Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Čím vyčistit vodní kámen v hlavě motoru

Od: boby odpovědí: 24 změna:
Zdravím pánové a dámy
Voda v chladiči hnědla. Test na přítomnost oleje negativní. Pak se motor přehříval a skoro nešel zchladit. Shodil jsem palici a ona je plná vodního kamene který brání vodě. Nějaký idiot predemnou zalil chladič vodou a průser je doma. Otázka zní můžu to napustit octem? Hliníková hlava motor Fiat Fire 1.1 40kw

 

 

24 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

smíchal bych ocet 8% a vodu v poměru 1:1 do tohoto bych ponořil palici

 

asd1

2x
Spíš jen foukly těsnění.. = novy VReinz, smontovat a jezdit. Nebo jinej motor z vrakace, seženeš i za odvoz, od kseftaru za 3k + doprava a přehodit.. nebo totalka a jiný auto..

 

bery*

2x
Ja kdysi jentak preventivně u favorita i 1,6ky feldy asi na den (+pár kilometrů) nalil místo nemrzky vodu s octem a pak porozpojoval hadice a všechno propláchnul wapkou, dokud netekla čistá voda. Obě auta to přežila, jestli to nějak pomohlo netuším
boby

dobrej nápad

 


0x

Fotka palice je kde? Podle mě je to stejně především karbon zesvětlalý přisáváním vody fouklým těsněním, nebo prasklinou v hlavě. Takže mechanicky oškrábat tak, aby to moc nenapadalo k pístním kroužkům.


doplněno 04.07.23 13:28: Jestli to bralo vodu, tak jste měl při sundávání hlavy sledovat, jestli je někde pod těsněním vidět mapa cesty vodního kamene. Pak byste měl skoro jistotu, že to bylo jen fouklé těsnění a původní hlavu můžete po repasi a srovnání vrátit. Teda i ty válce už vypadají na fotce docela volný..
doplněno 04.07.23 13:31: Podle fotky hlavy bych ale řekl, že do spalovacího prostoru vám voda nešla, to by byla svíčka postiženého válce světlejší.
boby

no já sem palici moc neměl vyfocenou aby to bylo vidět ale je to ve všech kanalkách takhle hnědý . Hlava byla na tlakovce a voda nikde neutíká do sání nebo vyfuku. Protože ten světle hnědý hegeš byl i v expanzní nádobce doslova nalepený na stěnách. Auto normálně jezdilo ,ale cvakali ventily a při plnym plynu se to zadusilo. Problém byl v tom že nedovíral ventil Saci - válec 1. , sací válec 2, sací válec 3 . Ventily byly podpálené. Při nastartovaní začalo bublat v topení voda. Den před tím sem to odvzdušnil ,byla tam i nová pumpa a rozvody. Začalo to žrát vodu tak sem shodil palici s tím že to bude na 99% těsnění a při té příložitosti vyleštim ventily a sací i výfukové kanaly.

asd1
Sezen jiny motor.
Tohle dávat do kupy je ekonomický úplný nesmysl a funkčně loterie..
Hlava může být prohla=kontrola příp.rovnani,zabrusovat ventily, termostat,všechno ve výfuku tj.lambda a kat můžou být v hazlu.. Dal zas vineny chladič i výměník může blbě chladit i topit,čištění kyselinou může někde vyzrát díru...
Bazar motor seženeš do 5k i s dopravou,tyhle auta konci na shnilou kastli a hází se to do šrotu s motorem v top stavu, skoro nikdo motory nechce tak konci v hutich..
boby

Asi máš pravdu. Koukal jsem po motorech a nic sem nenašel pouze hlavu za 2700kc. Možná na ní dojde. V každém případě auto nevařilo,jelo poměrně dobře pouze úbytek vody měsíc /0.5litr ale to bude stopro těsněním pod hlavou. Ventily jsem vyleštil a zabrousil (lapoval). Ještě naházet vodítka s podložkama, vyzkoušet dosedáni ventilů. Zatím jsem ventily zabrousil,zalestil,zaklepnul.Benzin i petrolej udrží tak hodinu pak slzí bez pružin. Namontovat hlavu, nastavit rozvody a mělo by to frčet. Nový motor se musí zapsat do velkého TP s tím zkušenosti nemám.
jirib
Samej karbon...
Už jsi viděl někdy vodní kámen na sítku u kohoutku?
Nech si vymazat číslo motoru a pak si měň stejný typ,třeba obden...
Klepeto,tak to asi nemaže...proto se to asi i hřeje.
asd1

Minuta hledání a tady jeden za 3k...

V techničáku se dnes řeší jen typ motoru, ten musí sedět. Pokud tam je i výrobní číslo motoru tak to se vymaže a nechá se jen typ.

Stejný typ může mít i několiv verzí podle auta a roku - jiný čidla na klice atd.

Hlava za 3k - se posrali :D

Mraky těchto aut jde do šrotu se shnilou kastlí a dobrým motorem, dostanou za to v ekolikvidaci tak litr.. Pokud takový koupíš "za odvoz", přehodíš motory a pošleš to do likvidace tak můžeš být klidně na nule. Stačí trochu hledat v okolí, příp. obvolat likvidace poblíž. Tyhle motory mají reálně cenu kovu do výkupu.. Jen vrakáče často neví co za to chtít, padaj z nich perly jako jetý tlumič za 800, když novej Sachs stojí do tisícovky

Pokud to už máš vyčiětěný zabroušený tak to slož a jezdi.. Hlavu třeba zkontrolovat na rovinnost, orovnává se jen když je křivá. Těsnění zásadně Victor Reinz.

