Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Klimatizace Octavia 2

Od: lukypolish1 odpovědí: 21 změna:
Dobrý den,
tak se nám začali zvedat teploty a já zjistil, že klimatizace mi nefunguje správně. Když nastartuji, trvá asi 5 minut, než to začne foukat studený, což by nevadilo. Problém je, že vždycky to začne chladit překvapivě dobře, ale po chvíli to přestane, jakoby se vypnul kompresor. O chvilku později zase chladí a takhle furt dokola.
Nevíte někdo, co s tím? Bude potřeba vyměnit celý klimakompresor, nebo jenom nějaký čidlo apod…
Děkuji

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

Nedostatek chladiva.

lukypolish1

To by byla ta nejlepší možnost, ale jak je možné, že to začne chladit až po 5 minutách a pak to občas přestane a zase silně začne? (Moc tomu nerozumim )

Při nedostatku chladiva se tento děj zpomaluje. Nastávají pak prodlevy.

schiessl.cz/...

lukypolish1

Takže díky nedostatku chladiva trvá, než to začne chladit, ale jak je možné, že v jednu chvíli chladí velmi silné a po chvíli vůbec a takhle furt dokola?
007cz tady píše, že to zamrzá, je to možné?
Postačilo by vyměnit snímač teploty výparníku a doplnit chladivo?
Moc děkuji za další odpovědi.

Vyměnit čidlo není jako vyměnit žárovku v tomto případě.

 

007cz

0x
Zamrzá, zkontroluj snímač teploty na výparniku.
lukypolish1

Takže samotný klimakompresor by mohl být v pořádku? Děkuji za odpověď
007cz
Kompresorem to nebude.
lukypolish1

Jestli je kompresor v pořádku, tak to by bylo super (kupovat kompresor za 12 se mi moc nechce). Kdyby stačila jen doplnit, nebo vyměnit čidlo, bylo by to super…
007cz
S takovým cyklovanim jsem se setkal i při ucpaném kabin. filtru.
@007cz - to je možné. Vzhledem k ucpanemufiltru dojde k razantnímu snížení průtoku vzduchu a tím ke snížení odběru chladu. Následkem toho dojde ke snížení vypařovací teploty chladiva a nízkotlaká- protimrazova ochrana vypne kompresor. Následně dojde ke zvýšení tlaku, kompresor je aktivován a tak dokola.
007cz
ivanhorseman, přesně popsáno, stejné i u vadného snímače teploty výparniku.

Diagnostika to zjistí nejlíp a bez demontáže.

007cz
Ne na každém autě vidíš údaje klimatizace v diagnostice.

O2 má climatic nebo climatronic plně diagnostikovatelný a komunikující po CAN. Včetně pouštění akčních členů serv klapek či dochlazovacích větráku.

lukypolish1

No jestli to je špatný kabinový filtr, tak je to ta nejlepší možnost. Filtr stojí pár kaček a udělám si to sám. Ono samozřejmě nebude ten klimakompresor
úplně v ideálním stavu, nicméně pokud není úplně v háji, já budu spokojen .
A to že to začne chladit až po 5 minutách může být způsobeno nedostatkem chladiva… Asi… Tak snad to bude tím filtrem, ale výměnou nic nezkazím…
007cz
Neznám škodovku, třeba snímač teploty výparniku je vidět diagnostikou většinou jen u automatických klimatizací s ECU. Pokud jde diagnostikovat u tohoto vozu tak je o to snaží hledat závadu. Akční členy jsou v tomto případě k ničemu.

 

Manuální klimatizaci měla ze Škodovek jen Felicie.

To co mají třeba Fabie 1 jsou poloautomaty CLIMATIC (servem míchají jen teplotu dle čidel). S LCD a ovládání servem i klapky směru vzduchu jsou Climatronicky.

007cz
To vím. Jen nejsem znalí zde jde u všech škodovce diagnostikovat kompletní climatizaci. Jde?
03.06.23 22:59

Ano

lukypolish1

Tak filtr vyměněn a teda byl to pěkný hnus . Každopádně to chladí lépe, ale přerušení chlazení, nezmizelo. Takže až to bude v servisu, tak jim řeknu, až zkontrolují čidlo výparníku. Pokud problém odezní, doplním chladivo a bude to paráda

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]