Nejste přihlášen/a.
Olej spíš 1:30, záleží hlavně na typu ojničního ložiska. Pozor i na moderní vysokootáčkový oleje, jsou řídký a nevymezí vůli v ložisku (pokud je pouzdro)
Taky pokud to jezdilo na M2T, tak bude motor plný karbonů, moderní olej je rychle rozpustí = brusná pasta a klidně i zadření motoru..
Co vim tak dost se používal M6A..
Tu krabičku jsem kdysi přemontoval do kaslíku k baterii. Tady pod sedadlem strašně vibrovala. A nebyla tam elektronika ale relátka.
Na hadičku od nádrže je vhodné dát palivový filtr s papírovou vložkou.
ja dam klidně 1 : 40 zelené sunoco do výkonných dvoutaktů nebo sekaček, M2T zakarbonuje motor i výfuk, ten raději vyhoďte
k jednomu nastartovýní stačí i obyčejná 9V alkalická baterka, startér to samozřejmě nemá, jen startovací páku
před startem bych vyměnil benzin a vyčistil karburátor a svíčku
Gumy bych nafoukal tak na 1,5 bar (možná i míň, podle jak jsou zteřelé).
Oleje rozhodně víc, klidně 1:25
Na vyzkoušení stačí jakákoliv 6V baterie, mělo by to chytnout i na 4ks tužkových alkalických článků. Zapalování bere asi 5W, což je asi 0,8A. Pozor ale beterka musí být 6V! Ta stará, co neutáhne startér bude mít nejspíš 12V.
Benzín bych asi dal do nějaké provizorní nádrže, protože ta původní mýže být uvnitř rezatá a jak otevřete kohout, vletí vám ten bordel do karburátoru.
Před pokusem o nastartování bych vyndal svíčku, podíval se na stav a zkontroloval, jestli hází jiskru.
Jak se dívám i na fotky . nebylo by rychlejší napsat odkud jste a zkusit nějakého jawistu v okolí? Není to atomová ponorka a potřebuje to 2 základní věci - jiskru a benzín - ve správný čas a v správném poměru. Na YT je pár videí, ale vždycky je lepší první rozborku dělat s někým, kdo ví co jak má fungovat, a pokud nefunguje tak co s tím aby to fungovalo
Zde po registraci si můžete stáhnout dokumenty k panelce:
Podle schématu má skutečně plus na kostru:
Baterku nějakou takovou: 2hmoto.cz/... (ale před koupí ověřit rozměry, že vleze). Pokud je to ale jen na test a ne na dlouhodobé ježdění (ale opna by taky dva roky vydržela, pokud moto dobře dobíjí), stačí něco takového: tipa.eu/... K obojímu odpovídající očka, nebo konekltory.
Visí tam jen polovina pojistkového pouzdra, takže buď sehnat stejné, motoveterandily.cz/... , nebo nahradit jiným, ale pojistka tam být musí. Ideálně po nastartování zkontrolovat proudy dobíjení.
U motorek s neoriginalni elektroinstalaci bych se zrovna moc neridil zdanim ci schematem k originalni elektroinstalaci, ale ukostreni bych resil dle pouziteho regulatoru...
Pokud je tam původní regulátor dobíjení,ne elektronický,nezáleží na polaritě baterie,dynamo se přebudí.Podrobněji třeba
Na plynové rukojeti je páčka na palec, ta pro start přijde vytočit nahoru (pokud to někdo nepředělal, ono to odcházelo a lidi si tam dávali jako náhradní řešení třeba páčku s přesmykače, to pak sledujte, kam vede ten bowden).
Těch 4,5 V je dost málo, zvlášt pokud s připojením cívky ještě klesne. Ještě k tomu když motor dlouho stál..
Kohoutu máte venku jen půl , sítko (občas se rozsype) je na druhé části nejspíš stále ještě v nádrži. Polohy kohoutu dolů provoz,nahoru rezerva .Dá se rozebrat,vyčistit,vyměnit jedinou gumovou část a zase poskládat
Kohout rozebrat, 2 mm vrták a pročistit, případně koupit celý nový.Sítko zvlášt jde,ale na fotce je jen půl kohoutu a někde musí být zbytek. Co je třeba dokoupit těžko říct, pokud to delší dobu stálo můžou být po smrti i lanka .. Z e- shopů Fichtlkrámek, Motojelínek (má ve Zjíně i kamennou prodejnu) a v Ostravě Dům motocyklů,, prodavači většinou zkušení jawisti
Pokud koupíte celý palivový kohout včetně sítka aspň uvidíte co máte hledat. Extra palivový filtr jsem 30 let nepoožíval a nikdy problém nebyl
Ohledně baterky bych dal normální s kyselinou
Tak ji vyfot. Amépery budou na té keramice nebo na výlisku plechu samotné pojsitky.
Nové plastové náhrady mají barevné zančení těla.
Dá se to poznat i z fotky dle tlouštky drátku.
Podle odkazu dávám ( pro základní elektroinstalaci) červenou pojistku .
Startovací rituály má každá jawina jiné, pokud dlouho nechytá zkusil bych trochu déle držel přeplavovací kolík na karburátoru ,pak prošlápnout ( 2-3x) s vyplým zapalováním, pak zapnout zapalování
Podle fotek jsem se díval, že přeplavovací kolík tam ani není. Jestli jste z Valmezu,máte příslušný řidičák a moto je v jakžtakž slušném stavu, zajeďte si do Poličné na STK
Červená pojistka - 16 A
Tak to předělej na něco normálního a spolehlivého.
Pokud to má být kvalitní, tak jedině výrobky od MTA Italy. Jinak ty číny a náhrady ne, včetně neorigo pojistek.
Nejsem si 100% jistý, ale ty plastové válcové by měly mít stejnou délku jako původní porcelánové. Kratší jsou skleněné přístrojovky.Pouzder je víc provedení, některé se jen zacvaknou v kastlíku, některé mají bajonetový uzávěr. U obou je pojistka do kontakru tlačená pružinkou ,
Doporučuju zítra na burzu do Drahotuš, tam bude určitě i pár odborníků.( jen je otázka,jak se pozná odborník od překupníka)
Ne, má pravdu. Byly i keramické menší. Stejné jako ty normální, ale kratší. Stejný design, ale menší prostě.
Málo vídané. Dost retro.
Já pamatuji z auta jen ty dlouhé v různých amperážích, ale ty pidi měli asi jen moto. Design je stejnej, jak koukám.
Ale at si tam dá to MTA pouzdro a mni autopojsitku.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.