Nejste přihlášen/a.
No jo, jenže někde vpravo a někde vlevo se jezdí vždycky v určitém státě a v průběhu doby se to nemění. Ukostření baterie ale původně bylo - na kostře, koncem 50 let minulého století se u některých aut změnilo na + na kosře a po pár letech zase zpátky na - na kostře.
To by bylo asi jako kdyby se v některých čtvrtích většího města jezdilo trvale vpavo a v jiných čtvrtích stejného města přechodně vlevo.
Na druhou stranu jsme v naší republice na pravostranný provoz také přecházeli postupně, rozhodně to nebyla akce na jednu noc (bylo třeba předělat dopravní značení, přemístit dveře u autobusů a tramvají a podobně), takže se určitou bodu jezdilo různě. Naštěstí nikoho nenapadlo vracet se zpět ke starému systému.
Netuším, jaký to má smysl, ale čemu říkáš stará auta?
Vím, že to existovalo, ale nikdy se mi domů takový auto nedostalo, Moskvič, Škoda 110 L, Škoda 105, Škoda 120, Favorit, Forman, Felicie a teď zatim Ford Focus a všechno -na kostře.
Tehdejší auta neměla alternátor, ale dynamo. Takže žádný selenový (ani jiný) usměrňovač nepotřebovala.
To asi nesouvisí dřív byl zdroj elektřiny dynamo,tam je jedno co se ukostří.Prostě se ukostřil + a bylo.
Aha píšu pomalu.Jen k tomu -.Ktomu možná došlo tím když se začali dávat do aut elektronkový rádia.Elektronky mají katody na kostru ,tak bylo asi jednodušší když mělo i auto - na kostře. Jen můj názor.
zam - Elektronková autoradia potřebovala zvýšit napětí z 12 V (6 V) na 250 V. To se dělalo měničem (vibrační střídač - trafo - usměrňovač). Napájení elektronek autorádia byl galvanicky zcela oddělený okruh, nezávislý na polaritě baterie.
Netvrdím,že je to pravda,len som to už dávno kdesi čítal. V skutočnosti vraj prúd preteká od mínusu k plusu,hoci sa to označuje opačne. Takže možno to bolo staré označenie.
Není žádné "staré" a "nové" označení. Označení elektrických pólů je od nepaměti stále stejné a s autama to nemá nic společného. To označení + a - kdosi vymyslel v době, kdy ještě žádná auta neexistovala a o elektřině se toho vědělo jen málo. Teprve mnohem později se ukázalo, že proud neteče od + do -, ale opačně. Jenže to už bylo natolik zažité, že náprava prakticky nebyla možná.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.