůj. Pokud budeš chtít přehodit motor tak o něco víc, ten motor si ale musíš sehnat a dovézt sám. Nikde jsem nepsal, že se vejdu do trojky.
No norma toho moc neříká, ta je alibisticky určena výrobcem na litr na tisic km což by znamenalo že v podstatě nemá smysl provádět nějaké výměny oleje a stačí jednou za čas přehodit filtr protože olej se vymění průbězně
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.