Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
potřebuji poradit jak dobít autobaterii ve vozidle FABIA2, kterou jsem obdržel.
Na baterce je nějaký plastový obal (klec), možná pojistky a nevím jak to rozdělat abych to neulomil.
Následně bych rád odpojil + a - kontakt na pólech autobaterie a dal nabíjet nabíječkou.
Může zůstat auto delší dobu od odpojené baterie, nesmažou se nějaké údaje v paměti/řídící jednotce, nebo nezamkne se auto, resp. zůstanou klíče spárovány s vozem?
Nikdy jsem to nedělal, tak se omlouvám, za možná naivní otázky.
Děkuji.
Mira
Lepší naivně se ptát než dělat chytrýho a zmršit to
1. jakou máš nabíječku - chytrou nebo blbou? Lepší chytrá, stačí Lidlovka za pětikilo, hodně vybitou baterku může vyhodnotit jako vadnou (nízké napětí vyhodnotí jako zkrat článku) a nenabíjí, tam je třeba "nakopnout" ji blbou nabíječkou nebo kabelama z jiný baterky.
Osobně baterku neodpojuju, pokud odpojit tak stačí jeden pól, první se odpojuje zásadně mínus (ukostření), a připojuje se jako poslední (jde o škrtnutí klíčem o kastli = klíčem spojíš + s kastlí, z kastle na mínus připojeno = zkrat natvrdo baterka dá stovky ampér = ohňostroj a může řachnout = kyselina do ksichtu)
Odpojením baterky se smažou adaptace, ŘJ se musí znova "učit". Rádio může chtít PIN. Během odpojení jde napájet z jiný baterky, např. přes zásuvku zapalovače (pokud je zaplá trvale)
Auta který maj "chytrý dobíjení" je třeba nabíjet tak aby auto vědělo že se baterka nabíjela, je na to nabíjecí bod kam se nabíječka připojí (ne přímo na póly, proud musí téct přes měření). To u Fobie 2 řešit nemusíš..
Na 2 fábce nebude určitě nic chytrého akorád možná to rádio ale jestli je možnost tak ji nabijte na vozidle.Kdyby jste udal motorizaci tak by možná někdo věděl.. Na krytu budou šipky kterým se odjištuje a dostanete se k pojistkám trvale připojeny k + polu,tam nekde připojte + a mínus by měl jít na kostřící bod ale klidně ho dejte i na motor(na kontakt baterky se nedoporučuje kvuli řj)
Baterie v F2 má tuhle klec. Už nemají boxy jako F1.
Pokud možno klec nechej. Spousta lidí ji zničí, protože ji neumí demontovat. I mechanici jí občas ničí.
Je na to potřeba určitá zručnost.
Na kleci jsou nahoře tři pojostková dvířka a plechové pojistky po dvou. Tam si dej plus nabíječky.
Mínus je odhalen. Tam dej mínus na pol baterky a nabíjej.
Zbytek asd1 popsal.
JInak se odpojí mínus pol, pod krytkou povolí matička plus polu, a nožky klece se opatrně pouze prsty uvolní na dolní vaně a klec se opatrně sundá. Musí se uvolnit i kabeláže od pojistek. Nesmí se klec odstrkovat bokem i s dráty. Právě tento moment může prasknout. Stejně jako může prasknout při uvolnění stojek od spodní vaničky battery boxu.
Kdo na stojky klece neprostrčí ruku, tak z 99% musí jít pryč nejprve filtrbox. Motory BKY nebo HTP co mají filtrboxy v krytu nad motorem tento problém u baterky nemají.
Ty máš filtrbox hned u abterky, takže musí nejprve filtrbox pryč. U hrdla ostřikovačů je šroubek M6 na 8 klíč a pak je filtrvox jen nacvaknutý v gumách a hadicí na hrdle klapky.
zkuste fotky... nicméně jsou auta, kde je jen červený k dispozici a černý dáváte na kostru
Na jedničkové Fabii byl dvojí plastový kryt, který jsem nadzvedl a při pár rocích plastu se urvaly úchytky.. - tchýně to radši nabíjela přes zásuvku 12V
jedničková je tu
pokud máte zakodované rádio, odpojení bude znamenat nutné přihlášení - někdo občas zapomene a kod nemá
Jestli je baterie staršího data a budete měnit za druhou, snad každý servis vám nabídne odkoupení starší aku, takže při cenách poštovného (pokud se díváte na internetové ceny) jste plus mínus na stejné částce a máte jistotu, že to bude správně.
Před odpojením se na kabeláž napojí druhá baterie pro zachování dat ŘJ, rádia atd. - což evidentně nemáte možnost.
Nabíječku mám z LIDLU za 500 takovou placatou, takže nevím jak bych ji zapojil do zásuvky zapalovače...
Fotky plastové "klece" na baterce tu nemám, nemám auto u sebe...
Nevím co znamená termín "smažou se adaptace, a ŘJ se musí učit" To se naučí sama, co jsou adaptace?
Jinou baterii zatím nemám a i kdybych to přehazoval, tak se taky smažou hodnoty?
Může se to tedy nabíjet s připojenou baterií, tj. všechny spotřebiče na tom, nedojde tam k přepětí, neodpálí to něco?
A pokud by se nabíjela s připojenými svorkami, tj. neodpojená, mají se "krokodýlci" připojit na + - pól baterie?
Ano, děkuji, klec co si vybavuji vypadá jako na obrázku od Gumidka. Takže jestli tomu dobře rozumím, sundám kryt A, ten je stejně už urvaný, někdo předemnou to jistojistě ulomil, protože panty jsou odlomene. Pod krytem A, připojim bez odpojení baterie nabíjecí + pól nabíječky, na odkrytý - pól druhý konektor z nabíječky a nechám to nabít. Nemělo by se tedy nic stát, auto a elektronika to ustojí...? Jakmile nabíječka zasvítí zeleně, mělo by to být OK. Odpojím a je to.
Chytrá nabíječka (Ctek.Lidl ulg,Bosch,...) nejdou s napětím naprázdno přes 14V.
Tedy chovají se stejně jako alternátor v palubní síti.
Nic se neodpojuje.
Odpojuje se jen v případě, že to někdo nabíjí trafem a samodomo výtvory po dědkovi z dob žigula.
+ a - správně pochopeno.
Ano, buď kryt A nebo ty tři kastlíky s pojistkama u něj - prostě kamkoliv na kontakt kam vede červenej drát tedy + pól spojený s baterkou
Mínus na mínus pól na baterce, ten je odkrytej, jednoduše cvakneš na šroubek.
Pak zapojíš nabíječku do sítě, nacvakáš nabíjení a pojede sama. Lidlovka po nabití přepíná na udržovací dobíjení = může být připojená trvale ("blbou" nabíječku je třeba odpojit aby nepřebíjela a nevyvařila elektrolyt).
Odpojovat baterku resp. elektroniku auta nemusíš, není s tím problém. Jen bys zresetoval řídicí jednotky a rádio by chtělo PIN
Na starších Lidlovkách bez displeje často odcházel mikrospínač tlačítka, jde snadno vyměnit a jede to dál, stojí pár korun. Novější s displejem jsou lepší, hlavně ukazuje napětí tak nepotřebuješ voltmetr.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.