Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Stěrače drhnou o sklo

Od: monty odpovědí: 13 změna:

Ahoj, mám problém. Když zapnut stěrače na jakoukoliv rychlost tak stírají pomalu, jakoby drhli o sklo

Po delší době stíraní (např. když prší), tak se jakoby odseknou a stírají už normálně a po pár dnech zase začínají drhnout

Mohli byste mi prosím poradit?

Auto - golf 4 2000

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x
U těchto aut zatuhává mechanismus hřídelek stěračů, ale to se většinou naopak chová tak, že chvilku to docela běží, ale jak se to přidírá a zahřívá, tak se to zhoršuje a stěrače zpomalují a pískají. Důvodem je zatékání kolem vychozených manžet stěračů na tyto hřídelky. To než rozebírat a čistit (ono to stejně nevydrží dlouho), bych raději za pár stovek koupil nový mechanismus.
Ale napřed demontujte z hřídelek ramínka stěračů, jestli to opravdu "drhne" i bez nich, jestli problém není jinde. Taky může být vadný motorek.

 


3x

1. pořádně vyčisti sklo. Jar, horká voda a drbat houbičkou na nádobí s kobercovou hrubou stranou.

2. kvalitní stěrače VALEO

3. promazat vyklápění ramének stěračů, aby byl přítlak rovnoměrný. Několikrát vyklop tam a zpět na sklo a namaž třeba WD-čkem a pak olejem

4. vyměnit vnitřní mechanismus táhel. Pro zdatnější uvolnit segerovky na hřídelkách, rozebrat z pouzder, vymejt čističem na brzdy a namazat vazelínou a složit namazané zpět včetně namazat ty kulové kloubky na mechanice.

autodily-pema.cz/...

olinl

gumidek, to mazání vyklápění ramének WDéčkem či olejem je k ničemu, olej steče a za pár dní to zrezne, to je tak na "povolení" rzi-rozhýbání mechanismu. Na tuhle venkovní část dávám trošek grafitové vazelíny, trošičku oleje z ní odteče, ale ten grafit tam zůstavá. U těchto částí jak zreznou tak se to musí mazat častěji, naštěstí to je z nějaké slitiny hliníku, ale pružina bohužel z železa.

mate59

Tak čelní sklo bych nikdy nedrbal kuchyňskou houbičkou hrubou stranou,akorát to doškrábete.Vždy použít takovou stěrku jak bývá na myčkách.

Ano, je to slitina hliníku a jde jen o vymytí toho bordelu olejem. Ona to ramínko nedrží až zas tak rez, ale nánosy blata a prachu. Stačí i výplach wapkou.

Je to jen na vyzkoušení. Né jako dlouhodobé řešení.

...

Houbičku musí mít na mokro a princip je jen na to setření hrubé špíny přes kterou stěrač skáče.

Mokrá s olejnatým hustým JARem neublíží (myslím jako konzistencí). Píšu horká voda, silný koncentrát JARu a jen přeletět. Hlavně ne drhnout na sucho a s nějakým práškem. To opravdu NE.

 


2x
Bude zatuhlej mechanismus stěračú musíš to vyndat rozebrat vyčistit a namazat pak to zas pojede jak má
Tady pro inspiraci
club-opel.cz/...

 


0x

Pokud by šlo jen o to vyčistit sklo, tak mám dobrou zkušenost s ocelovou vlnou 0000 ( třeba tato e-brusivo.cz/... ). Moc jsem tomu nevěřil, než jsem to použil na sklo auta, které denně používám, zkusil jsem to na starším a vše bylo ok. Pak jsem vzal i to moje a zatím spokojenost.

To mě zaujalo. Jak se s ní pracuje. Na mokro?

Ne, normálně na sucho. Pokud máš zájem si o tom něco přečíst, tak třeba tady autoforum.cz/... nebo firmy, co se zabývají detailingem to mají také v nabídce. A šlo to opravdu v pohodě, jen to chce trochu úsilí, v tomto vedru by to bylo hodně úmorné

 

ridic

0x

Pokud opravdu drhnou o sklo a není problém v pohonu, tak na vyčištěné a suché sklo rozleštit silikonový olej.

Jednou jsem na sklo použil "tekuté stěrače ve sprei" a pokud bylo potřeba použít normální stěrače, tak ty na skle tak drhly (poskakovaly), že jsem zničil stírací gumy. Od té doby používám silikonový univerzální olej ve sprei, kterého trošku z dálky rozpráším na okno a dobře vyleštím. Čistá voda z deště, z okna, proudícím vzduchem, sama uteče (jako u "tekutých stěračů) a pokud je třeba setřít špínu, tak stěrače jdou lehce a nedrhnou.

Někdo má ze silikonového oleje obavy, kvůli opravám laku na karoserii, ale to je zbytečné. U rozsáhlé opravy je třeba lak zbrousit, tak se odstraní i případný silikon, a u oprav od odlétnutého kaménku (tečka, kam se kápne trochu laku párátkem) silikon nevadí.


doplněno 24.08.23 09:27:

"gumídek" - "... trošku z dálky rozpráším na okno a dobře vyleštím. ..."

Žádné odlesky nejsou a nestříkám toho tolik, aby to někam zateklo (za těsnění a pod.).

Prasklé sklo se, pokud vím, neoravuje, ale mění. Tak v čem je problém?

A co odlesky?

Co opravy čelního skla od tukánců? To už bude na výměnu celého skla?

Jak se bude lepit nové čelní sklo, když silikon zateče kolem čelního skla na těsnění? Ani primer nechatne. To budou oknaři brousit až na plech?

 


0x

ridic...Prasklé sklo ano, ale ďůlek po kamínku se opravuje. Záleží na připojištění, ceně skla a na jaké auto.

Na nějaké BMW či Mercedes může být výměna skla docela darda včetně seřízení kamery, deštového sensoru, správného lepení, aby nezatékalo a odplastování interiéru bez poškození.

Takže záleží jestli nějaká dodávka pro dělníky typu Ducato, Boxer, nebo Fabie nebo Superb III, BMW, Mercedes.

Potom se i oprava tukancu včas vyplatí. jak časově, tak cenou.

Né každej může odstavit auto na 2 dny či i týden, pokud je to nějaké sklo a auto neběžného typu na našich silnicích (autoskla mohpou mít skladem skla třeba na octavie 2, Fabie 2 a 3, protože jsou častá, ale třeba na Fiat Stillo mít nebudou a budou muset objednat)

...

To je právě ten problém nějak napsat a nějak pochopit toho druhého co to čte.

Ty napíšeš decentně a někdo to celé oblije.

Obecně vzato je opravdu silikon velký problém, takže když už, tak velmi s citem, ale je to blbost (pár skel jsem už taky lepil a nevím co bych dělal, kdyby se se primer a těsnící tmel na karoserii enchatal k vůli zateklému silikonu)

...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]