Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Prokluzující klínový řemen

Od: diphem odpovědí: 13 změna:
Mám Suzuki Swifta a při studeném startu mi poslední 2 týdny zapíská klíňák. Trvá to obvykle 2-3 sekundy, často ani ne přímo při startu, ale při prvním záběru na jedničku to krátce proklouzne. Auto mám necelé 2 měsíce, tak nevím, kdy se měnil, ale laickým pohledem mi řemen připadá nový a dle všeho je i dobře napnutý.
Mechanik mi tvrdí, at to zatím nechám být, že to údajně může být i novou baterkou (měnila se). Naposled co jsem měřila baterku, tak měla 12,75 V.
Máte někdo zkušenost? Má cenu to řešit? Nerada bych s tím zůstala někde viset

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x

Zřejmě napnutý není, jinak by neprokluzoval. Může stačit jen nepatrné přitažení.

diphem

Nechala jsem řemen v servisu zkontrolovat a skutečně ho jen dotáhli s tím, že poškozený není. Od té doby měsíc a půl ticho a teď s chladnějším počasím už ho při studeném startu slyším zas. Je možné, že se během tak krátké doby opět roztáhl?

 

majcoo

0x
Netuším o aký ročník vášho auta ide. Pokiaľ máte na vozidlo tzv. Samošponovaciu kladku, je nutné ju menit. Nie je doživotná. Ja ju mením príklad vždy s rozvodmi. V opačnom prípade býva na alternátore alebo na servocerpadle závitová tyč, pre ručné došponovanie remeňa.
Odporúčam v oboch prípadoch vymenit aj ten remeň. Nie je to veľká položka a budete mat zasa na pár rokov pokoj.
Kedysik na Octavii som mal tento problém, ale problém bol v remeni. Aj po výmene remeň pískal (vtedajšia zlá výroba)… vtedy mi pomohol originál sprej na remene proti piskaniu od spoločnosti K2.
Motor musí byt vypnutí, sprej je nutné nastriekat do drazok remeňa a nechat chvíľu pôsobit. Zhruba po 10 minútach bolo cítit, akoby remeň trochu lepil a tým padom mal lepší kontakt s remenicami. Pískanie zmizlo.
Čo sa tej batérie týka, nemá s tým pískaním nič, a je jedno či je nová alebo stará.. keď už tak skôr stará by robila problém z hľadiska zataženia alternatora, ale tak či tak pokiaľ je remeň v dobrom stave a rovnako aj šponovací systém, tak to pískat nesmie.
Tiež to môže robit aj nejaké odchádzajúce ložisko či volnobezka..
Osobne by som sa o to začal zaujímat čím skôr, nech sa nestane niečo horšie a vy budete v domienke, že ide len o remeň.
diphem

Auto je r.v. 2008. Každopádně díky za zpětnou vazbu, již jsem se objednala do servisu na příští týden, tak do té doby to snad zvladne

 

asd1

0x
Pokud má napínací kladou tak může být zatuhla,může být pridrene lozisko kladky,alternatoru atd. Vadny-vyjety remen nebo i vyjety remenice. Začíná se kontrolou napnutí, pak shodit remen a zkusit ložiska, pokud ok tak nový remen atakdale..
Nechat pískat může zničit další věci,klidně i rozmydlit kryt a namotat se do rozvodu..

 

hhh

0x

"... Mechanik mi tvrdí, at to zatím nechám být, že to údajně může být i novou baterkou (měnila se). Naposled co jsem měřila baterku, tak měla 12,75 V."

Asi by pomohlo vyměnit mechnika.

Nevím, jak je to u Vašeho auta řešené, ale pokud je tam napínací kladka se zadírajícím se ložiskem, tak to může časem zničit řemen. A řemen se ničí i prokluzováním, když je málo napnutý, ale ne tak rychle.

Mechanik je od toho, aby závadu zjistil a opravil. Nevěřte výmluvám jako, že "auto špatně brzdí, protože v ostřikovačích je málo vody, a pod.".

asd1
90% mechaniku je od toho aby si s co nejmenší námahou vydělalo co nejvíc penez. To je realita. A s tema procentama jsem nejspíš optimista...
Tenhle aspon nesel po prachach, ovsem neví co s tím tak řekne pohoda jezdi dal,zesil si rádio :D
diphem

Nechala jsem řemen zkontrolovat v jiném servise, kde mi řekli, že je v pořádku a pouze ho dotáhli. Od té doby měsíc a půl ticho a nyní ho po studeném startu slyším zas. Může to souviset s nižšími teplotami nebo se prostě tak rychle opět roztáhnul?

asd1

30.08.23 08:41A pozor pokud tam je např. přidřený nějaký ložisko a pískání teď vyřešil přetažením řemene, tak to může zničit přetížený ložiska alternátor, klimakompresor atd. Pak např. místo výměny kladky za pětikilo to bude násobně dražší... Servis to má na háku, teď pískání opravil, za dva měsíce přijdeš měnit alternátor za desítku a zase opravil. řekne že už má najeto a že chcípl je normální..A věšteckou kouli nemám, je třeba to vidět a osahat.. Pokud servis neshodil řemen, nezkontroval všechny ložiska a jen to dotáhl tak je to prase.

diphem

Servis má celkem dobrá hodnoceni, takže doufám, že prase není. Nicméně jsem schopna poznat zadřené ložisko v kladce i sama? Viděla jsem to teď nedávno, kdy jsem otevřela kapotu za spuštěného motoru a točilo se to bez nějakého zadrhávání.

asd1

Musíš sundat řemen a zatočit jestli ložisko jde lehce a bez zadrhávání. Kladky, alternátor, klimakompresor, servo pokud je atd. Nezaměnit chod ložiska s odporem agregátu...

Správně napnutý anjdi si nějaký video, obecně na přímým kusu když zatlačíš na řemen tak jde posunout tak o centimetr. Pokud míň tak je přepnut, pokud víc tak je moc volný.. Nevim jestli tam je automatická napínací kladka (ta často "zamrzá") nebo se napíná ručně..

 

bbbb

0x
Pokud řemen jen proklouzne občas, tak bych to zatim neřešil.
Může to dělat pokřivená Řemenice, předřený ložisko, pak je potřeba to řešit

 

diphem

Děkuji za názor. Po konzultaci se svým technikem to necháváme na jaro za předpokladu, že se to nezhorší. Pravda je, že jsem ho slyšela jednou minulý týden po tom celkem prudkém ochlazení, nyní zase ticho. tak snad šlo jen o jednorázovou záležitost.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]