Nejste přihlášen/a.
Nouzově to dolít lze.
Daleko horší je, že kontrolka oleje většinou nesignalizuje hladinu, ale tlak oleje! A pokud je tomu tak, nic nedolévat, motor nestartovat a svěřit odborníkům, kteří zjistí, co se s motorem stalo.
Pokud jste si jistý, že se vám rozsvítila kontrolka HLADINY oleje, kterou některá auta mají, pak se vám omlouvám za zbytečnou radu.
@pp22: A to je hodne, nebo malo? 2l/30tis km je v prepoctu 0,7l/10tis km. Neco pres 0,5l by mohlo byt rozdil mezi ryskami MIN a MAX na merce. Tedy pokud pri vymene oleje doleju na max, tak po 10tis jsem na minimu. Z meho pohledu se tedy nekona zadna tragedie hodna odsouzeni dane motorizace. Long life intervaly vymeny jsou pak uz na jinou diskuzi...
Můj názor -pokud jen 0,5l oleje pak lze v klidu dojet k nejbižší čerpačce a kouit ten súprávný , dle specifikací API, ACEA a on + ještě viskózní specifikaci.Pokud ten olej plní všechny jakože asi ON nebude plnit, tak bych jej tam dal
To snad ani není možné-největší vzdálenost mezi čerpačkami je prý 20-25 km nevím a ani to nehodlám zkoumat jen postřeh kdy jsem s autem BX14RE dojížděl snad posledních 50km s půl litrem oleje- a pozor, to ještě musel mazat i převodovku nebot to byl monoblok, Motor to přežil bez úhony a ještě jsem s ním najezdil hejno kilometrů a nový majitel (majiteka) taky a nebýt nehody s lokálkou, tak by snad jezdi dodnes!
Ovšem se soudobými motory jako třeba tříhrnek 1,2THP nebo jeho krapet větší bráška 1,6VTI od Stelantisu a krátce pak ještě PSA , možná s HTP a malým TSI od VW (neznám tyto) a jim podobné motory bych měl obavy.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.