Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
mám takovou zapeklitou otázku. Našel jsem si u baráku můj nový oblíbený parkovací spot, je tam strom velkej jak kráva, takže auto celý den ve stínu. Je tam propadlý obrubník, což by nevadilo, ale je tam i hnutý asfalt...prostě takový hrb, není to rovina. Stojí autem kolama na čaře, co nejvíc na levé straně kde je to celkem ok, abych právě na tom nestál, ale i tak by mě zajímalo, jestli kdybych na tom stál tak jestli to může nějak ničit tlumiče víc než třeba normální jízda.
Je mi jasné, že na stlačení tlumiče je potřeba asi vynaložit nějakou větší sílu, ale nevím, jestli mají tlumiče nějaký "klidový" stav a kdybych na tom tím kolem stál tak by to pro ně nebylo dobrý. Je to prostě taková boule, hrb, není to propadlý že by to byla díra, spíš naopak. Nevím, jestli už to tak místní odborníci vytvořili nebo ten na tom asfaltu zapracoval čas. Ale nechci si nějak vědomě ničit své staré milované auto. Máme totiž víc aut, takže to moje občas klidně i 5 dní na tom místě stojí. Ale snažím se parkovat tak abychom na tom nestál.
nejsem odborník
tlumičům to neškodí, ale pokud máš nějaký kolo stlačený víc, tak se víc namáhá spíš pružina, tlumičům spíš vadí nejvíc neustálý jejich stlačování, kdy se opotřebovává "gufero" pístnice a po čase přestanou těsnit. Kapalina v nich taky degraduje, i vlivem změny teplot. Ale nejsou jen kapalinové, i vzduchové, kombinace
Jestli je to tvé oblíbené staré auto, tak se radši věnuj podchycení koroze, aby se ti nešířila, tlumiče vyměníš bez problémů, stojí pakatel, dávat dohromady zanedbanou zkorodovanou kastli je peklo.
No to je teda nesmysl, a ještě tady někdo pokyvuje. Ne že by tom přístupu a zbytečné opatrnosti něco nebylo, ale ten příměr s brzdami je uplně mimo. Aby kolo začalo vůbec brzdit, je technicky bezpodmínečně nutné, aby se přitlačily OBĚ destičky ke kotouči. Vůbec není možné, aby u správně fungujícího plovoucího systému, brzdila jen jedna destička na jednu stranu kotouče. Vnitřní deska možná zabere dřív, ale bez okamžité "spolupráce" vnější desky nemá sama šanci nijak brzdit.
To je opravdu nesmysl. Právě díky tomu, že je třmen plovoucí, se destičky opřou přes kotouč jedna o druhou, jinak ke stlačení nemůže dojít. Kdyby jedna destička chyběla, tak třmen při vysunutém pístku jen od kotouče poodjede, ale rozhodně ho nepřibrzdí!
musím se doutnáka zastat
Náhodou v podstatě vymyslel, jak kupovat jen poloviční množství destiček. Když budeme brzdit hodně opatrně, tak stačí jen ta jedna destička, navíc tak pojedeme plynulejc a ušetříme palivo.
doutnáku, děkuji za tip, teď už s každým kilometrem budu jen šetřit a šetřit. Jsi frajer
@doutnak... pokud má zaseklé vedení třmenu v držáků od toho šolíchání, tak pak věřím, že se má o co doprotivky opřít a tak může jedna deska přibrzdit.
Jinak je to nesmysl. Stejně jako kdyby mi někdo vyprávěl, že má čtvercová kola a jezdí i 50kou.
Hlavně aby ti nekakali z toho stromu ptáci na lak auta.To bude daleko víc vidět a oprava bude dražší jak poškození tlumičů.
Ale lidé jsou zvěř.Však jsou z opice a opice je co -snad ne květinka?
Jo ještě někde bylo,že mu to tam kydnul na kapotu snad čáp?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.