Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vw golf 4 EPC

Od: ruda* odpovědí: 5 změna:
Vw golf IV 2003
1.6 77kw AZD
Dobrý den,
mám takový problém, stalo se mi to podruhé za cca 6 měsíců. Někam jsem s vozem přijel, a po nějaké době jsem chtěl odjet. Po nastartování se rozsvítila kontrolka EPC, a motor vůbec nereagoval na přidání plynu, odpojil jsem baterii a po cca 5 minutách, po připojení baterie bylo vše v pořádku. Po cca 3 dnech jsem vozidlo nechal načíst, ale žádné závady zde nebyly. Demontoval jsem tedy škrtící klapku, vyčistil ji a také nechal udělat základní nastavení. Bohužel se tento problém opakoval minulý týden po cca 6ti měsících. Na diagnostiku jsem se dostal zase za 4 dny a opět nic.
Prosím tedy o radu, jak postupovat dále, popřípadě čím by to mohlo být, jestli samotná klapka špatná, elektrický pedál plynu, nebo vadná řídící jednotka.
Děkuji za jakoukoliv radu a přeji vám hezký čtvrteční večer.

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Tento problém se stále opakuje na diskuzích.

EPC je systém elektronického plynového pedálu. Klapka se neovládá lankem, ale povelem elektricky od ECU motoru. Ten dostává signál o napětí přes dráty od potenciometrů na plynovém pedálu.

Je to elektronika a kdyby se potenciometry sekly nebo po mechanickém opotřebení by začali blbnout a poslali by signál o plném plynu, tak to auto jen tak nezastavíš a brzdama nějaké TDi neubrzdíš s plným kotlem.

Proto VW koncernová auta včetně Audi a Škody mají bezpečnostní ochranu ve formě dvojitého spínače na brzdovém pedálu. Jeden spínač ovládá brzdová světla a druhej je potřeba na ECU motoru (tempomat a EPC).

Při sešlápnutí brzdy se tedy odpojí regulace klapky a ta se vždy uvede do volnoběhu.

Kolik máš najeto km?

Brzdový spínač lze odzkoušet VAGem v bloku hodnot nebo i multimetrem na pípák.

Vyměnit za originální díl. Neoriginální přesně takto mohou haprovat i nové.


doplněno 20.04.23 21:37:

poradte.cz/...

ruda*

Mám najetých cca 237000, teda že to může způsobovat ten spínač, by mně nikdy nenapadlo. Mockrát děkuji mockrát

Většinou nejdou i brzdová světla, ale není to podmínkou. Uvnitř jsou dva separé spínače. Proto má ten spínač 4 piny.

Diagnostikou lze ověřit jen měřením hodnot v bloku hosnot. Spínač "nemá rozum", je to jen mechanickej kontakt a tak neumí hlásit chybu.

 

bery*

0x
A nebo jde opravdu o poruchu mezi pedálem a klapkou - vybehany odporový dráhy v jednom nebo druhým, uhlíky motorku klapky na posledním milimetru zivotnosti a prach z nich všude v komutatoru, případně ohoblovany zuby plastovyho převodu v klapce, nebo nekde mezi tim strasi v elektrice - možná jsem jenom smolař, ale všechno mě to potkalo (fel. 1,6, fab. 1,4, oct. 1,6) V paměti závad asi není nic k vyčtení po tom odpojení baterky, když nejde o stálou závadu.

U závady vyběhání jsou dva stupně nouzového stavu. Funguje pedál na jeden potenciometr a normálně jde jezdit.

Nefunguje ani jeden potenciometr, potom jednotka nastaví 1500 volnoběhu a jedeš jen na to. Jako by jsi jel u Š120 bez plynového pedálu pouze na zvedlej volnoběh sytiče.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]