Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Které tahací auto.

Od: osobak odpovědí: 17 změna:
Který levné tahací osobní auto vybrat abych mohl tahat až 3 tuny (2,1 na podvalu třeba) jde to?
BE mám.
Dík.

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

k2

1x

Zadne. Celkovou hmotnost brzdeneho privesu 3t budou mit velke offroady a nejvetsi SUV (Escalade, Discovery, M-B ML a GL, Tuareg apod) a velke ameriky. Nic z toho neni levne na porizeni ani na provoz.

 

jirib

0x
Levné...?
Xtrail má 2t na závěs.
Pathfinger už 3t...
Levné Octavia 1,9Tdi...ale né 2t.

 


0x
Nevím kolik je levné.
Relativně levné.. hodně ojeté některé novější dodávky.
Pak vozy typu BMW X5, Nissan pathfinder, VW Touareg..
Asi nejlevnější by mohla být stará Kia Sorento. Některé verze můžou táhnout přes 3 tuny.
Ale najít nějaký dobrý kus bude na hodně dlouhé hledání.

 


0x

Myslím, že by to utáhlo Ducato. Možná i Navara

k2

3tuny na kouli bude mit Ducato leda tak ve verzi Maxi. Ojetych moc nebude, to co bude, bude utahany a drahy. Provozni naklady taky zadna hitparada. Kdyz uz dodavku, tak spise Iveco nebo Sprinter/Crafter vse urcite na mechach, ale to uz je taky vsechno drahy (a velky).

Iveco Daily pokud to bude na odtahy nějaká souprava, což kolem 3 tun tahání bude dost pravděpodobné, tak bude spadat do kategorie řidičáku C

k2

@gumidek: Nevim, co myslite soupravou na odtahy, ale Iveco Daily je bezne papirove otypovane do 3,5t ve vsemoznych provedenich.

I tak bych za tim ale 3t prives tahat nechtel...

Souprava na odtahy je Iveco Daily jako odtahovka s nástavbou autopřepravníku a přívěs autopřepravníku.

Příklad s Transitem


k2

Pokud je to normalni odtahovka s "najezdama" a ne sklopna hydraulicka plosina, tak je to v drtive vetsine otypovano do 3,5t. V realu jsou to pak bezne papirove hmotnostne ponizene 4t ci 5t. Nic bych nedal za to, ze Transit na videu bude to same.

 


0x
Iveco Daily jak pise gumajs nebo tuhle ctyrkolku kterou jsem videl v lese a je to brutal co to umi. Vzit to s LPG?
redux-vehicles.eu/...

Na tak těžké tahání bych určitě vybíral naftové motory. Vyjet prudkej kopec s benzínem v LPG snad jedině s převodovkou, kde lze řadit redukci.

bobann
@gumidek
Ten benzinovej GAZ co jsem dal odkaz: Přídavná převodovka - pohon 4x4 s redukcí
Motor UMZ A275 SPLNUJE EURO6
Tahle.dodavka si to jela skrz lesy jak se zachtelo,mimo cesty. I pres koleje vyjety harvestoren. Ne jak tady v namaceny pude vedle silnice,kde uz zapadlo par dodavek kuryru DPD PPL GEIS...kdyz se vyhybaji protijedoucim. Uzka silnice.
Ten s timhle GAZem nemusi ani v lese ve snehu nasazovat retezy.

U toho GAZu je nesmyslně velká spotřeba proti Daily

business-car.cz/...

Tohle má cenu fakt někam do terénu nebo po stavbách dálnic rozvážet dělníky.

Kdo je 90% na silnici, tak ten potenciál Gazu a jeho žravost paliva nevyužije.

Ale jako další alternativa proč ne. Líbí se mi i tak. Dokázal bych si ho představit jako obytńák off road. Né jako Adria na podvozku Ducata a Boxera, která má problém mnohdy vyjet z kempu.

Pro PPL a DPD je ekonomičtější Iveco.

 

k2

Nevim, je-li moudre kupovat si jakekoliv vozidlo vyrobene v Rusku.

bobann
@gumidek
Prave proto zminuju LPG
Zalezi,kde s tim bude jezdit,tady na vesnici,kde vedou k barakum pochybny nezpevneny cesty, do kopce, z kopce to vyznam ma. Lidi, co si uzili dost s ruznym zapadnutim, klouzanim na ujezdene vrstve snehu a pod. vedi svoje. Ale jestli to ma na jezdeni po Praze nebo Brne,at si koupi co chce.
@k2
Proc? Nedavno jsem sem daval otazku ohledne UAZ Patriot, co vlastni typek cca 5 let.
Dalsi typek, okolo kteryho chodim ,tak ma taky mnoho let Buchanku. Oba potkavam kazdy den na silnici.
Mne taky cpali odbornici pred 8 lety,ze nemam kupovat Alfu 156 zbroku 1999 TS. Ukazala se jako spolehlivy auto s odolnym podvozkem,vykonnym uspornym motorem. Koupil jsem za 36 dnes bych za 26 prodal(!)
Vseobecne teeda uz nejakym hospodskym krcum neverim.
Abo,je pro PPL a DPD Iveco,do doby nez zapadnou tady na vesnicich nebo nevyjedou kopce s ujezdenym snehem,namrzlym.
k2

@boban: Protoze u auta (a tim spise pracovniho) je zaklad servisni sit a dostupnost ND. Pri pohledu do katalogu autokelly zjistite, ze Vami odkazovany model ani neznaji. V tu chvili jste odkazan na dovozce tohoto zazraku a jaho skladove zasoby->auto stoji. Potrebujete nejaky pravidelny servis, nebo nejaka zavada? Auto na den odstavite a odvezete do HK. Takto opravdu dodavku (ktera musi vydelavat) provozovat nelze.

Jeste pred valkou mela ruska auta slusne naslapnuto na EU trh. Zatimco Evropa vyrabi prapodivna nekonkurenceschopna auta za silene ceny, tak rusove delali to, co byla pro "zapad" nedavno Dacia a jeste predtim Skoda.

Nyni je politicka situace takova jaka je, rus nema zapadni technologie a vse slo mirne receno do haje. Predstava, ze nekde potkate srnku a zjistite, ze na naraznik, svetlo a chladic cekate treba mesic?

A nejaka 4x4 dodavka je Vam s 3tunovym privesem stejne k prdu. Auto samotne by i jelo, ale prives Vas "nepusti".

Zrovna buchanku tuším ukazoval Vaculík, že do laku zalakují i pavučinu a pasování dílů moc neřeší. Hlavně že tam jsou.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]