Nejste přihlášen/a.
NIKDY motor není pevně přišroubován ke karoserii či rámu osobního automobilu. Možná traktory.
Je pružně! ukotven přes gumové silentbloky. Proto se mimo jiné musí motor s karoserií vodivě propojit mínusovým kabelem, jinak by třeba mimo jiné nefungoval na převodovce startér.
Konzoly motoru jsou většinou ze slitin hliníku. Ten je křehký. Ale má supr vlastnost, že nepřenáší tolik hluk od agregátu do kastle jako třeba konzola ocelová.
Takže hliníkové konzoly a přes gumové silentbloky tlumí vibrace a hluk.
Při nehodě není problém, aby se motor utrhnul. Ale většinou silenbloky pohltí náraz, takže není dostatečná síla, aby praskla i hliníková konzola.
Ale u starého auta je možné, že se motor vytrhne z vyhnilé zkorodované kastle s neporušenými držáky motoru.
Možné je vše.
Já bych si tipl, že se šla ven z bloku podívat ojnice, anebo se kousla ve válci, tím pádem se šprajcla roztočená poměrně těžká klikovka, která měla dostatek energie rozstřelit motor, a bylo to.
jo a na střeše asi zůstala těžká hlava, protože ta letěla nejméně. Ovšem má teorie je jen představa.
Nedokazu si predstavit zadnou situaci, kdy by neco pri "explozi" motoru melo "silu" proletnout zavrenou kapotou nebo "strihnout" srouby, ktere ji drzi. Zaroven si nedokazu predstavit, kudy jinudy by soucastka letela, aby skoncila na strese auta...
A co třeba ropák-KO turbo a začalo papat olej z vany-pak nejde normálně chcípnout dokud nespotřebuje všechene oleje ale to již bývá motor tak akorát do šrotu.
Jen tak mimo, kolega vyprávěl, že v dobách kdy ještě byli (snad jedny s posledních u armády) tatry 141, tahače, že se jim stalo, že hlava vyletěla kapotou ven, ale tam nebyla hlava vcelku pro všechny válce.
Jinak chtělo by to minimálně lepší popis co vlastně tazatel viděl popřípadě foto nehody!
@doutnak: Ten filtr u Feldy explodoval proto, že do Feldy se dával nasávaný (ne vstřikovaný) plyn. A tyto systémy občas produkovaly zpětné zášlehy, které devastovaly filtrbox.
@gumidek: Asi máš své zkušenosti. V tom případě bych ti přál, abys mohl vidět zástavbu LPG od mého plynaře. S uznáním ji kvitoval i technik autorizovaného servisu Dacia v Mar. Lázních, který zná hlavně tovární zástavby a který prohlásil, že moje zástavba (dodatečná) je velmi profesionální.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.