Nejste přihlášen/a.
U Felicie jsem normálně vnitřní kroužek kuželíkového ložiska normálně naklepal kladívkem přes starý kroužek ložiska. Starý kroužek jsem po obvodu zvenku obrousil, abych ho tam nezaklepal k tomu novému.
Do takto upraveného starého kroužku ložiska jsem vložil zbytek starého vnitřku a středem vložil tlustý šroub a naráz jsem měl rychle a efektivně vhodný přípravek.
Jako rámeček jde použít třeba sklepní okýnko nebo futra (ne ty plecháče z paneláku ale pevný
Klasika je rámeček ze stovky účka a panenka.
Pokud člověk umí tak to jde i kladivem (ale musí se to opravdu umět, ne do toho bušit jak hluchej do vrat.
"hřídel" zmrazit a "díru" ohřát třeba v troubě výrazně pomůže, pak tam někdy jde prakticky samo.
Nesmí se lisovat přes kuličky, ale do díry za vnější kroužek/ na hřídel za vnitřní, jinak se ložisko zničí.
Při utahování je třeba ložiskem točit a utáhnout na přesný moment (aby si segmenty najely do ideální polohy; utažení stlačuje kroužky a mění se vůle v ložisku. Častá chyba, ložisko pak nevydrží 200 kkm ale desetinu. Prase se pak vymlouvá na nekvalitní ložisko.
Já používám mrožák na ložisko a jednoplotýnkovej vařič na buben/těhlici.
Většinou se to sice stejně má tendenci trochu šprajcovat šajdrem, takže je potřeba pomoct kladivem třeba přes starý ložisko, ale jednou jedinkrát se mi to povedlo tak, že ložisko dovnitř v podstatě zapadlo samo
Horší bývá dostat to původní ven, když jsem před lety měnil sousedovi přední ložisko na Mondeu, kde není zajištěno ségrovkou, ale opravdu jenom vlisováno, nešlo ničím ven, ani známý s 10t lisem našponovaným až za roh rozsahu si s tím neporadil, až servis na dodávky to vyrazil nějakou megapalicí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.