Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Teplota vody - blbne ručička?

Od: dominik® odpovědí: 10 změna:
Dobrý den,
měl bych dotaz ohledně blbnutí ručičky teploty chladící kapaliny. Včera se mi poprvé stalo, že jsem měl teplotu asi 110°C, jinak nikdy nešla nad 90°C. Když jsem přijel domů, tak jsem auto napojil na VAG, jel se projet a sledoval teplotu. VAG ukazoval nejvíce 92°C při zátěži a ručička okolo 90°C. Najednou z ničeho nic ručička vyletěla na 120°C a auto začlo pípat a ukazovat kontrolku vody. VAG psal stále 92°C. Asi po 3 sekundách spadla ručička ze 120°C zase na 90°C.
Čím to může být? Jaký snímač tedy dává info řídící jednotce a jaký palubní desce, když VAG ukazuje správnou teplotu a budík si dělá co chce? Dělá to pouze budík vody a to od včera.
Jedná se o Audi A3, 2001, TDi, 74 kW PD.
Děkuji moc za radu.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

U některých vozidel, zejména koncernových je čtyřpinový teplotní snímač a jsou v něm dva snímače teploty, jeden pro motor a druhý pro palubní přístroj... Tak to omrkni... Já osobně to vidím na vadný snímač teploty. Není to neobvyklá závada...

třeba:

topnahradnidily.cz/...


Super, děkuji moc. Zkontroluji to
kik

2 snimace, proc to? Jakože když jeden odejde tak druhý bude fungovat? Ale prý neoriginální snímače jsou problémové.

Já bych zkontroloval, jestli není zkrat v konektoru? odpojení konektoru by mělo detekovat bod mrazu auto pak jede lépe, prý to dostává bohatší směs (ale větší spotřeba

Dva snímače v jednom se používají celkem často. V některých verzích vozidel byl jeden snímač chladící kapaliny třeba zavedený i do jednotky klimatizace. Ze zkušenosti je lepší koupit originál, či nějakou osvědčeno značku...

 

kik

0x

To je divný, 1.9 TDI má jen jedno čidlo teploty vody ne? není uvolnění nějaký konektor, Hrabal se někdo panelu přístrojů, není tam třeba laděný barvy?

A že by ses díval na teplotu oleje (snímač byl v čidle senzoru kvality oleje vespod olejové vany) místo na teplotu vody, to je asi blbost.


Auto mám 6 let a nikdy se mi nic takového nestalo a ani se v tom nikdo nehrabal. Nene koukal jsem na teplotu vody (Cooling Temperature).
Díky

 


0x

Teplota motoru je zásadní údaj a nelze se spoléhat na CAN linku, že by čidlo bylo s jedním NTC termistorem a to by vedlo do budíků a z budíků po CAN lince do jednotky motoru.

Při poruše CAN by třeba v zimě nešlo k vůli absenci hodnoty teploty nastartovat.

Pokud by zase šlo čidlo jen do jednotky motoru a po CAN na budíky pro řidiče, tak by při poruše mohlo dojít k přehřátí aniž by to řidič včas registroval.

Proto se dle mě používají dvě NTC v jednom těle čidla.


Dobrý den,
včera jsem vyměnil snímač teploty a problém nepřestal. Ručička teploty si litá jak chce, zatím teda nešla přes 90 °C, ale pořád se hýbe. Ručička paliva a ostatní ručičky jsou v pořádku. Měnil jsem přesně ten 4-pinový snímač, který byl popisován v odpovědích výše.
Nevíte čím dalším by to mohlo být?
Ve VAGU v oblasti motor je teplota správně. Ale v oblasti palubní deska - kanál 17 - teplota kolísá přesně jako na budíku.

Proměř drát od čidla k budíkům.

Proměř hnědobílé dráty do signálové kostry na budíky.

Ideál je nula ohm až 2 ohmy.

 


Takhle to vypadá. Auto ještě ani nebylo nastartováno. Teplota vody 17,1 °C v kanálu motor. Teplota vody přes 60 °C v kanálu palubní desky.
Snímač vyměněn

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]