Nejste přihlášen/a.
Přáteké prosím o radu, Mám Octavia combi 2,1,9D, nesvítí mi přívěsný vozík. V zásuvce neměřím žádný proud, Zásuvka mi nejde rozebrat. Dostal jsem se na elektropřípojku, mám přesně tuto . Kostra se mi zdá připevněná dobře. Jak správně proměřit tu elektropřípojku abych zjistil, že odešla ona? Zkoušel jsem jí měřit jak mi to přišlo správně a zdá se mi že z ní směrem k zásuvce nic nejde, ale nevím jestli to měřím správně, prosím o radu , případně i kde hledat jinde? Měřil jsem to tak, že jsem dal černý konec z multimetru na bílý kabel úplně vpravo (asi kostra ne?) a na té menší zásuvce vlevo při zapnutých světlech něco měřím, ale na té prostřední velké zásuvce, ze které to podle mne jde do zásuvky tam neměřím vůbec nic ...Děkuji za rady
Jo , takže když zahýbu pod pojistkama s tím červeným drátkem co je na něm ta zvlášt pojistka , tak tam ten proud střídavě naměřím a nenaměřím, na té elektropropojce i v zásuvce. Takže jsem díky vašemu navedení ten problém snad lokalizoval, na rozdíl od rozhovoru se servismanem, který mi to do auta montoval, ten mi moc neporadil, kde hledat... ted jestě se na ten drátek a na tu pojistku pořádně dostat a najít to místo kde je špatný kontakt ... děkuju pomohlo ...
Tak jo, bylo to zřejmě v uchycení červeného drátku do té samostatné pojistky v pojistkovce, byli tam zacvaklé neoholené konce drátku, ta spojka s pojistkou je udělaná tak že ty neoholené konce má asi procvaknout až na holý drát a 3 roky to fungovalo, ale zdáli se mi tedy tak málo procvaklé/oholené, že se divím že to vůbec svítilo. Tak jsem je tam dal oholené a zatím vše funguje ...
Do rychlospojek se to dává neoholené záměrně. Oholený drát může vyklouznout při zatáhnutí. Neoholený drží konec izolace a vodivý kontakt je prořezáním jen v místě klemy.
Tedy normální, ale jsou to šmejdský výrobky. Správná montáž je úplně jiná. Najdeš v pojsitkovce volnou pozici proti hlavnímu pojistkovému hřebenu (plech, který krmí třeba 12 pojistek současně), přidáš k němu další pojsitku do volné pozice a odvedeš drát pomocí koenktoru SPT.
Problém je, že autoelektrikáři mnohdy nemají vzdělání a ani chut to takto pořádně dělat.
Mnohdy poškodí i pojistkové zajištění (u VW v čených pojistkových rámečcích jsou růžové zajištovací závory a už jsem je viděl několikrát ulámané. Ono totiž stačí tu závoru odsunout jen 3mm doboku. Né vytáhnout a vylomit).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.