Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Záhadná porucha v elektroinstalaci

Od: kornel® odpovědí: 11 změna:

zdravím...přišel čas že i já nebudu radit ale sám radu potřebuji-mám Seata Toledo 2 rok výroby 2000 1.9 Tdi a o co se mi jedná-tedˇ během posledních 4 týdnů přijdu k autu a nejde odemknout dálk.ovl.-takže odemknu klíčem-rozsvítí se osvětlení ve voze-zasunu klíček-kontrolky se rozsvítí a normálně nastartuji...jenže vidím vynulované hodiny a zakodované radio-takže se nějak/někde odpojil přívod/ či baterie...nabíjení je o.k-kontrola pojistek u baterie-je tam taková plastová skříňka s plechovými pojistkami-takže jsem to tam vše rozšrouboval o koukl i pod ty matice a očka jestli to tam není vypálené...kontrola kostry taky O.k-už to udělalo hned po skončené jízdě nebo během několika dnů kdy se s autem jezdilo a fungovalo normálně a nic se nesmazalo/vynulovalo aby to pak zase kikslo...za případnou radu kde bych se měl podívat či na co zaměřit moc děkuji...nerad bych se dočkal chvíle kdy to odejde někde na cestě či v lese a podobně...

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

já bych zkusil jinou elektrickou část spínací skřínky


taky pravda...taky mne to napadlo ale nemám možnost to někde vzít-půjčit...a kupovat to?Ideál by byl kdyby to prostě kleklo a ne takhle-jde-nejde...stejně děkuji...

 


0x
Kolega, profesí elektro, kvůli podobnému problému postupně rozmontoval skoro celé auto ... nakonec našel problém v kabelovém oku na vývodu baterie... časem došlo k "oddělení" kontaktu kabelové oko - vodič... směr kostra. Vyměnil kabel, skládal auto...

děkuji za radu- to mne taky napadlo a dal jsem novou kostru-jiný typ bateriové svorky a druhou stranu s očkem/novým kouskem startovacího kabelu mám zaletovanou cínem...člověk už dělá pak možné a nemožné věci...

3m

Tak to byl fakt profik...

Jinak svorka na bazerce se bezne casto vakla rukou a zadne problemy na (benzinovem) aute nejsou pozorovatelne. Na dieslu jsou vyssi proudy pri startu i dobijeni.

běžně se nevaklá. to je blábol.

 


0x

Kostřících bodů je víc an karoserii. Né jen ten od baterky, ale i ze svazku od jednotek, světel, atd..

Ještě prověř relé a spínačku.

 


0x
Prvně bych zkontroloval dotažení svorek baterky (a dotlačení! zuste, že svorkou nejde pootočit) a silový kabel kostry i pluska. Pak pojistkovou krabičku na baterce (předpokládám, že tam je stejně jako h O1).
Můžete si udělat takový jednoduchý přípravek z menšího 12V relátka a třeba ledky pro indikaci. Zapojíte do série spínaný kontakt a cívku relé. Pokud tlačítkem přemostíte kontakt, relé sepne a zůtane sepnuté, dokud mu třebas jen krátce nevypnete napájení. Tento přípravek bych postupně přesouval od baterie k pojistkové skříňce. Vždy, když se smaže auto, zkontroloval bych stav přípravku. Buď bude relé v průsvitné krabičce a sepnutí je vidět, nebo paralelně k cívce dáte ledku s odporem 3k3 v sérii. Samozřejmě si to vezme pár desítek mA, ale to při denním ježdění nevadí.

Hlavně né dotahovat. Lidi to dokážou dorvat, až svorka praskne. Přitom nezkusí zahýbat otočením tam a sem za kabel.

Svorku zcela uvolnit a namazanou vazelínou natlačit na pol baterky za součásného otáčení. Až sedne na doraz polu a čumí pol trochu ze svorky, tak pak opatrně dotahovat z citem.

Pokud je svorka vyskočená, tak dotažení nepomůže. Pol baterky je konický jehlan. Ne válec.

Jen doplnění.

 


děkuji všem co se snaží pomoci...jste moc hodní...ještě jednou díky...

 


0x

Prezrite ešte prekostrenie motora a karosérie.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]