Nejste přihlášen/a.
Každý auto, který jsem kdy řídil jsem vždy startoval s vyšlápnutou spojkou - samozřejmě pokud to nebyl automat. Co se táče opotřebení ax. ložiska - to je naprosot irelevantní, to byste se musel bát i přeřadit, protože v tom okamžiku je to ložisko na podstatně vyšších otáčkách, než když s motorem točí startter.
Za svůj život jsem řídil přes 25 různých aut s různými motory a vždycky jsem startoval s vyšlápnutou spojkou. Žádný motor si neztěžoval. Naopak, takovou "Aero 30" se 6 V elektrikou a olejem "PP44" v převodovce (taková řidší vazelína ) byste v zimě bez vyšlápnuté spojky vůbec nenastartoval. Ovšem je jiná doba a hodně řidičů to nedoporučuje.
V sočasném autě spojku nemám, takže není co řešit .
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.