Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
zkusil jsem měřit za jízdy napětí akumulátoru voltmetrem v otvoru na zapalovač. Zaráží mě, že očekávané napětí 14 - 14,5 V měřím jen při volnoběhu nebo brždění motorem (sundám nohu z plynu), jinak, třeba při plynulé jízdě na dálnici, je to v podstatě klidové napětí 12,3 V. Není problém v alternátoru?
Děkuji
Zřejmě jde o novější auto, postižené systémem Start/stop, s čímž souvisí tzv. inteligentní nabíjení. Inteligentní ovšem jen podle názvu, jinak je to paskvil, který se chová přesně tak , jak popisujete
Tady to máte pěkně popsáno i s grafy - bohužel, tuto pitomost na rozdíl od start/stopu nelze vypnout čudlíkem pod rádiem auto.cz/...
Přesně tak. Alternátor funguje jako elektrodynamická brzda. Čím větší proud je z alternátoru odebírán, tím více brzdí řemenový pohon a samotný motor, který musí vydat více paliva a hlavně více emisí.
Inteligentní dobíjení spočívá v tom, aby auta vypustila co nejméně emisí a tak už došlo dramaticky tak daleko, že se reguluje i buzení kotvy alternátoru a tím i výkon dobíjení.
Akumulátory jsou EFB, což je vylepšený obyč aku se zaplavenými deskami, jen ty desky jsou poctivé a tlusté. Díky tomu je aku při stejných fyzických rozměrech asi o 5Ah menší.
Snese pak větší zacházení co by trakční na opakované vybíjení a nabíjení. Přesně tohle inteligentní dobíjení dělá.
Top jsou pak v těchto systémech akumulátory AGM, kde je mezi elektrodama elektrolyt nasáknutý ve skleném vláknu.
EFB lze použít i v obyčejných autech a menších obytňácích.
AGM ne. To chce vyžší napětí pro dobíjení.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.