Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nové kotouče a destičky

Od: onasis odpovědí: 18 změna:
Zdravím dával jsem nové kotouče a destičky na přední nápravu.Pistek jde zasunout volně šroubovákem(třmeny jsou rok po repasu).Když zátočim kolem tak udělá sotva půl otáčky destičky drhnou o kotouč.Když byly starý desky a kotouče tak se kolo otáčelo volněji.Je to normální?Zatím jsem na brzdach ujel cca 100km.Je možný že si to sedne až se trochu sjedou destičky?Nebo je někde problém?

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Pístek se nemusí vracet stejně ve všech polohách zasunutí. Jen novej ano.

Další věc je, že si to nesedlo a počítej s tím, že kladou odpor i poloosy a převodovka.

Jestli se brzdy nepřehřívají, tak to nech dalších 500km a napiš.

Rozhodně to zajetí nezkoušej urychlit. Brzdy se mohou snadno spálit.

onasis

No kotouce byly teplejší ale nesmrdelo to nijak extra,dám tomu ještě 200/300km a uvidí se...jak myslíš že si to nesedlo?

Ty desky jsou nové a nejsou zabroušené s plochou kotouče. Styčná plocha desek s kotoučem nemusí být 100%. Proto se i mírně hřejí. Taky mírnému hřání přispívá i umaštění ploch při montáži. Všichni odmaštují kotouče, ale desky málo kdo.

Pístek byl dlouho vyjetý k vůli sjetým deskám a mohl trochu oreznout. Ty jsi ho opět zatlačil a to orezlé vysunuté místo teď odírá gumičku. Ale psal jsi repas, tak snad ne.

Taky hadičky ke třmenům staré nabobtnalé mohou fungovat jako ventil, že kapalinu do třmenu pustí, ale hůř přepustí zpět.

...

To ale popisuji extrémy. Neplašil ybch se a bral bych to jako normální stav po čerstvé výměně.

onasis

No něco ještě najedu a uvidí se, díky za rady

 


0x
Tak i na kole s kotoučovými brzdami trvá cca 150km, než si destičky a kotouče sednou. To ví každý cyklista.
Tudíž u auta se tomu také nelze divit.

 

asd1

0x
Normál to není. Po dojetí na kopec = bez brzdění musí být kotouč max. Lehce vlažný pokud ne tak je problém. Pistek jde lehce,tak čepy,kluzny plochy,hadice.. nesedne si to naopak víc "odbrzduje" úplně nový kotouc.
Otáčky kola-nezamenit odpor brzd s odporem poloos,loziska kola atd...
onasis

No je možný že ten odpor dělá převodovka ložiska atd
onasis

Hlavně ten kotouč je drážkovanej,tak jestli to tak nemůže být tim

Drážkovanej je naprd. Žere desky.

drive2.ru/...

drive2.ru/...

Srazil jsi deskám hrany smirkem či pilníkem, než jsi je namontoval? Nebo jsi je vybalil a plácl...?

onasis

Piloval jsem držák ve kterým jezdí desky
onasis

A místa kde jezdí desky jsem namazal stejně tak i ty vodící čepy

Potom jezdi a sleduj rovnoměrné sjetí obou desek u jednoho kola a to samé u druhého.

Jedna deska sjetější značí zatuhlej pístek nebo zatuhlé čepy.

S pístkem by jsis měl chvíli hrát a pohybovat. Né ho zatlačit a nazdar bazar. Ale jestli byla repas udělaná správně, tak je to opět jedno.

onasis

Hele ten repas sem si dělal sám a pistek v brzdiči chodil úplně v pohodě,myslím si že sem si stim vyhrál,ale třeba sem udělal někde chybu neříkám že ne‍♂ každopádně jsou to sportovní desky a sportovní kotouče nikdy sem nic takovýho nedával vždy jen klasiku na běžný ježdění

Já jezdil ATEčka. Krom nízké životnosti mi vadilo občasné popískávání. Ale brzdilo to suprově. To jo.

Při repasi drážky na těsnící gumičku a manžetku musí být důkladně proškrábané bez smítka rzi, které by gumičko odtlačovalo na pístek a bránilo v pohybu.

Při skládání se nepoužívá brzdovka, protože táhne vlhkost a pod manžetou za okrajem být nesmí vůbec. Tam brzdovka normálně není. Je tam vždy vzduch a pístek by s kontaminací brzdovkou začal v onom místě reznout.

Používá se montážní olej na brzdy nebo vazelína ATE plastilube.

 

asd1

Repas pístek chodil hezky - je otázka jestli i teď po zasunutí, mohla jít vlhkost pod prachovku a oreznout vysunutá část pístku a po zasunutí trochu drhne.. Rozhýbat pomůže na chvíli, lepší je znova repas a při dnešních cenách se vyplatí s spíš nový třmen.

ATE obložení mám špatnou zkušenost, je tvrdý = žere kotouče, ale hlavně v soli dělalo nějakou klouzavou vrstvu že to na první zabrždění vypadalo že umřel posilovač. Snahu pískat jsem nepozoroval.. TRW je lepší, aktuálně vozim Textar (TRW je dost podobnej)

Těžko říct proč to hřeje, čepy, kluzný plochy po kterých se šoupaj desky, možná křivý dosedací plochy na desku a deska je šikmo = jakoby napružená, guma pístku jí neodtáhne pořádně.. Zkontroluj kotouč jestli se stopy po obrábění ojíždí po celý ploše rovnoměrně nebo někde rychleji a jinde třeba vůbec..(obě strany) Takhle křivost se časem ojede a srovná se to samo..

onasis

Tak hoši dneska cca 230km dojel sem na parkoviště všecky 4 kotouče horký, středy kol mírně teplý(ALU kola)najedu ještě cca 200km zvednu a zátočim kolem,můj tip je ten že si ty desky s kotoučem a nesedly,když se kolo nebude volně otáčet zkusím dát starý kotouče
007cz
Můj tip je, že hledáš problém kde není. Horký kotouče jsou po jízdě normální.

 


0x
Taky nemusí být problém s pístky, ale se zatuhlými vodícími čepy.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]