Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škoda Octávia I žere olej

Od: rich® odpovědí: 18 změna:

Dobrý den.Vlastním třetím rokem jedničkovou Octávku 1,6 MPI a všiml jsem si toho již dříve,že...hlavně tedy přez léto se ztrácí olej. Vše to začalo,že jsem na radu opraváře tam dal Castrol Magnatec 5W 40.Což tam patří tato viskozita.Prostě fajnovej olej a že to je super a "z lásky" k motoru.A že to i dekarbonuje motor a atd..atd...Což chápu,za ty prachy.

Nicméně...potom přišel šok po naprosto běžné kontrole stavu oleje.Nikdy se mi to u žádného auta,co jsem dříve nestalo,že by chyběl olej?No a teď tam dá se říci co tři měsíce dolejvám 2 litry.Najezdím opravdu hodně km a auto používám denně.Takže roční interval výměny oleje mi výjde na najeté km tak tak...Nicméně vzhledem k dolívání tam je stejně furt novej olej...

No ale k věci...prý to je slabina motorů MPI a prý pomuže výměna pístních kroužků a těsnění ventilů.

Kolik tato oprava bude stát a vyplatí se to? Nebo prostě se smířit s dolíváním oleje a jezdit?Už jsem do tohodle auta nasypal docela dosta a vyměnil kde co a vychytal mouchy.Tak se mi nechce ho prodat a koupit zas kdoví co a řešit zase kde co..Děkuji za rady.Mějte se hezky.

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mathew

1x
Do toho šrotu se nevyplatí nasypat ani korunu, ale na to už je pozdě. Prostě jezdit a dolivat olej dokud to pojede a bude vás to bavit. No a pak už poučen nekupovat nic od koncernu VW...

 

007cz

1x
Materiál na opravu stojí pár tisícovek, je s tím ale více práce. Pokud to dokážeš sám nebo ti někdo udělá dobrou cenu za práci tak bych do toho šel. Stačí udělat hlavu a kroužky. Jakej používáš olej je celkem jedno, důležitá je pravidelná výměna, neprejíždět.

 

max

1x
Ono donedávna Škodovka snad uváděla litr voleje na 1000 kilometrů jako normu
Uvádí to i Servisák v tomto 9 dnů starým videu (S tím, že tam říká, že dnes uvádí půllitru?)

youtu.be/...

 


0x

Není to slabina MPi.

Ale zanedbaná údržba a vada motorů AKL a 75kW brácha.

nebo nešikovný servisák . Lil jsem tam ale 10W40

Důležitá je VW norma.

VW502.00 ve vizkozitě 5W-40 leju do 1.4MPi řada motorů škoda Felda (AME,AZF,AQW,AZE,...) a ani kapku to nežere. Hydroštely naprostu funkční.

Většinou, kdo leje kdo ví co 10w40 z kafu a podobně, tak ty hydroštely odchází.

@gumidek

by ses divil co všechno ten motor sežere

04.10.23 05:26

 


Jen doplním.Po tom,co tam ten Castrol za 250 korun litr zahučel jak do studny..tak tím už to samo,že nedolívám.To jsem dělal první rok.Kupuju v kamenném obchodě (Mototechně) jiný stejné viskozity za 190 korun litr.

Jinak děluji za přízpěvky.Ale prosím o radu..co teď s tím...?

Však vám to mathew napsal, dolívat a jezdit. Nejlevnější řešení. Já bych tam lil 10W za 100 Kč litr. Tohle prostě po ujetí 150 tis. jsou olejničky. Ona to zase nebývá taková hrůza oproti některým zánovním frantíkům. který si v 50 000 km vezmou skoro litr na 1000 km a v servisu jim tvrdí. že je to normální.. Kolik vlastně na litr oleje ujedete?
250kč a 190kč už není rozdíl..V Lidlu teď bude v akci 5w40..Nebojte a uvidíte, že ten žrout oleje pojede stejně..Používám ho taky a motory si nestěžují Dražší olej je vyhazování peněz, když to shoří

 


0x
Jak to začne baštit olej neudělaš nic zachraní tě pouze go motoru udělat kroužky a hlavu ted se řešila kamarádovo 02 s motorem 1.6 stejnej problém
Jinak měl sem 01 s motorem AKL teměř 10 let a lil se pouze olej 10W40

 

asd1

0x
Castrol slyším z různých zdrojů že to je sračka která karbonuje,jestli máš zapečený kruh tak by to sedělo.. vyměnil bych olej a zkusil jestli žrát přestane pokud ne tak máš volbu dolivat a jezdit nebo zkusit prekrouzkovat,ekonomicky má smysl leda svepomoci.. materiál pár tisíc ale v servisu klidne 30k..
Ta 1,6 je zranim oleje povestna..
Olej cokoli co splňuje specifikaci,důležitější je měnit včas. Dobrou zkušenost mám s shell helix. Total taky gut

Ano. Je to sra*ka. Jak se přehřeje nebo přetáhne interval, tak je plnej motor černé krusty.

 

bery*
A že v 75kw verzi s tím úžasným řízeným 105°C termostatem se přehřívá až až Mám najeto 408tkm a po pretesneni ventilovyho víka a úpravě ovládání termostatu na nižší teplotu olej skoro neubývá (Paramo 10w40 za pade za litr, používám ho poslednich 150tkm, výměny po 10-15tkm, jizda s průměrnou dlouhodobou spotřebou lpg přes 11/100.) Stejně tak i voda po snížení teploty přestala porůznu prolínat. Dokud měl motor kdysi najeto do 250tkm, jezdil na longlife Castrol s 30tkm vymenama, mezi kterýma se ale průběžně stihnul jednou "vyměnit" dolejvanim.
@asd1
@gumidek
Uz jsem vam to jednou psal. Na Castrol jezdil predchozi majitel myho twin sparku ,jezdil s tim 8 let. Ja vlastnim auto uz taky 8let, prvni dva roky Selenia 20k10w40, pak jsem tam lil dlouhy roky olej z lidlu 10w40(na nej jedu uz23tkm!). Ted jsem koupil Selenii po dlouhych letech. A to jsou pry Tein Sparky shity...
Motor funguje...tak jak to teda s temi oleji je?
To jen pro info pro vas, z praxe

Tak jak píšu. Sundej si víko ventilů.

 


0x
Dolejváš co 3 měsíce? Neřešil bych u tak starého auta. Má to výhodu v tom (jak jsi psal), že nemusíš měnit olej.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]