Nejste přihlášen/a.
zdravím...od novoty- čtyřtakt hondu vari- prostě buď motor někdy nešel do otáček nebo v tahu chcípal-taky to blblo i podle počasí-...reklamace byla o ničem-dokonce jsem to tam měl u nich v opravně ještě 2x a nedalo se s nimi dohodnout-připadal jsem si jak podvedený idiot a bylo vidět že mne mají na háku...podle nich vše ok-dal jsem to i jinde na dílnu a taky s tím nehli..a tak jsem s tím nějak přežíval. a až rok po záruce přestalo to dávat jiskru takže odešla zapalovací jednotka-při demontáži jsem zjistil že tam byla taková dlouhá vlásečnicová prasklina v tom plastovém obalu jednotky-naštěstí je nahoře na motoru takže sundal se ten vrchní plast- rychlá výmena... po výměně - už to je víc jak 15 let -bez problémů...pěkný den
Do Vari do dvojtaktu sa mieša olej 1:40 s benzínom. Originál motor Vari má asi 135 cm2. upresnite čo tam vlastne máte. Na tomto karburátore na fotke sa dá len nastavovat prisávanie vzduchu. Dotiahnút skrutku s pružinkou na doraz a povolit 3/4 otáčky. Nič iné sa tam nastavit nedá.Tá páčka s tromi dierkami slúži na reguláciu otáčok a je ovládaná cez tyčku od klapky pri ventilátore. Často sa zanáša tá tryska čo je naskrutkovaná na vrchu karburátora.
Tipuji to na problém se směsí benzínu-do "motoru" se ho dostává málo. Do nádrže s benzínem se volně dostává vzduch? Pokud se přisávání vzduchu na nádrži nějakým způsobem ucpe, vznikne v nádrži ubýváním benzínu podtlak a benzín potom neteče do karburátoru-samozřejmě vzduch s malým obsahem benzínu svíčka špatně zapálí.. Svíčka házet jiskru venku může, po našroubování do "motoru" už nemusí, to je známá věc.. Kup si jednu svíci do zásoby, přesně ten typ co tam má být nebo přímou náhradu od jiného výrobce, jinou z něčeho jiného např. z auta tam nedávej, jsou jinak konstruované. Důležité je na svíčce nastavit předepsanou vzdálenost elektrod měrkami a pokud si ji čistil ocelovým kartáčem, tak teď nemusí mít jiskřiště tam kde má mít. Svíčky je lepší přelíznout plamenem propanbutanového menšího hořáku. Fajfka svíčky a VN kabel až k zapalovací cívce si proměřil a vizuálně prohlédl? Zapalování nastaveno podle návodu výrobce? Video o zapal. svíčkách
Otáčky vyletí při chudé směsi. Jednou mi to dělalo přicpané víčko plovákové komory-pode náklonu se špuntík pohnul a víc nebo míň blokl benzín. V určité optimální poloze to jelo super
Pokud je to 2takt,je tam vrchní a spodní komprese. Zkuste zavřít přívod benzínu - mělo by se to chovat stejně (vyletí otáčky a pak chcípne)
Zkontroluj ještě vypínač benzínu, jestli je průtočný, další je rozpůlit motor a podívat se na gufera na klice+těsnění pod hlavou. Pokud je karbec nastaven správně, tak další je zapalování-nastavení předstihu a odtrhu+kontrola kondenzátoru(u starého systému zapalování), u elektronického zapalování když odešlo se to měnilo celé. zkontroluj i spoje drátů na kostru i uchcycení drátů v konektorech/očkách. Může být vadná/načatá i cívka Magneta-nedodá potřebné napětí do primáru zapalovací cívky pro svíčku a při vyšších otáčkách má slabou jiskru na prohoření směsi benzin/vzduch.
Prvně bych tam dal vzduhový filtr, ten je hodně důležitý tady a ovlivňujě plnění směsi do motoru, jde vidět, že část směsi háže ven, proto tam musí být ten vhodný vzduchový filtr, pak bych zkoumal dál, toto může být i ta závada, a takto v trávě bez vzduchového filtru bych to nezkoušel, nasaje si bordel a karburátor se může čistit znova.
Podle videa je vidět stříkající kapky benzinu ven z karburátoru. Pravděpodobně to způsobuje netěsnost pístu vůči válci v oblasti sacího kanálu, který má uzavírat. Místo aby všechna stlačená směs v klikovce byla přetlačena přefuky nad píst - tak vám část směsi se vrací do karburátoru. Těsnost pístních kroužků na to nemá vliv. Aktuálně mám totéž na Jawetě z roku 1958 - když překoná určité otáčky, tak sání dostane určitý rytmus, najednou jde do otáček i tahu (a také prská).
vliv na výkon i otáčky má i sání s filtrem. Nasaďte kompletní filtr, má to vliv na plnění (laděné sání)
Píst uzavírá sací kanál svou spodní hranou, kroužky to neovlivňují - ty jsou funkční nahoře. Když už to máte rozebráno vložte vyndaný píst do válce a zkontrolujte těsnost - píst a válec v oblasti sacího kanálu (vůli). Zda to není na výměnu pístu ( pak i kroužků)
Na videu na tom karburátoru je vidiet,že nemáte tyčku od karbarátoru ku klapke na ventilátor. Týmto si motor ovláda,aby sa neprekročili max. nastavené otáčky. Vy si páčkou plynu nastavíte plný plyn a týmto sa to reguluje. Vám tam chýba táto regulácia a dochádza ku predávkovaniu palivom.
PA 50 - Katalog náhradních dílů.PDF | 2.31 MB |
Nie,ten váš motor nemá reguláciu, no na Vari,čo je ten istý karburátor,tak chýba pružinka pod číslo pozície 45 na rozkrese vášho karburátora,tak či sa to tam neregulovalo.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.