Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Přebijení alternátoru, dá se s tím jezdit?

Od: kubinec® odpovědí: 17 změna:

Zdravím,

na Fiat Idea se něco posmolilo, zbláznily se budíky, vyskakuji nějaké hlášky ( Ebd Failure, switch off, engine aj.) pak zhasne středovy panel, to vše při nastartovaném motoru.

zápach jakoby elektrolytu z baterie, okna když jsem otevíral, tak obrovskou rychlosti, sterače na 1. rychlost také strašně rychle

prostě šílené.

nevím proč ale zkusil jsem proměřit měřákem kolik dává baterie napetí na koncovkach kabelu na baterii

a ukazalo nějakých 18,4V!

okamžitě jsem vypnul motor, ponevadž ten smrad elektrolytu síla

potřeboval bych s autem přejet cca 3km na chalupu a tam ho odstavit, co myslíte, je to možné po vlastní ose odejt?

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x
Na ty 3 km bych alternátor odpojil a jel "na baterku". 18V je opravdu moc a klidně se mohlo stát, že už to nějaká řídící jednotka nepřežila.

tak na altaku odpojit jeden z kabelu? je jedno jaký? chápu to správne?

jen je zvlástni, že se při tom nastrartovanem motoru nefungovala servo

ale o to mi nyní nejde, potřebuji auto odvezt

vernon
Svorkovnici. V žádném případě hlavní plusový vodič!

 


2x
Neriskovat, napětí už je hodně vysoké! V lepším případě vyteče/bouchne akumulátor. V horším odejde elektronika (řídící jednotka a tak)

autu končí stk v září, chtěl jsem ho jen na dojeti a pak likvidace

jde mi jen o to abych ho od paneláku odvezl nějak na chalupu cca 3km

ale aby nedošlo třeba k vybuchu, ohni

 

asd1

1x
Nejezdit,může to odpálit RJ nebo i rachnout baterka.. altik odpojit,stačilo by i jen shodit řemen ( může pohánět servo tak by nešel posilovač,ty 3 km v pohodě jen je třeba větší síla na volant..)

 


0x
Pokud potřebuješ dojet odpoj altík a jed
S takto přebíjejícím alternátorem nejezdi múžeš popravit baterii a řídící jednotky v autě hlavně tu od motoru a pak se štěstím zblazníš
Mam zkušenost kdy mi přebíjející altík popravil řj motoru u vectry B a mel sem z toho strašnou radost

odpojit altak to bych rád, jenže to vypadá, že se tam z motorové části nedosatnu ( 1.obr, altak je az ze spodu) a nepomohlo by ani demont plast krytu motoru

a co kdybych některý z těch káblíku opojil co vedou na na baterii? ( 2.obr)

a nechal pouze hlavní kabely co vedou na pól baterie

navic auto v tomto přípdě asi už pujde likvidace, takže ostatní el. komponenty neřeším

Odpojit kabliky na baterii nepomúze jukni jestli někde nejsou veliký pojistky treba oktavka ma na baterii tavný pojistky od altiku starteru abs vyndaš a hotovo

co třeba zkusit sundat řemen nějakým zpusobem?

asd1
Jasně že stačí shodit řemen,psal jsem to už včera...

asd1

jj , já to myslel tak, že násilím, přes tu škvírku, ponevadž , se tam jinak volněnedostanu. z vrchu není misto

a zvednout auto, sundat kolo, podbehy, ufff

asd1
To je tak 10 minut práce:P nebo at tě ty 3 km někdo dotáhne,nejlíp na tyči..
Beztak budeš tahat altik a menit regulator... nebo celej novej nejspíš Denso za 3k. Vzhledem k tomu jak dobře se mění:D mě by jít ven vrchem, sundat silent a uhnout motorem..
Řemen jde i riznout,pak nemusíš nic sundavat...

 


Asd1
Dnes jsem koukal zda by šel shodit řemen a bohužel, není tam přístup, řezat prý nemám,je to škoda, prý.
Čumílove rádcové ze sídliště, co máš za problém,tak jsem je obeznámil se stavem a prý nastartuj a odpoj kable z baterie a auto můžeš odvézt.
Co myslíte, je možná tato varianta?

 

kare

0x
Odešel Vám regulátor v alternátoru. Odpojte D+ (např,: to menší očko na alternátoru, žárovka v budíkách, pojistka pro budíky) nebo říznout řemen za 200,-.
Pokud pouze odpojíte silový kabel (30+) bude alternátor dál buzen a výsledkem bude ničím neomezené napětí (až do průrazu diod či zničení vinutí).
Pokud necháte zapojený akumulátor tak Vám pravděpodobně exploduje a poté Vám odejde zbytek elektroniky.
Škoda řemenu? Pravděpodobně bude stačit řemen a regulátor (200,- a 400,-) kdežto nový alternátor (2500,-).
Samozřejmě může mít alternátor již špatné sběrné kroužky, ale lepší to řešit bezpečně než vozit triodyn.

auto jde na prodej , pravděpodobně na nahradní díly, nevím, je mi to jedno co si s tim kupujici udela, prostě ho chce at ho k němu dovezu, at se o to postaram já.

já ho prostě potřebuji jen dostat ze sidíště mimo o pár km jinde

BATERIE( rok stará ) už je KO, mám jeste jednu slabší, ale tu nechci pokoušet raději

z vrchu se k altaku nedostanu, nejspiš jen ze spodu( kanál ), jenže tuto možnost nemám kde

vytočil jsem kola a jedinou skulinkou mezi podbehem a skeletem jde videt nejaký červený kablík(nevím přesně co to je zač) co vede ze zadu smerem k altaku a pak nejaký černý kablik s konektorem, možná to je on od altaku?

pak jeste jedině zvedak, sundat kolo, podbeh, pod auto a s odvahou vlezt a doufat, že bude snadnejsi přístup ke kabliku od alatku a odpojit

asd1
Viz Karen, rizni remen za dvě kila,pak nový a nový regulator napětí...
Nastartovat a odpojit baterku je kokotina

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]