Na ty karbony dobrý VIF do paliva, vyčistí to nejen spalovací prostor ale i vejfuk, hlavně lambdu a kat...

boby

Přesně tak vrakáče nebrat jsou to zloději jeden jak druhej.
No tak kdyby to byl karbon tak přípravkem na karbon by šel dolů jako z ventilů ale nejde.
Vodní kámen znám stačí se podívat na rychlovarnou konev nebo když je tvrdá voda žluté stopy na hajzlu .
No díky všem za rady . Měnit motor bude asi to poslední. Sestavíme to zalejeme octem s vodou chladiča budeme jezdit je teplo tak nemrzku dám až na zimu.
Technik z práce mi volal že je hlava rovná a není potřeba ji rovnat tak sem v klidu.
asd1

Karbon to je.. Přípravky neznamenaj že stříkneš a zmizí

Pokud tam je voední kámen, tak se muselo dolívat "hodně vody" a to ještě tvrdý někde ze studny...

Nemrzku dej hned - nejde o zamrznutí ale o inhibitory koroze a taky o bod varu.

Ocet bych si ověřil jestli neuškodí a kromě vodního kamene neseřere i něco jinýho.. Možná bych jen vyčistil hlavu a jezdil - kámen bude stopro hlavně kolem válců kde je nejvyšší teplota stěny, jinde moc nebude.. Zkontroloval bych termostat, možná dal rovnou novej.. Dával jsem ca před 60kkm Magnetti Marelli za dvě stovky a pořád krásně drží.

boby

Jestli je to karbon tak sem v pohodě. Termostat otvírá krásné na 85°C to je ok ověřeno i diag. Tak hlavně že to není vodní kámen. S těmi přípravky mám nejlepší zkušenosti ohledně egru kde byl karbon totálně všude a povolilo to. Třeba MA čistič karbonu je super beru od nich všechno . Větrák je novej tak ještě to relatko ale vypínač to jistí. právě že to úplně netlakovalo jako dělal třeba favorit. No uvidíme až to sestavíme. Je to zároveň i zábava se vrtat v autě. Servis si řekl a to nekecám 12tis. Těsnění pod hlavou( výměna ,srovnání,otlakovani, broušení ventilů, výměna rozvodů, nastavení rozvodů) takže asi neeee.
Trochu budu bojovat s nastavením kola vačky. Mělo by to být na výstupek ventil deklu a setrvačník v 0° což by odpovídalo horní úvrati 1. Válce. Pak dám vědět a hodím video jak pojede
asd1

12k za tohle neni špatná cena, většina servisů si řekne desítku jen za výměnu těsnění hlavy..

Ano 1 válec v HÚ = setrvák na 0 v okénku, ryska na řemenici vačky na ca deseti hodinách na vodorovnou plochu na ventildeklu, sundaná řemenice kliky ryska na ca 10 hodinách na nálitek, nasazená řemenice kliky V zářez na ca 2 hodinách na takovou čárku na nálitku.. Napínací kladka - na napnutí přípravek z plocháče, na konci na boku dva čepy pr. 3mm 10mm od sebe, délka čepů 2mm stačí, v napínací kladce ukazatel - zářezy do zákrytu, šroub napínací kladky 28 Nm; řemenice kliky má kolíček, 3 šrouby 22 Nm

boby

asd1: díky moc,tohle mi hodně pomohlo. Nenašel sem moment utažení vačkové hřídele těch mostů co drží vačkovou hřídel to musím ještě dokoumat. Otáčení klikovky jde dost z tuha. Písty těsní a dostali očistu. Nastavení setrvaku nebude úplně jednoduchý není tam žádné značení na deklu ale rysku na setrvaku sem našel viz foto.
boby

Finální nastavení a utažení rozvodů takto. Inspiroval sem se videem Itala na YouTube
Uvidíme dám vědět.
Tyhle motory se nemůžou potkat tak snad to nějak nastavím aby to aspoň bylo pojízdný potřebujeme dvě auta a platit servisu za půjčení auta už fakt nechci
Podle těch ventilů se už do vyběhaného motoru leje pomalu víc oleje, jak benzínu.
boby

Olej to vůbec nežralo . Jen vodu . Od výměny do výměny držela riska oleje stejně.
boby



Tlaky mám na každém cca 14 Bar je to vybehanej motor
Takže asi znovu dělat rozvody.
asd1

Fotky mizerný neni nic vidět.. Něco klepe, palubky by blikat neměla a co ten volnej šroub u džáku motoru?

Děravej vejfuk nebo to prdí z klapky?

Fotky i postup tady:

Výměna rozvodovéh/...

 

boby

Už je to vyřešené ale díky moc. Komprese je ok, 4 válec byl Misfire, důvod rozloupl se vstřikovač takže musím sehnat vstřikovač. Palubky blikala z důvodu Misfire, ale díky za ten postup. Taky sem ho našel ale u mě není na Klikovce ten výstupek. Fotky stojej za hovno protože zrovna sluníčko ale nastavení je podle itala ten to má stejně. Díky všem co jste se mi snažili pomoci
boby

 

jirib

0x
Problém bych hledal buď v chladiči nebo čerpadle,ventilátor.
boby

Díky za tip ale chladič je v pořádku je průchozí, pročištěný vapkou. Ventilátor je ok ale odešlo relé spínání tak sem to dál na přímo vypínač. Čerpadlo (vodní pumpa) je nová a neprosakuje. Bude to stopro těsnění pod hlavou. Původní majitel to snad ani nikdy neměnil tak to muselo ven. Na ventilech je to asi jasně vidět že nebyly OK.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]