Nejste přihlášen/a.
Tento problém se stále opakuje na diskuzích.
EPC je systém elektronického plynového pedálu. Klapka se neovládá lankem, ale povelem elektricky od ECU motoru. Ten dostává signál o napětí přes dráty od potenciometrů na plynovém pedálu.
Je to elektronika a kdyby se potenciometry sekly nebo po mechanickém opotřebení by začali blbnout a poslali by signál o plném plynu, tak to auto jen tak nezastavíš a brzdama nějaké TDi neubrzdíš s plným kotlem.
Proto VW koncernová auta včetně Audi a Škody mají bezpečnostní ochranu ve formě dvojitého spínače na brzdovém pedálu. Jeden spínač ovládá brzdová světla a druhej je potřeba na ECU motoru (tempomat a EPC).
Při sešlápnutí brzdy se tedy odpojí regulace klapky a ta se vždy uvede do volnoběhu.
Kolik máš najeto km?
Brzdový spínač lze odzkoušet VAGem v bloku hodnot nebo i multimetrem na pípák.
Vyměnit za originální díl. Neoriginální přesně takto mohou haprovat i nové.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.