Nejste přihlášen/a.
Zase se tu zeptám
Jedničková oktávka 1,6 s klimatronicem - když není přepnuto do "econ"(vypnuto), tedy na "auto", běží kompresor pořád, pokud to teplota a tlak dovolí. To je ok, pokud je cesta z kopce, nikam se nespěchá, šetří se brzdy v dlouhým klesání s přívěsem a tak
Ale skoro ve všech ostatních režimech bere kompresor citelně moc výkonu a ani při plným plynu se nevypíná a třeba při rozjezdu ubírá od volnoběhu subjektivně snad půlku kroutáku motoru, je to tak odnepaměti, ne že by se teď něco podělalo - je to tak v pořádku? Čím vyšší otáčky, tím je to míň znát.
Ale k věci - dá se chování klimatroniku nějak upravit třeba kódováním, aby se kompresor podle požadavku na výkon motoru odpínal? Pokud ne a šel bych cestou například prostýho přerušování proudu do jeho spojky třeba od půl plynu dál, vydrží to nějak trvale jeho spojka? Používám sice klimu jenom jednotky hodin ročně, ale hlavně proto, jak je motor při jejím běhu tupej, mít tohle ošetřeno, asi by se to změnilo
Přesně k vůli tomuhle mají kompresory proporcionální ventil. Počátkem Fabie. Octa je ještě z doby 97, kdy byla použita spojka. Kompresor tedy buď jede nebo nejede.
Stejně tak na motoru u Octy1 zatěžuje servočerpadlo řízení. Je mechanické a tlačí stále i když jedeš rovně. Žene to přepadem. Né jako u elektrohydraulického serva, kdy čerpadlo snižuje otáčky a nebo se úplně vypíná.
Octa reguluje u klimatronicku teplotu klapkama. Jak zapneš kompresor, tak jede naplno. Neumí se odregulovat.
Vypneš ho zase ekonem.
Netuším, jak by se to dalo efektivně potunit. Na kodovani se mužu kouknout, ale asi tam taková funkce nebude, aby při nějaké zátěži vypla spojka.
Logicky by to tak asi mělo fungovat , ale já ho nedoplňoval už 10 let + nevímjak dlouho nikdo přede mnou a chladí to pořád tak, že i u totálně vypečenýho auta fouká ledárna do půl minuty po zapnutí (samozřejmě, než se vychladí auto, čtvrt hodiny to trvá). Ale upouštět to kvůli tomu nebudu
Hmm, toho jsem se obával Přitom bych to čekal jako takovou základní vlastnost. Třeba u OII s tím řízeným kompresorem jsem to "vypínání" přesně slyšel, když děravým hladičem utekla skoro všechna náplň - po zapnutí v palubce slyšitelně šumělo a kdykoli při plným plynu to utichlo.
S hydraulickým servem neudělám nic, ale pokud bych bastlil něco k odpojování kompresoru, zahrnul bych do toho rovnou i odbuzení altíku, tam ta zátěž v nízkejch otáčkách bude podobná (mám z regulátoru ven vytaženou "tuningovou diodu", takže to můžu přerušovat snadno).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.