Nejste přihlášen/a.
Dobrý den mám škodu 105l a favorita, chci je udržet jako veterány. Teď s hrůzou zjištuji, že na 105 už nic nekoupím a na favorita jen něco málo. Co mám dělat v případě, když mám špatný karbec, nebo na fávu vstřikovací jednotku, dá se to zrepasovat, když už to nikde nejde koupit? Je nějaký krám, kde se dají ještě sehnat. Jak řeší veteránisté, když nemůžou sehnat díl, ale ten díl je nutně zapotřebí pro provoz vozidla?
Ebay, aukro, rajveteranu, liška autodíly, bazos,...
Měl jsi se včas zásobit díly. Teď už je skoro pozdě. Chodím na vrakoviště často a už i Feld je jen pár. Doba Favoritů je pryč a 105ku jsem snad ani na vrakáči neviděl žádnou za 10 let.
Na internetu je potřeba umět hledat. Znát čísla dílů a googlit. Psát i anglicky. Pokud je díl od Výrobce Bosch, tak psát i bosch číslo dílu.
Na Favorita jde ještě sehnat Pierburg. Lekr těžko.
Ale přitom favoritů a felicií vídám stále v provozu dost. Mě nenapadlo, že tak brzy nebudou díly, ještě nedavno toho bylo mraky.
Leda na vesnici vraky před smrtí nebo jen přes léto v období srazů a hezkého počasí.
Já vidím tak jednoho za rok. V provozu spíše Felicie.
Tak brzo? Na Fabii z motorem z Favorita už neseženeš ani originál termostat nebo olejové čerpadlo. Stejně tak nekoupíš kvalitní olejovou vanu. Ani na Fábii a ani na Felicii (potažmo favorita).
Minimálně 5 let. Kde jsi byl?
Kdo se tím zabejvá, tak sjíždí pomalu každý týden eshopy dílů a vrakáče a sleduje situaci.
Jestli to myslíš takto s tím veteránstvím, tak ti dobře radím prodej to, dokud je to pojídné a nenabourané a neshnilé hlavně. Protože ani origo plechy moc neseženeš a číny a turecka a poláci nespasuješ tak, aby to vypadalo.
Proto i jí jsem poslal Favorita pryč. Nedávno i Felinu. Dokud měli hodnotu.
Jak to jen budeš dojíždět, tak to bude mít hodnotu šrotu.
Veteránství je nemoc. Musíš furt kupovat díly a zásobit se. Co je víckrát nebo seženeš v ,epším stavu, tak směníš za něco jiného nebo přímo prodáš.
To není jako koupit Piccasa nebo zlatou cihlu a strčit jí do trezoru.
A má smysl si koupit na jetdění poslední jedničkovou oktávku 1.6? Dají se sehnat díly? Mě se nechce kupovat díly do zásoby, protože, to bych musel koupit všechno. Nikdy nevím, co se mi pokazí. Abych si ji nekoupil a za pár let nebyly díly. A úplně moderní auta nechci, to je na mě moc přetechnizovaný a i mechanik mi řekl, že ty krámy plné elektroniky má problém opravit. Divím se, že na feldy a fáčka a jedničkové feldy se nenajde někdo, kdo ty díly bude vyrábět, vždyt by se zájemců našlo dost, protože jsou to jinak jednoduchá auta.
Protože ta hadice se vyráběla jen cca 4 roky 99-2003 co byla Fabia 1.4MPi z Feldy.
Nikdo jinej z koncernu ji nevyužil. Ale třeba páčky pod volantem budou určitě sehnatelné i v roce 2050, protže je používala Audi, Seaty, Octavia, Fabie, Passaty, Golfy, Bory,...
Přesně proto se na Favorita dají sehnat díly pro zadní nápravu po roce 93, protože je z Golfa III a brzdové pakny se samostavem používá ty samé ještě Fabia 1, ale na jiných brzdových štítech s jiným bubnem a nábojem.
Takže díly, které jdou mimo koncern a jsou unikátní, tak brzo končí a už nejsou.
Ze stejného důvodu nejde sehant klapka na 1.3MPi, protože byla vyrobená jen pro tento motor.
Díly na Š120 sehnat kolem devadesátek šly, protže jsou shodné se Š1000 ze 60tek a vyrábělo se toho mraky.
