Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Auto nestartuje

Od: stefan odpovědí: 21 změna:
Jedna sa o auto Kia Soul 1.6 92 kw 2009. Takže. Keď vložím kľúč do zapaľovania dám ho o do polohy jedna tak sa Všetko rozsvieti ako má. dám ho do polohy štart a auto nič len pocut čerpadlo. Stalo sa to keď bolo horúco. Potom som dal do servisu tak tam našiel dva kabliky zakorodovane tie sa vymenili a už všetko bolo ok. Auto bez problémov išlo. Ale prišiel dážď a zase jeden tuk na štart nič potom zase nič. Až na štvrtý pokus to chytilo a zhaslo. A po opakovanom skúšaní už naštartovalo. Imobilizér vraj je v poriadku. Kde môže byt chýba. Baterka je tiež v poriadku. A štarter nepočut aby točil je ticho.dakujem za každú odpoved

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


8x

Vyhnilá kabeláž nebo konektory.

 

mathew

1x

Jestli jsou všechny kabely ve stejném stavu jako ty co se musely měnit jakože není důvod, aby byly v jiném, když jsou ze stejného materiálu, tak to bude nejspíš dalším shnilým kabelem. Pokud je to zase kabelem tak to ovšem nemá cenu opravovat, protože se to bude stále zhoršovat a měnit všechny kabely je ekonomický nesmysl.

ka

To že třeba do jednoho místa zateká, přece neznamená, že je elektrika v háji. Prostě se musí najít závada a opravit, hlavně to zatékání. Kabely nehnijou a jsou ve všech autech z podobných materiálů. Stačí to dát někomu trochu schopnému.

 

majcoo

0x
Trochu som jeleň z toho popisu..aké kabliky skorodované? Pri štarte bolo počut čerpadlo? Čerpadlo je počut pri polohe keď sa rozsvietia kontrolky. Natlakuje sústavu a viac ho počut nieje aj keď stále beží.
Čo tak skontrolovat tlak paliva na rampe?
Základ je mat funkčné sviečky včetne zapalovacich káblov a cievok, čistý vzduchový a palivový filter(treba pravidelne menit), nie starší benzín jak 5 mesiacov(95odpad-viac biozložky) a samozrejme fungujúce čerpadlo ktoré tlačí 3-4bary(podľa typu auta)+čisté vstreky.
A tak isto môžu byt na víne aj snímače, snímač kľuky, vačky, snímač teploty..
Koľko km denne prejde vozidlo?
stefan

Auto mám cca 5 mesiacov. Po kúpe bol robený servis. Oleje filtre brzdy. Malo najazdené cca 220 000 km diesel. Pri polohe štart bolo pocut niečo hucat ako keby čerpadlo. Dal som do servisu tak mi povedal najprv že vymenil nejaké kabliky lebo boli zakorodovane. Auto išlo bezproblemov. Prišiel dážď a už zase nestartuje alebo kedy sa mu chce. V servise mi povedal že riadiaca jednotka je v háji. Tak už neviem čomu mám verit. Alebo ma ten v servise natahuje aby zarobil. Možno že treba íst pekne zaradím a skontrolovat štartér a postupovat opačným smerom . Fakt neviemm
. Týždenné mozno 300km. Keď naštartuje ide všetko normálne. Len sa potom obávam že keď niekde odstavíme že nenastartuje.

Koroze je špatný výraz. Lépe oxidace a elektrochemická reakce udělá tohle. Velké přechodové odpory spojů (až do nekonečného odporu - tedy rozpojení) a nebo úplné upadnutí vyhnitím a nadproudem.

ka

Jaká oxidace? Hlavně to soudruzi zkoroduje!

Pokud mechanik opravuje něco takového, tak by měl upozornit zákazníka na související problémy, ale autokonektory fastonama snad už niko neřeší.

ka

Gumidek:

přehlédnul jsem, že jde o ilustrační foto.

