Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Doba plnění klimatizace

Od: jarin® odpovědí: 16 změna:

Přátelé, mám poměrně jednoduchý dotaz. Minulý rok jsem byl u kamaráda nechat si naplnit klimu v autě, má plničku od Valea. Trvalo to asi 30 minut. Viděl jsem jak na tom displeji nabíhá odsávání, desinfekce, plnění, kontrola tlaku, prostě vše.

Dneska jsme byl s jiným autem v lokálním servisu, protože to je blíž. Domluvil jsem se s frajerem, že mi to udělá bez papíru levněji. No, udělal to dokonce levněji o 300Kč jako ten můj kamoš, akorát měli plničku od Starline a místo 30 minut to trvalo asi 10 minut. Ale prý tam vyměnil i olej...což se myslím dělá automaticky, ne?

Klima v autě chladí, to jo. Původně ani nesepnul kompresor jak to bylo prázdný. Chtěl jsem tam zajet se svým autem, ale trochu nemám důvěru, že to bylo tak krátký ten proces, jestli to není nějak ošizený. Je rozdíl v čas v závislosti co to dělá za mašinu? Rozdíl náplně mezi auty je 50g takže to určitě nemohlo ovlivnit.

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

riva

1x

Když to dělám já, tak to trvá klidně hodinu, protože to dělám ručně a v průběhu si měřím klíčová data. Ale jinak to může jít rychle - vycucnout a doplnit předepsanou hmotnost.

 


1x

Největší část doby trvá vakuování a to se dá nastavit. Někdo má 10 minut, někdo 20 a někdo 30... Olej se nemění, jen se doplňuje předpokládané množství co bylo odsáté (stržené odsávaným plynem) .. Při odsátí se samo zváží kolik se ho odsálo...Tedy u automatické plničky...


a jaký je v tom rozdíl, znamená delší lepší?

Že zkušenosti si myslím, že ani ne. 10 minut si osobně myslím, že je to dostatečně. Pokud se dosáhne požadovaného vakua, tak už nic nepřibude...
zam

Vakuování se dělá kvůli zjištění netěsnosti.Taky to stojí kolem 500.Když jsem chtěl ušetřit ,aby to nedělal ,tak to odmítl


Chápu, takže vlastně odsát a naplnit tu klimu je rychlý, ale nejdýl na tom trvá ta kontrola netěstnosti.

Jestli to teda chápu správně?

Ono to má dva důvody a to jeden je zbavení systému vzduchu a druhý je kontrola těsnosti... Taková základní, zda tam není velká díra... Ve skutečnosti je větším problém to, že řekněme je trubka, spoj, chladič už zeslabený korozí, stářím a provozním tlakem ( cca 16Barů) se nejslabší místo protrhne. Což jsem viděl na jednom starším Mercedesu. Při vakuovaní bylo vše v pohodě...

 


0x

Tak když to chladí, tak je to asi cajk, ne?


No asi jo. Jen víte co, když to trvá dýl, tak má člověk pocit, že to je poctivější :D Já nechával svoje auto plnit loni v červenci, chladí to dobře. Takže přemýšlím, jestli tam s tím zajet a nechat to zkontrolovat a doplnit a nebo když to funguje tak na to nehrabat.

Pokud to dobře chladí, tak na to nehrabat.

 


0x

Zvláště, pokud to bylo prázdný - nechladilo - je blbost tam rvát nově draze a zbytečně plyn, který zase ujde. Proto se to i dělá déle s vakuováním nebo s barvivem pro určený místa úniku...


doplněno 15.06.23 17:48:

ano - vakuování je na vytáhnutí všeho a zjištění případné netěsnosti. ALE někdy to nejde až tak poznat - ujde to třeba za pár týdnů - takže se ještě barví...

Ale podle těch minut bych řekl, že se jen doplnilo médium do určité požadované hladiny


Teď jsem zmaten :D Takže vakuování = kontrola netěstnosti, nebo ne?

Díval jsem se na google, že to je odsávání přebytečného vzduchu a vlhkosti ze systému.

 

asd1

Vakuování = odsátí vzduchu a vlhkosti, delší doba je lepší hlavně jde o vlhkost ze sušárny. Pak je kontrola těsnosti jestli vakuum drží, ovšem jsou netěsnosti kdy podtlak těsní ale přetlak ne. Pak je vakum test OK ale chladivo po natlakování uchází.

Na hledání netěsností je nejlepší helium (resp. směs dusík + helium kvůli ceně) a čichačka na helium - má malou molekulu která ujde i škvírou kterou chladivo neprojde. Vodík se nepoužívá protože rád bouchá

Při odsátí se měří i kolik se odsálo oleje a ten se doplňuje.

Pokud klima chladí dobře tak je zbytečný do toho hrabat.

 

bery*

0x
Já jsem na klimu nesahnul už 10 let (+neznámo dlouho nikdo přede mnou) a pořád funguje I když je pravda, že ji zapínám jen sotva na pár hodin v roce (včetně občasného chvilkového spuštění i v zimě).
Já taky..Asi mám zatím štěstí, že to funguje..Jen jednou ročně koupím sprej na dezinfekci ..Ten,co se postaví do interiéru a nechá se při zavřeném autě samovolně stříkat při zapnuté klimě..Víc s tím nedělám..Jen jedno auto jsem nechával loni dopnit.

 


0x
Dotaz na znalce klimatizací. U Sharana rok 99 jsem to nechal loni zkontrolovat na těsnost a doplnit..Divil se, že nemám výměník vzadu, což prý tyhle auta mívají.Nakonec ale cenu stejně vzal podle nějakého sešitu a stálo to 2000kč bez dokladu..Nikdy jsem klimu na žádném autě neřešil a měl jsem aut hodně..Asi štěstí..Je to drahé,těch 2000kč za zkoušku těsnosti a doplnění u starého Sharana? Díky

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]