Nejste přihlášen/a.
Z fotky toho moc vidět neni..
Pokud bylo přelito, tak nejspíš nevypustil celý a nalil předem odměřený.. Jestli tam byl litr starýho bláta, tak to takhle zčernat může.. Nebo změna oleje a ten nový líp rozpouští karbony, pak to taky zčerná rychle.. Klasika po správný výměně je olej světle žlutohnědý že na měrce skoro neni vidět..
Měň si olej sám, pak máš jistotu a cena je bonus navíc..
Já nějak té slovenštině přestávám rozumět.
Klidně mohl být vyměněný, diesel s 350 tisíci bude rozhodně po 10 km černý, že to nepoznáte. Nejspíš i dřív, hned po zahřátí.
Na fotce měrky nic nepoznám, nedokážu určit, kolik ho tam je. Jednak je fotka rozmazaná, jednak nevím, jestli byla předtím pořádně utřená, jestli si o ten olej neškrtla někde cestou, jestli auto stojí rovně a podobně. Samozřejmě nemůžu vyloučit nějakou chybu a přelití at už z jakéhokoli důvodu.
"Len sa od jeho výmeny zobrazuje kontrolka mazania po zohriati oleja." Tohle může znamenat cokoli. Kontrolka tlaku oleje? Kontrolka množství oleje? Zobrazuje - tím je myšleno rozsvěcí? V jakém režimu? Hned, nebo až po zahřátí? Na volnoběh nebo (i) v otáčkách?
Vyměnil bych jen olejový filtr, dal bych tam nějaký značkový a ne Starline. Tím bych asi začal, samozřejmě je také možné zkusit vyměnit čidlo tlaku nebo tlak změřit, ale pro jistotu bych asi začal filtrem, je to pár stovek.
Vidět to trochu je, olej po úzkou stranu toho kužele a barva je vidět na kapesníku.
Takhle černý to po výměně nemám (JTD, měnim po 10kkm a nechávám hodinu vykapat). Černý jsem to míval kdysi po výměně v autorizáku když jsem byl mladej a naivní že jejich ceny jsou zaručená kvalita
Mohli nalít řídkej olej, protejká z ložisek a motor neudrží tlak.. 1. změř tlak oleje pro vyloučení vadnýho čidla tlaku 2. olej vyměň za ten co tam patří - je to černý nemáš jistotu co to je zač, bylo to přelitý o litr takže servis nedělá dobře (gumidovo teorie o mazutu leda kdyby tam byl fakt mazut starej 50kkm a ještě vypuštěnej za studena...)
Nebo ten litr přelití je nafta do oleje, to by vysvětlovalo i nízký tlak.. Mazda s DPF s naftou v oleji problém měla - konstrukční chyba na lidi se vys... a neřešili (nevim jakej motor)
Přelitý být nemusí jak si myslíš.
Ten novej olej rozpustí ze stěn bloku starý mazut ze starého oleje, vše pak steče do vany a hladina se zvedne i o 1litr.
Pak je tedy přelito. Nemusí být přelito servisem.
Je potřeba s tímto faktem kalkulovat. Zvláště u lidí, kteří mění za dva roky a po 15000km. a kašlou na to.
Ten MAX tam není pro srandu králíkům. Přelitím v extrému může narážet do hladiny oleje klika a spění ho (olej pak i rychle degraduje). Pak to nemaže jak má. Další a horší věc je, že odvětrání klikové skříně (bloku) a hlavy (ventilového víka) má v párách bohatou směs oleje a odchází svíčky, lambdy a katalyzátor hoří a zlikviduje. Všechno jde sáním. Zasere to i EGR, klapku, ventily.
Takže jestli ti to řekl nějakej starej de..., kterej byl zvyklej opravovat Zetory nebo Liazy, tak ho pošli někam. Ničí ti motor.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.