Stefan:

Mechanik tě zřejmě natahuje hlavně časově, poněvadž se mu nechce na tvém autě dělat. Buď má moc zakázek, nebo neumí vyřešit jednoduchý problém. Každopádně nedoporučuju u něj nechat dělatdát servis než ten, který můžeš dozorovat.

majcoo
Takže ma skôr problém nabehnút z dôvodu že by štartér slabo točil alebo ako keby sa mu nechcelo? Alebo skôr štartuje svižne a je skôr problém s odpalom(palivom)?
Treba sa skúsit vyjadrit čo najpresnejšie. Tiež som bol v tom že sa jedná o benzínove auto.
Pokial je problém s tým, že nechce pretočit, treba ako prvé skontrolovat kostru! Pokial takto koroduju káble otázne je v akom stave bude kostra. To je mínus pol od batérie ku kasni a niekedy býva ešte zvlášt ukostrena prevodovka. Rovnako tak môze byt zaoxidovany aj plusový káble od batérie ku alternatoru alebo ku starteru. Tiež môže byt zlá alebo len slabá(opálená)spinacia cievka.na startery.
Majstrom mechanikom ukazovalo nejakú chybu na diagbostike? Alebo na vozidle vyhadzuje nejakú kontrolku motora keď uvažujú o riadiacej jednotke?

I Fastony patří mezi autokonektory. Hlavně u stavebních strojů a nákladních aut.

Mnozí ani neumí vybrat junior power timer konektory JPT SPT a micro a už vůbec ne rozlišovat vodotěsné s vyhrdlením na špuntík nebo bez.

Na fotce vyhnilej pravděpodobně pin KOSTAL

@ka
. Každopádně nedoporučuju u něj nechat dělatdát servis než ten, který můžeš dozorovat.
To by bylo Ideální! Myslíš že si nechá mechanik dozorovat - koukat pod ruce?
asd1

Dozor jak u koho, např. já to neošidim, ale jak mi někdo kouká pod ruce tak něco zkurvim

Projít kabeláž, relátka, konektory, kostry.. Chce to zkušenýho autoelektrikáře kterej ví co hledat, kam koukat a co měřit...

 

stefan

Na Palubnej doske neukazuje žiadnu chybu.a tu diagnostiku neviem či.mu niečo ukázalo nebol som tam. Ale dám spravit diagnostiku ešte aby som pri Tom bol a videl či tam niečo hlási alebo nie. A vymením servis to bude najlepšie.
stefan

A ešte som zabudol dopísat že štartér vôbec netočí. Alebo keď sa podarí naštartovat tak točí okamžite ako keby sa nič nestalo.

 

stefan
06.09.23 12:02

 

stefan

Po diagnosike

 

stefan

Po diagnostike

 

stefan

Žiadnu z týchto chýb nesignalizuje na palubovke. Po vymazaní chýb ostalo len abs a airbag. Po opakovanom testovaní a štartovanie auta. Samozrejme počítam stim že sa zase chyby ukážu.
majcoo
Píšete že baterka je v poriadku. Bola meraná nejak pod zátažou? Neznamená, že keď ma 12.5V príklad, tak je dobrá. Kapacitné môže byt slabá, rovnako môže byt o dost nízky štartovací prúd. Skúsit baterku zmerat pri štartovani, pokiaľ nejak rapídne klesne jej napätie zo je pod 10V, tak by som o jej stave pochyboval. Ďalej skúste merat dobíjanie. Zapnite všetky možné spotrebiče s merajte dobíjanie, či dobíja pod zátažou aspoň na 13.8V a viac. Podľa toho čo popisujete mi to príde ako problém v inštalácii. Keď štartér vypadáva, môže to byt uhlikmi, ale skôr by som to tipoval na spinaciu cievku na ňom(opálená) vysoký odber pri štarte. Riadiace jednotky musia byt napájané 12V a viac. Pokial napätie v sieti klesne pod určitú hranicu, jednotlivé jednotky začne automaticky odpajat. A väčšinou sa jedná práve o abs, ESP,airbag atď..
Určite skontrolujte káble od batérie, hľadajte nejakú oxidáciu jak na mínuse tak na pluse. Ďalej môžte skúsit vymenit baterku za nejaku inú požičanú ak je taká možnost. A potom sa zamerat na štartér.
007cz
Těch problémů je tam moc, podívej se na štekr na ECU motoru. Několikrát jsem se setkal se zatečením a korozí právě tam.

 


0x
A co na to jit logicky
Startuju měřim napětí na baterii pokud neklesá pod 9V hledam dál
Odpojim kablík od cívky startéru dam žárovku proti kostře a startuju pokud žárovka svítí du po startéru
Pokud nesvítí hledam proč - kabel spínačka pojistky relátko

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma auto nestartuje
Otázky na téma nestartuje auto

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]