Dobré je se třeba zásobyt světlomety, protože ty jsou jen na daný model. Né jako u Š120, že to používala v té době Karosa, Avia,... a nebyl problém.
Kdyby škodovácký motor 1.4MPi používala ještě Fabia III, tak není problém, ale nežijeme v komunismu ze škodárnama bez zásadní změny jen se změnou designu.
V tom je celé tajemství, proč něco sehnat jde a něco už ne.
První je potřeba hromadit díly, které jsou unikátní. Laik bohužel neví a to se nedá jen tak napsat seznam.
To se musí naučit.
bery... díky tobě jsem si taky dva koupil co kdyby
A jak to třeba řeší oprovdový veteránisti, myslím tím spartaky, tudory... Jak seženou třeba pakny, to si musí nechat vyrobit?
A když ta škrtící klapka z 1.3 mpi se mi pokazí a jednou už na vrakáči nebudou, tak to auto můžu vyhodit...
Nééé, tenhle šroub já už potřebovat nebudu, ten levej závit nikdy nezapomenu
Navíc už, díky radě nějaký bystrý paní u telefonu v jednom železářství, vím, co použít jako polotovar pro náhradu, abych kvůli 2cm šroubku zbytečně nekupoval celou levou závitovku - pár centimetrů levýho závitu poskytne oko-hák napínák lanka plotu A dá se koupit i samotný levotočivý hák za pár korun. O pevnost nejde, ten šroub kladku drží jen aby se neodkutálela
ŘJ motoru je programovaná na určité hodnoty odporů (potenciometry v klapkce na úhel natočení - sešlápnutí plynu) při kterých očekává nějaké množství vzduchu a na to dá směs vstřikama s doladěním okolní teploty,atd...
Mechanicky by tam šla jiná klapka a nějaký opravdový blázen by musel Simos 2P jednotku upravit a vyrobit svůj FW
...
Opravdový veteránisti jsou víceméně vpohodě s karburátorama. Těsnění vystřihnou nové z papíru a možná i membránky pumpiček. Hliník vyčistí ultrazvukem a trysky z mosazi taky. Tam se krom gumy nic nepokazí.
Zapalování se dá vyrobit z náhradních dílů nové vlastní. Třeba už né rozdělovačem, ale zapalovacím modulem, snímačem polohy kliky a nějaké elektroniky.
Kdo je šikovnej, tak udělá i tohle
Veteránisté právě s těmito auty jezdí už jen občas, např. na veterán srazy, aby se jim právě už neshnatelené díly na auto neopotřebovávali, mě samého toto s Favoritem čeká. Naštěstí nějaké díly jsem si už posháněl dokud ještě šly, ale také mně spostu z nich chybí.
Tak sháněj rozdělovače nebo jen jeho komponenty, sady na repas brzd TRW nebo Lucas, vstřikovací jednotku či karbec dle toho co máš, řízení TRW dokud ještě je, spínací skříňky FAB, pojistkové panely, digitální stropní hodiny TESLA, palivová čerpadla, hlavu motoru, startéry Magneton z Felicií, radiátory topení a kohouty topení.
Zbrusu nový karbec JIKOV 28-30 LEKR mám, startér PAL Magneton Kroměříž 0 8 kW mám také, felďácký nechci, nelíbí se mi ten jeho pisklavý zvuk, co se týče jeho těžkého otáčení, nikdy jsem s ním neměl problém nastartovat, at už bylo auto v provozu nebo dlouho stálo, sadu zámků FAB mám také, chybí mně spíše interiérové doplňky, ta pojistkovka, rozdělovač, TESLA hodiny nepotřebuji, nemám je.
Součástky topení, to už bude opravdu těžké sehnat, budu se muset snažit.
A díky za tipy.
myslím, že díly do topení měl ještě autopotřeby liška nebo stancl autodily.
Na kohoutu topení je vhodné mít ten plechový rámeček výztuhy. Montovalo se to od 92 roku jako modernizace, aby nepraskal kohout.
eď s hrůzou zjištuji, že na 105 už nic nekoupím****kde jste to zjistit? Já na aukru prodával zrovna před měsícem 4ks karburátoru, startéry, spojky a podobně, Tam toho je, dokonce i některé nové, nepoužité díly.
Vždy se dá něco sehnat, když to umíte, třeba i na motorky ze dvacátých let.
Co konkrétně a kde sháníte?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.