Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Chybu motoru vystřídala chyba ABS fabia 1.4 16v 55kw

Od: chris odpovědí: 10 změna:

Zdravím, chtěl bych se Vás zeptat na jednu kontrétní věc dokáže ABS/ASR systém popř. Řídící jednotka a pumpa způsobit problém s chudou směsí třeba v elektronice, ovběru proudu atd?

Abych Vás ponořil do příběhu Fabia 1.4 16v 55kw AUA 2001 prvně začala svítit kontrolka motoru chyba P0170 velmi vzácně i s chybou P0136 chudá směs a lambda před katalyzátorem ta má 0.700V na volnoběh při zahřátém motoru. Stále dokola jsem chybu mazal auto jezdilo jak mělo bez ztráty výkonu, jediný co se změnilo bylo snižení spotřeby na palubním počítači, ten ukazoval nějakých 4.9l/100 na okreskách při vyšších otáčkách. Naštívil jsem autoservis proběhla vyměna palivového filtru, olej a regulátor alternátoru chybu motoru se nepodařilo eliminovat řékal jsem si musí to být lambda nebo katalyzátor popřípadě vstřiky/svíčky už jsem byl smířenej, že za 10k bude výměna katalyzátoru, ale ne nedávno jsem předjížděl kamion do kopce při sešlápnutí pedálu plynu vyskočily kontrolky ABS/ASR a blikala ruční brzda vykřičník v kolečku a 3x zapípá prošel jsem všechny pojistky zkoušel zadupnout brzdu několikrát nastartovat pořád svítí, jenže problém je v tom, že už nesvítí kontrolka motoru tudíž P0170 a P0136 je tedy opravdu možné, že ABS bylo ve zkratu nebo probíjel do kostry a bral proud svíčkám nebo vstřikům nebo něco?

Jsem objednaný na přistí týden do servisu potřebuju aby všechny předchozí chyby svítily aby se mohly píchnout na diagnostiku a zjistit příčinu jinak mi opět řeknout nesvítí nemáme co hledat, pokud by to ovšem celé bylo ABS kem vyřešilo by to 2 mouchy jednou ranou. Pro mě je to poněkud matoucí nemám doma nějakou extra diagnostiku mám nějakou krabičku a ta mi sice smaže chybu P1070 a P1036 (Kontrolku motoru), ale asi do aktivní bezpečnosti vozidla a brzd nevidí nebo tam mi neukáže žádnou chybu momentálně je ABS/ASR mimo provoz.

Díky

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

ASR a ESP přímo šahá do regulace výkonu motoru. Od toho tam ten systém je. Hlavně ten ASR. Pokud nevíš, co to je, tak zagoogli.

Jednotky jsou všechny propojené CAN datovou sběrnicí a navzájem si předávají data.

Nech to tedy na servis. Vše ostatní jsou jen domněnky a vaření z vody.

Ty to vždycky tak jednoduše a věcně napíšeš

U ESP je nežádoucí, aby si motor nechal řidičem vytočit do otáček plnej výkon a přitom systém ESP ABS kostkou začal brzdit kolo.

To snad dělá jen v rally Emil Triner, když projíždí zatáčky pod plynem a do plynu brzdí (neztratí tak výkon a tlak turba

 

chris

0x
Tak ze servisu bylo řečeno elektronická závada řidiči jednotka nekomunikuje. Lamdy OK. ASR je společně s ABSkem mimo provoz, tak jak zasahuje do úseku paliva nechápu to co potom žvejká jednotka motoru za čísla, když ani nekomunikuje. To bude zase ten nekonečný kruh X servisech ve kterých se problém nenajde.. Tak co ABS jednotka už se nevyrábí tak jedine příště na vrakač a zkusit vyměnit za použity nebo kabeláž
chris
Obvolám jeste autorizáky co se dá s tím dělat, když ani tam ne, tak auto za 2 roky hodím do kopru

 

asd1

0x
Fobie má nekvalitní kabeláž,často hnije,hlavně v doliku před prepazkou mezi motorem a kabinou. A láme se v pruchodkach do dveri
Baterka/dobijeni je ok? Může to být i poklesem napětí a rj kolabuje...
chris
Počítám i s touhle verzí zkoušel jsem vytáhnout konektor od ABS je tam zatuhlej jak beton mam jen multimetr nic vic ani AMP kleště ani osciloscop. Rozebírat palubou se mi moc nechce asi bych to už nesložil zpátky. Ano jeden z problému je i ze kolísají otáčky pry alternátor byl vyměněn nějaký regulátor alternátoru trosku se to uklidnilo ale při sitiči to skáče dost po zahřátí už v pohodě
asd1
Projdi i kostry a konektory... na dalku to je věštění, je třeba měřit
..
chris

Multimetrem zkusim projet kontakty, baterku,dobíjení a pojistku, ale hlouběji se nedostanu jak říkám do plaubky se nedostanu tam by to snad mohlo být v pohodě kabeláž v prostoru motoru na oko taky v pohodě, ale jsou na nich husí krky, takže je težké měřit a neodpojím konektor ABS je tam zatuhlý spojku od konektoru jsem rozpojil kolem konektoru byl ten koberec co je na steně za motorem, tak je možné, že jsou tam ty kontakty zarezlé. Jinak tlačítko ASR vůbec nic nedělá a tempomat nefunguje jen jsem zapomněl zmínit. Spíš mi to připadá, že odešlo ABS ŘJ z principu jaká se ta chyba objevila, prostě jsem přidal plyn a problém byl na světě, tak to více vypadá na čidlo jenže servis zase říká nekomunikuje. Je tam nová baterka nebot jsem nechal zaplou kameru a 3 dny jsem nejezdil, tak baterka byla KO. Když ani já nic nenajdu tak poslední zkouška je Autorizovaný nebo autoelektrikář, který se na to podívá hlouběji jinak 2 roky a šlus neprojde totiý STKčkem.

Projdi si pojistky na baterce a z boku palubky, když nekomunikuje.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]