Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
vlastním Octavii 1 1.9 tdi 66kw z roku 2005, je to tour ještě s tímto motorem. Teď jsem ji dal do servisu a je tam toho dost na výměnu, komplet brzdy, ramena komplet, uložení tlumičů přední, předělání elektriky, zadní část výfuku, přetěsnění motoru, spojka, turbo (s tím souvisí i výměna oleje a filtru), a asi pár dalších maličkostí. Celkový odhad je 50 tisíc s prací.
Otázka je, zda se vyplatí do ní ještě vrážet peníze?
Koupil jsem si před 2 roky za cca 40. Na všechno je záruka a servis má dobré ohlasy a nemyslím si že by to nějak šulili. I kdybych ji teď ve stavu jakém je prodal za 30 (což asi ne protože ty brzdy a elektrika je fakt bída), tak za 80 si o moc lepší auto nekoupím a stejně bych do něj musel vrazit další peníze.
čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Takhle stary auto jen pokud si jsi schopen jednoduzsi veci opravit sam
V podstate diagnostika na tohle stoji jeden kabel za 200,- a program do notebooku ktery je 20 let "volne dostupny” a nahradnimdily se valeji vsude... ale musis mit chut to spravovat sam kdyz se ti za to nechce nekomu vyplaznout 30.000 za praci (pocitaji si cca hodina 800,-)
Hodit ze skály
Nejde jen o peníze kolik Chtějí za hodinu. Často ta práce ani za nic nestojí. Jak je to starý auto, šrouby srostly závity taky. Tak vezmou kladivo a rozmrdaj všechno silou, na nějaký stříkání závitů předem na povolení kašlou. Někdy vyrvou kablik z konektoru tak, že to není na první pohled vidět.
Gumídku,suseda tu má takú starú rotačku,je druhá majiteľka a v perfektnom stave. Karoséria bez viditeľnej korózie,no neležal som pod ňou,interier ako nový a denne jazdená do práce. Niekedy sa nájde pekný kus, inde je už dvojková Octávka kus šrotu.
Opravit komplet
Má smysl o tom uvažovat pouze za dvou podmínek. Pokud je téměř bez koroze a druhá, podle mě hůře splnitelná podmínka, že váš mechanik je machr, kterej to umí (například to přetěsnění, pokud se jedná o těsnění pod hlavou). Protože jinak i za těch 50 k můžete i po "opravě" nafasovat jen hromadu problémů.
Záleží jak je to prorezlé, kolik má najeto, stav akumulátoru, jak jsou na tom pneu, mělo auto pravidelný servis, kam s tím jezdíš nejdál, jak ho běžně využíváš/protěžuješ.. Motor je držák, nad 500 000 najetých kilometrů už bych uvažoval o nejnutnější opravě, doježdění a před další technickou prodat s prodělkem. Zase za 50 000,-Kč (oprava) co koupíš za podobné auto? Ideálně si opravit co nejvíc sám..
Hodit ze skály
jestli jsou v dobrém stavu pneu, akumulátor, žárovky, gumičky ve stěračích, kompletní autolékárnička a originální zachovalé koberečky, dalo by se do toho těch pár kaček nastrouhat...
gumidek-na žárovky, vodu v ostřikovačích a brzdovku jsem zapomněl . Co znám, tak auta v bazarech pro běžného zákazníka se prodávají většinou s "dojíždějící" baterií, pneuvzorkem na hraně a ideálně pár dní před technickou.. Škoda že se už tazatel neozval a nepřidal foto zadních a předních lemů nebo prahů.
Opravit komplet
To je právě ten dtruhý pohled. Na jednu stranu zní jako nesmysl vrážet 50k do 20 let starého auta, na stranu druhou, toto člověk u novějšího auta je často nucen dát za prkotinu.. Proto víc než tu částku považuji za důležitější, jestli má člověk mechanika, o kterém ví, že to udělá dobře a že použije kvalitní díly. A takových lidí moc není.
( A jestli o nějakém takovém v okolí Brna, ideálně západ někdo víte, tak uvítám kontakt.)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.