Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nefunkční klimatizace peugeot 5008

Od: jozko* odpovědí: 26 změna:
Zdravím. Zrovna dělám klimatizaci peugeot 5008 2.0HDI, vyměněny kompresor komplet trubky a hadice plus ventil a chladič s vysoušečem. Vakuum v pořádku náplň taky nikde neutika, nikde nefičí. Kompresor sepne, Sahary taky ale málo chladí, chladivo doplněno 450gramami. Hadice z kompresoru do chladiče je horká, nízky tlak vysoký a vysoký tlak nízký. Otázka zní čím to že nemám srovnané tlaky. Děkuji všem

 

 

26 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Jaký tlak je na straně vysokého tlaku a jaký na nízké straně v Barech... Na obrázku to můžu jen tak odhadovat...

jozko*

Klapky to nejsou, a tlak je kolem pěti baru po naplnění ale vysoký nech e na horu a nízký dolů

Tlaky jsou v podstatě vyrovnané, tak já osobně to vidím na špatnou funkci expanzního ventilu, ten vypadá, že je stále otevřený a neplní svoji funkci... To, že je nový nemusí znamenat v dnešní době že je funkční... Už jsem se s takovou závadou setkal na jednom VW. Jinak pokud je kompresor dodávaný jako snad obvykle ano s olejem, tak se olej v podstatě nedává.

Už vidím, že tam je i proporcionální ventil... Předpokládám, že je funkční...

jozko*

Olej v kompresoru byl, vylity a dolity nový, právě že nevím jestli bude ventil funkční i když je nový. Potřebu al by sem to napíchnout na diagnostiku, není někdo z okolí Plzně?

Spíš to stále vidím dle vyrovnaných tlaků spíš na expanzní ventil a bude kompresor spíš fungovat jako oběhovka... Ten ventil na kompresoru reguluje množství, tedy průtok, ale i při špatné funkci (malá průchodnost) , tak tlaky by stejně byly tak jak mají být.

jozko*

No tak uvidím příští týden vyměním ten expanzní ventil a uvidím stále menší zlo než měnit zase draho

Když tak písni... At je člověk chytřejší...

jozko*

To mi povídej, už sem bezradnej, myslel sem ze všechno vyměním a pojede toale nedaří se mi
jozko*

Tak pánové celý systém nový vše vyměněno a nefungovalo to. Příčina byla nefunkční regulační ventil na onom právě novým kompresoru. Už zase vše maká jak má. Děkuji všem za názor a postřehy.
riva

Zapisuji si do paměti, že i to se může rozbít.

jozko*

Tak ono to bylo už rozbité když se kompresor vyzvedl na prodejně, nečekal jsem že nový bude mít regulaci v háji

 

milous1

2x

Podle stejných tlaků nejde kompresor. Tkaky odpovídají teplotě okolí cca 25°C

jozko*

Když odpojí konektor čidla tlaku na kompresoru tak se ručičky na budikach zůstali mezi 5-6barama.kdyz ho připojím zpět tak malý tlak se malinko zvedne a hned padne na zpět a pořád do kola, vysoký se ani nehne

 


0x

Nemohlo dojít k nějakému přehození vývodů? Kompresor natlačí do expanzního ventilu chladivo a v něm se uvolňuje tlak, tedy za ním musí být menší tlak . Když je ventil vadný, tedy třeba stále otevřený tak tlak je v okruhu celkem vyrovnaný a když je nepropustný, tak je vysoký tlak kde má být, ale na sání kompresoru (za expanzním ventilem) je tlak neúměrně nízký... Vím, že hadice na kompresoru zaměnit nelze... Není tam někde nějaké ale?

jozko*

Práveže nejde zaměnit hadice ani trubky, expanzní ventil je nový celé se to tváří že pracuje jak má ale podle tlaku to v pořádku není

 


0x

Pokud má klimatizace chladit, tak vysoký tlak musí být vysoký a nízký tlak nízký.

Pokud to tak je a vzduch není moc studený, tak bude možná problém v klapkách, jejich servomotorech a tak.


doplněno 25.06.23 02:50:

Aha, blbě jsem to rozklíčoval. Vyrovnané tlaky máš, to je chyba měření. Kompresor nekompresoruje. Točí se?


doplněno 26.06.23 15:25:

Tak znova: Pokud jsou hadice plničky dobře připojené a ventily otevřené (je to tedy skutečný tlak v okruzích klimatizace) Je zbytečné měnit expanzní ventil, když kompresor netlačí.

Pokud je ověřeno, že se kompresor točí (tedy opravdu hřídel kompresoru, nikoli spojka na něm), je vadný.

jozko*

No právě to tak není nedostanu vysoký tlak a nedosáhnou ani nízký tlak
jozko*
Hadice nejdou přehodit a kompresor se točí na hřídelí

Samozřejmě, že nejdou přehodit. Ale jdou špatně nasadit, obzvlášt, když se k tomu hůř může. Může vypadat jako připojená, ve skutečnosti není domáčklá a je to pak zbytkový tlak v hadici. Když někdo s plničkou běžně nepracuje, mohl si taky nevšimnout zavřených ventilů na plničce.

Ale pokud je tohle všechno v pořádku a kompresor se opravdu točí, tak je vadný, protože očividně nevyvíjí žádný tlak.

jozko*

Špatný regulační ventil na onom novým kompresoru

 

 

007cz

0x
Píšeš, že máš všechno nové. Kolik jsi dal oleje do systému?
jozko*

Oleje sem dal 130 ml tak jak psal výrobce
007cz
Klima se má plnit jen přes HP, plnil jsi přes obě hadice?
007cz
V novém kompresoru byl olej nebo byl suchý?
jozko*

Olej v kompresi bol.vylil sem a následně dolit 130ml před montáží. Kompresor sepne Sahara běží spojka se sepne. Malý tlak neklesne a velký taky neleze na horu

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]